معرفی کشور گوادلوپ

  چهارشنبه، 21 مهر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
معرفی کشور گوادلوپ
گوادلوپ یکی از مستعمره های کشور فرانسه محسوب می شود. کریستف کلمپ اولین کسی بود که این مجمع الجزایر را کسب کرد ولی در سال 1635 این فرانسوی ها بودند که توانستند گوادلوپ را اشغال کنند.

گوادلوپ (گوادو لوپ هم نوشته اند) (به فرانسوی: Guadeloupe) مجمع الجزایری است واقع در غرب اقیانوس اطلس در دریای کارائیب، جنوب مونتسرات و شمال دومینیکا.این مجمع الجزایر یکی از پنج شهرستان فرادریایی فرانسه به شمار می رود. کنفرانس سرنوشت ساز گوادولوپ در این مجمع الجزایر برگزار شد.این مجمع الجزایر بخشی از آنتیل کوچک است.

تاریخ کشور گوادلوپ

مجمع الجزایر گوادلوپ برای اولین بار توسط کریستوف کلمب در سال ۱۴۹۳ میلادی کشف کرد و آن را کاروکرا (Karukera) یا " جزیرهٔ آبهای زیبا " نامید.در سال ۱۶۳۵ گوادلوپ توسط فرانسویان تسخیر شد. مدتی نیز بریتانیا بر آن تسلط داشت؛ ولی از سال ۱۹۴۶ مجمع الجزایر گوادلوپ به صورت یکی از شهرستان های فرادریایی فرانسه درآمد.

جغرافیای کشور گوادلوپ

پایتخت مجمع الجزایر گوادلوپ، شهر باس-تر (Basse-Terre) است که جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۱٬۳۹۵ نفر اعلام شده است.مساحت گوادلوپ ۱٬۶۲۸ کیلومتر مربع و جمعیت آن مطابق با سرشماری سال ۲۰۱۳ میلادی برابر با ۴۰۲٬۱۱۹ نفر بوده است.از مهم ترین جزایر گوادلوپ می توان به جزایر دو قوی باستر (Basse-Terre) و گرانده تر (Grande-Terre) و شش جزیرهٔ ماری گالانته (Marie-Galante)، لس ساینتس (Les Saintes)، لا دسیرت (La Désirade)، سنت بارتلمی (St. Barthélemy)، سنت مارتین (St. Martin) و لا گرانده سوفیره (La Grande Soufrière) اشاره کرد.

جاذبه گردشگری کشور گوادلوپ

زیبایی سواحل جزایر را کشف کنید. سواحلی با شن و ماسه های طلایی، سفید، سیاه حتی رنگ هایی مایل به صورتی که با آب های فیروزه ای یا زمردی که تصویری منحصر به فرد در ذهنتان نقش می بندد. جزایر گوادلوپ منحصر به فرد است پس هر نوع که دوست دارید چه تنها چه دوستانه و حتی خانوادگی می توانید از این جاذبه های رویایی لذت ببرید.با ما همراه باشید.

Anse Tillet

ساحل بزرگی نیست اما فوق العاده زیبا و آرام است و حس خوشایندی دارد. ساحلی پنهان میان صخره های با شکوه و گیاهان که جذابیت آن را چندین برابر می کند.

Anse Tillet

ساحل داچا Datcha Beach

داچا از سواحل محبوب و پر جنب و جوش گوادلوپ است. با خانواده، با دوستان و حتی به تنهایی می توانید بی سروصدا در زیر یک درخت نارگیل از خواب آرام بیدار شوید چون هیچ صدایی جز آرامش شما را نوازش نمی کند. همین طور در نزدیکی شما رستوران های بسیار خوبی موجود است که می توانید در آنها وقت بگذرانید. در نیمه های شب لذت بردن از ساحل ادامه دارد در زیر نور ماه، زیرا در شب تا نزدیکی صبح همچنان هوا روشن است.

 ساحل داچا  Datcha Beach

جزیره کوچک Caret Caret Islet

جزیره ای با ماسه های سفید که توسط آب های شفاف و فیروزه ای احاطه شده است. به نوعی این زیبایی ها جزیره را به یکی از شگفت انگیز ترین جزیره های این مجمع الجزایر تبدیل کرده است. برای رسیدن به این جزیره در Pointe-a-Pitre یک قایق اجاره کنید و پس از عبور از مسیرهای شگفت انگیز مانگرو، به این بهشت کوچک دور افتاه برسید. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید ممکن است در این بهشت تنها باشید و کسی دیگر مزاحمتان نشود پس در هر صورت فقط آرام باشید و از این لحظه های فراموش نشدنی لذت ببرید.

 جزیره کوچک Caret  Caret Islet

Pain De Sucre Beach

این ساحل چون راز است و اگر به دنبال کشف هستید تا شن و ماسه های منحصر به فرد و آب های زلال جادویی ببنید قطعا به این نقطه پا خواهید گذاشت. پنهان پشت صخره ها ... درست خود راز است .

Pain De Sucre Beach

آکواریوم گوادلوپ بروید Aquarium of Guadeloupe

از محبوب ترین مقصدها برای کشف دنیای زیر آب. البته به جز دیدن انواع آبزی ها می توانید از فروشگاه موجود در آکواریوم خرید کرده یا سوغاتی تهیه کنید. اینجا از ایده آل ترین مقصدها خصوصا برای بچه ها خواهد بود.

آکواریوم گوادلوپ بروید Aquarium of Guadeloupe

پیاده روی Hiking Trails

یکی از زیباترین مسیرهای پیاده روی در سراسر مجمع الجزایر La Soufriere نام دارد. مسیری که به یک آتشفشان فعال می رسد و 4800 فوت ارتفاع دارد. برای شروع از Les Bains Jaunes حرکت کرده و راهتان را از طریق جنگل های بارانی و دنبال کردن Le Pas du Roy ادامه دهید. هنگانی که به پایین آتشفشان رسیدید "Le Pas du Roy شما را به سمت بالا هدایت می کند و این پیاده روی حدود 4 ساعت زمان لازم دارد. بنابراین اگر به دنبال مسیرهای کوتاه تر هستید مسیر Maison de la Foret را دنبال کنید. این مسیر تنها 2 ساعت زمان نیاز دارد.در هر صورت شما می توانید در این مسیرها به کاوش بپردازید و نهایت لذت را ببرید.

پیاده روی Hiking Trails

و در پایان...

مجمع الجزایر گوادلوپ که از ترکیب بیش از 12 جزیره تشکیل شده است با این ترکیبات ثروتی از سواحل متروکه تا کوه های سر به فلک کشیده را ارائه می دهد. دو جزیره اصلی این کشور شبیه به بال های یک پروانه هستند و تنها با چند پل و یک مرداب به یکدیگر پیوسته اند.اگر از آن دسته افراد علاقه مند به آرامش و ریلکسی البته همراه با ماجراجویی هستید، ابتدا زیبایی سواحل جزایر را کشف کنید. سواحلی با شن و ماسه های طلایی، سفید، سیاه حتی رنگ هایی مایل به صورتی که با آب های فیروزه ای یا زمردی که تصویری منحصر به فرد در ذهنتان نقش می بندد. جزایر گوادلوپ منحصر به فرد است پس هر نوع که دوست دارید چه تنها چه دوستانه و حتی خانوادگی می توانید از این جاذبه های رویایی لذت ببرید. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (715 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (311 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (181 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (171 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (93 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (89 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (78 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس (71 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (64 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (62 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) ژیلا صادقی : شهروند آمریکا هستم و شاید به آمریکا برگردم (52 نظر)
تیتر امروز   
کشف قدیمی ترین گنجینه طلای جهان در گورستان باستانی/ یک گور پر از طلای خالص+عکس
فال ابجد روزانه سه شنبه 13 شهریور 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 13 شهریور 1403+فیلم
فال روزانه امروز سه شنبه 13 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 13 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 13شهریور ماه 1403
فال انبیاء روزانه سه شنبه 13 شهریور 1403
(عکس) بی اطلاعی رضا رشیدپور از منتشر کننده عکس بچگی‌هاش / خبری از رشیدپور که وایرال شد
مهران غفوریان از شغل اصلی پدر مرحومش پرده برداشت/ خسرو غفوریان عضو ساواک بود!+عکس
نیوشا ضیغمی: نمی خواهم بگویم لحظه لحظه زندگی ام پر از عشق و خوبی بوده/ هیچ وقت از مادرشدن نمی ترسم
کشیده شدن پای خواهر پژمان جمشیدی به ماجرای تهدید مادر علی انصاریان جنجالی شد +عکس/ پست معنادار مامک جمشیدی چه معنایی دارد؟
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او
(عکس) بوسه پدرانه سید محمد خاتمی بر گونه دخترش نرگس / نرگس خاتمی عروس کیست؟
(ویدئو) حقایق جالب و دیدنی از طلای شناور نایاب در سطح دریا/ با دیدن این شیء در دریا سریعا آنرا بردارید!
(ویدیو) یادی کنیم از گفتگوی جنجالی مرحوم آزاده نامداری با یک مرد 3 زنه 😱/ شنیدین چی گفت؟ تنها سرگرمیش همینه!
منتخب روز   
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید