دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

گشتی در شهر باستانی زلیخا و یوسف پیامبر در دوران فراعنه/ شگفتی هوش مصنوعی تمامی ندارد+ویدیو 

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
ساعدنیوز: این ویدئو که به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده، نمایی از شهر باستانی تبس مصر در روزگار حکومت فراعنه را به تصویر می کشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، این شهر در طول تاریخ بارها تحت حملات و اشغال قرار گرفت. در دوران فراعنه، شهر توسط فرعون هتشپسوت، رامسس دوم و پتحورمس هفتم حمایت شد. همچنین، در دوران پادشاهی اسکندر مقدونی، شهر تحت حملات سپاه او قرار گرفت.

شهر تبس دارای معابد، بناهای تاریخی و بازارهای پررونق بود. بعضی از معابد مهم شامل معبد آمون، معبد خورشید و معبد اوزیریس بودند. همچنین، بازارهای تجاری در شهر بسیار پررونق بودند و محصولاتی مانند پارچه، عطر، ادویه جات و جواهرات به دیگر مناطق صادر می شد.

از جمله بناهای تاریخی شهر، قصر تبس بود که به عنوان محل اقامت فرمانروایان استفاده می شد. این قصر دارای باغ های زیبا و استخرهای بزرگ بود.

تبس در دوران اسلامی نیز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی و تجاری مهم در منطقه شناخته شد. در دوران اموی، شهر تحت حمایت قرار گرفت و در دوران عباسی، تحت حمایت خلفای عباسی بود.

امروزه، بسیاری از بناهای تاریخی شهر تبس نابود شده اند، اما بعضی از آثار هنوز هم باقی مانده اند و به عنوان جاذبه های گردشگری مورد استفاده قرار می گیرند.

این ویدئو که به وسیله هوش مصنوعی ساخته شده، نمایی از شهر باستانی تبس مصر در روزگار حکومت فراعنه را بازسازی کرده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 02 خرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید