دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

گریم صورت و نکات کاربردی آن 

چهارشنبه، 26 خرداد 1400
گریم صورت و رفع ایرادات چهره شاید به نظر خیلی کار سختی باشد اما در حقیقت اینگونه نیست و با دانستن نکات گریم و تمرین کردن میتوانید خودتان در خانه صورت تان را گریم کنید و ایرادات آن را بپوشانید. برای این کار باید از رنگ اصلی صورت، سه درجه تیره تر و سه درجه روشن تر استفاده کنید.

به روشی برای متعادل سازی حرفه ای صورت گفته می شود که از ماندگاری بالاتری نسبت به آرایش برخوردار است. در واقع هرچه از زمان انجام گریم توسط گریمور بگذرد، نه تنها خراب نمی شود، بلکه بیش از پیش روی پوست می نشیند و با حرارت بیشتر پوست جذاب تر می شود. تفاوت گریم با آرایش در این است که آرایش غلیظ ممکن است موجب افزایش سن شود؛ در صورتی که گریم اروپایی و سینمایی می تواند موجب پایین آوردن سن نیز شود.در ابتدای کار بهتر است بدانید که تنها کسب مهارت در انجام گریم حائز اهمیت نمی باشد؛ بلکه محیط و ویژگی های سالن نیز اهمیت بالایی دارد. در ادامه مقاله به طور کامل راجع به رعایت مسائل اساسی در پیاده سازی یک گریم حرفه ای صورت خواهیم پرداخت.

با مدل گریم و آرایش صورت می توانید تغییرات زیادی را در چهره خود ایجاد کنید گریم صورت از انواع ترفندهایی است که اغلب خانم ها برای زیبایی و جذابیت بیشتر چهره خود از آن استفاده می کنند و می توانند با گریم کردن صورت عیب های موجود در صورتشان را به خوبی بپوشانند.اگر گریم صورت به درستی انجام شود چهره ای زیبا و جذاب پیدا می کنید و می توانید با اعتماد به نفس کاملی در مهمانی ها و یا مجالس مختلف شرکت کنید همچنین با گریم کردن صورت می تواند عیب هایی که در اجزای مختلف صورت شما وجود را از بین ببرید.

گریم صورت و اهمیت تنظیم نور و آیینه

یکی از مهم ترین مسائلی که در حین انجام گریم باید به آن توجه داشت، انتخاب آیینه و نورپردازی مناسب است. آیینه مورد نیاز در این شرایط، اندازه 10/1 در 10/1 دارد و به صورت صاف و عمود بر دیوار قرار می گیرد. بهتر است نورپردازی اطراف آیینه به صورت حاشیه های زرد و سفید باشد؛ بدین معنی که دو منبع نور در رنگ های سفید و زرد در بالا، پایین، چپ و راست آینه قرار می گیرند.
می توان از لامپ های کم مصرف و مهتابی بنا به سلیقه خود استفاده کرد. نکته ای که باید همواره به آن توجه داشت این است که نور نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. اگر تنها از نور سفید در نورپردازی سالن آرایشی استفاده کنید، رنگ گریم را روشن تر از حد ممکن نشان می دهد و چنانچه تنها نور زرد را به کار ببندیم، فون مورد استفاده روی صورت تیره تر نشان داده می شود. با این اوصاف بهتر است تناسب بین نورها را در نظر داشته باشیم.
موقعیت قرار گیری آیینه نیز بهتر است به گونه ای باشد که صورت مشتری دقیقا در وسط آن قرار گیرد. دلیل این موضوع نیز آن است که نور به طور مساوی از بالا و پایین به صورت مشتری می تابد و نقص های صورت وی به خوبی قابل مشاهده و برطرف سازی هستند.

گریم اعضای مختلف صورت

گریم صورت شامل شناسایی ایرادها و نواقص صورت، استفاده از مرطوب کننده و کرم پایه، استفاده از کانتورهای روشن و تیره و در نهایت آرایش کامل صورت می باشد. در گریم باید چهره را به متعادل ترین حالت ممکن یعنی فرم بیضی تبدیل کنید. عضوهایی از صورت که نیاز به گریم دارند شامل، بینی، گونه، چانه و پیشانی می باشد.

  • گریم بینی :برای باریک تر کردن بینی، کرم تیره را دو طرف بینی و کرم روشن را در خط میانی بزنید. با توجه به نوع و فرم بینی از کرم روش و تیره استفاده می شود. فرم بینی باید به متعادل ترین حالت ممکن طراحی و گریم شود.
  • گریم بینی بلند :در این حالت دو طرف بینی، نوک و زیر نوک بینی از کرم تیره و برای خط میانی بینی از کرم روشن استفاده می کنیم.
  • گریم بینی گوشتی :در این حالت دو طرف و پایین بینی قسمت های گوشتی را تیره و خط میانی بینی را از کرم روشن استفاده می کنیم.
  • گریم پیشانی :یکی از اعضای صورت که می تواند در جذابیت چهره تاثیر بگذارد گریم پیشانی می باشد، با توجه به فرم پیشانی افراد باید گریم متناسب با آن را انتخاب نمود.
  • گریم پیشانی بلند :در این حالت، گریم باید به گونه ای انجام شود که پیشانی کوتاه تر به نظر برسد، در این حالت خط رویش موها را تیره می کنیم.
  • گریم پیشانی کوتاه :در این حالت از کرم روشن روی خط رویش مو و تمام پیشانی استفاده کرده تا پیشانی بلند به نظر برسد.
  • گریم پیشانی پهن :برای افرادی که پیشانی پهنی دارند پیشنهاد می شود که از کرم تیره روی گیجگاه و از کرم روشن وسط پیشانی استفاده کنند.
  • گریم پیشانی باریک :در این حالت افراد بر روی گیجگاه خود از کرم روشن استفاده کنند تا پیشانی پهن بنظر برسد.
  • گریم چانه :چانه جلوه زیادی در زیبایی صورت دارد اگر گریم چانه به درستی انجام شود جذابیتش چندین برابر شده، البته در گریم چانه باید به فرم چانه توجه شود.
  • گریم چانه بلند :در این حالت افراد باید یک سوم پایین چانه را تیره کنند تا چانه آن ها خوش فرم شود.
  • گریم چانه کوتاه :افرادی که چانه کوتاهی دارند پیشنهاد می شود که وسط چانه و یک سوم تحتانی چانه خود را روشن نمایند.
  • گریم گونه :یکی از مهم ترین گریم های اعضای صورت گریم گونه ها می باشد، برا گونه سازی و برجسته نمودن گونه ها باید گریم صورت بدرستی انجام شود.
  • گریم گونه های صاف :در این حالت باید گونه سازی انجام شود به این صورت که زیر استخوان گونه تیره و روی گونه روشن شود.
  • گریم گونه های گرد : در این حالت باید تمام گونه تیره شود تا گونه ها از حالت گردی خارج شود.

گریم صورت و جنس پوست

گریم صورت و آرایش می بایست متناسب با جنس پوست انجام شود. انواع مختلف جنس پوست عبارتند از:

گریم پوست طبیعی

پوست طبیعی پوست شفاف، صاف، قابل انعطاف و الاستیک است. در این جنس پوست ها غدد چربی به طور طبیعی چربی ترشح می کنند و رطوبت پوست نرمال است. در این جنس از پوست ها به خاطر ترشح چربی نرمال منافذ باز و جوش های سر سیاه وجود ندارد. پوست طبیعی زیباترین نوع پوست است.

گریم پوست چرب

در پوست های چرب غدد چربی بیش از حد نرمال سالانه حدودا 2 گرم چربی ترشح میکنند. پوست چرب همیشه براق است. آرایش را پوست چرب پس از گذشت زمان کمی پس می دهد. چربی روی سلول های مرده پوست را می گیرد و سلول های مرده از پوست به راحتی جدا نمی شود. علل چرب شدن پوست مشکلات داخلی و خارجی است. زمينه ارثي، فعاليت غدد اندوكرين، عدم تعادل در سيستم عصبي مثل هيجان هاي زندگي، استفاده از برخي داروهای خاص، رژیم غذائی، آب و هوا، استفاده از کرم های خاص و بهداشتي.

گریم پوست خشک

پوست های خشک نازک، کشیده شده و دارای چین و شکاف های سطحی هستند. به علت رطوبت کم، پوست پوسته پوسته می شود. اگر پوست رطوبت کافی نداشته باشد دچار خارش و سوزش می شود. این نوع پوست ها به حرارت، نور خورشید، گرد و غبار حساس بوده و بعد از استفاده از صابون های قلیایی دچار مشکل می شود. علت خشک شدن پوست ترشحات کم غدد، کم شدن رطوبت پوست و آب کم بدن است.

کم شدن ترشح غدد چربی علت های متفاوت دارد. مهمترین علتش عملکرد نادرست سیستم عصبی، اختلالات هورمونی مخصوصا هورمون جنسی و رژیم غذائی است. پوست های خشک به علت نداشتن رطوبت و چربی ایده ال نسبت به پوست های دیگر زودتر پیر و چروک می شود. برای این جنس پوست میبایست از آبرسان های گیاهی یا داروئی مناسب استفاده شود. قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتمن از ضد آفتاب استفاده کنید.

گریم پوست مختلط

کسانی که پوست مختلط دارند، پوست شان هم چرب است هم خشک یا معمولی. پوست ناحیه پیشانی و بینی چرب و بقیه نواحی پوست مانند اطراف چشم و گونه ها خشک یا معمولی است. در قسمت های چرب پوست احتمال جوش زدن و قسمت های خشک پوست مستعد چین و چروک است. پوست مختلط ژنتیکی است. قسمت های چرب پوست بهتر است با صابون قلیائی شسته شود و قسمتهای خشک با شوینده معمولی. قسمت های خشک پوست را مرطوب کنید و قسمتهای چرب را مرتبا از چربی پاک کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌