دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

قطعی برق، قیمت سیمان را از تنی 1100000 به 2200000 تومان رساند! 

شنبه، 13 مرداد 1403
قطعی برق، قیمت سیمان را از تنی 1100000 به 2200000 تومان رساند! اما قیمت بلوک سیمانی، بتن و سایر فراورده های سیمانی به کجا می رسند؟

تابستان امسال و با قطعی برق، قیمت سیمان باز هم رکورد زد، آن هم رکوردی چشمگیر! قطعی برق، کارخانه های تولید سیمان را به تعطیلی کشاند و تعطیلی کارخانه ها، تولید را خواباند و در نتیجه قیمت سیمان سر به فلک کشید.

سیمان، یکی از ارکان اساسی سازندگی و توسعه زیرساخت‌ها است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. طی چند روز گذشته، اخباری در رابطه با افزایش 90 درصدی قیمت سیمان توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده است که حائز اهمیت است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه‌سازان مسکن، گزارش داد که قیمت سیمان به دلیل مشکل قطعی برق، 90 درصد افزایش داشته است. این درحالی است که پورحاجت در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد که قیمت سیمان نسبت به یک هفته گذشته و حتی یک ماه گذشته تغییری نداشته و تنها مشکلی که وجود دارد؛ مشکل تأمین سیمان است.

اما در اصل و با استعلام قیمت ها از فروشندگان و مقایسه آن با قیمت ماه های اخیر متوجه این افزایش قیمت چشمگیر می شویم. حتی وقتی سراغ خریداران و مصرف کنندگان سیمان می رویم و قیمت های خرید دو ماه قبل را جویا می شویم، تغییر فاکتور قیمت سیمان از تنی 1100000 به 2200000 تومان را مشاهده می نماییم.

براساس گزارش مصرف کنندگان و تولیدی های به نامی چون بتن آلوکا (تولیدکننده بلوک سیمانی سبک در ایران)، افزایش 90 درصدی قیمت سیمان واقعیت دارد و قیمت برخی اقلام سیمان چون قیمت بلوک سیمانی و قیمت بتن نیز افزایش حداقل 10 درصدی داشته است.

به طور مثال قیمت پایه سیمان پاکتی تهران «تیپ 1» سه هفته پیش و در تیرماه 1403، 40 هزار تومان بود که در روزهای اخیر این قیمت پایه را به 60 هزار تومان رسانیده اند و در بورس به بالای 80 هزار تومان می رسد و معامله می شود و در نهایت با کرایه و ... قیمت سیمان روز به بیش از 108 هزار تومان در گرمترین روزهای تابستان به فروش می‌رسد.

با قطعی برق بسیاری از بنگاه‌های تولیدی با مشکل مواجه هستند و این مشکلات منجر به تعطیلی برخی از این بنگاه‌ها شده است و در بازار سیمان، عرضه کاهش یافته است، همین امر باعث افزایش چشمگیر قیمت سیمان و فراورده های سیمانی چون بلوک، بتن و... شده است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
سعید معروف : مسی فوتبالیست خوبیه رونالدو ورزشکار خوبیه ، مشتاقم ببینم آینده امباپه چی میشه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "خرس قطبی" را در میان «ارواح خبیث» در 4 ثانیه طلایی پیدا کنند
تبدیل پایان نامه به مقاله
پریناز ایزدیار به لهجه بابلی صحبت کرد ؛ خانم بازیگر از اصالت خود پرده برداشت
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی