دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

قیمت شیرآلات توکار 

چهارشنبه، 11 بهمن 1402
شیرآلات توکار از مدرن‌ترین محصولات به حساب می‌آیند و مشتریان می‌خواهند قیمت شیرآلات توکار را بدانند. به همین دلیل این مطلب را به بررسی قیمت اختصاص داده‌ایم.

زمانی که افراد تصمیم به خرید شیرآلات و تعویض شیرهای بهداشتی قدیمی منزل خود می‌گیرند، با دو گزینه شیرآلات توکار و روکار مواجه هستند. اغلب مشتریان با در نظر گرفتن ویژگی‌های کاربردی و طراحی متفاوت شیرهای توکار، آن‌ها را به نمونه‌های روکار ترجیح می‌دهند. با این حال قیمت شیرآلات توکار عامل بسیار مهمی است که در تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب بین این دو نوع شیرآلات تأثیر خواهد گذاشت. از این رو باید پیش از اقدام به خرید نسبت به قیمت و خصوصیات این نوع شیرهای پرکاربرد اطلاع پیدا کنید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید. پس برای آگاهی در خصوص قیمت و عوامل تاثیرگذار بر آن با ما همراه باشید.

شیرآلات توکار

پیش از اطلاع از قیمت بهتر است مرور کوتاهی بر خود شیرآلات توکار و تفاوت آن با شیرهای معمولی یا همان روکار داشته باشیم. این شیرآلات در مقایسه با نمونه‌های متداول و رایج به‌عنوان محصولاتی مدرن و جدید محسوب می‌شوند و تفاوت و برتری اصلی آن‌ها نسبت به سایر نمونه‌ها در نوع نصب است. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، شیرهای توکار در درون دیوار کار گذاشته می‌شوند.

به عبارتی در اغلب مدل‌ها کلیه لوازم و قطعات جانبی از جمله بدنه یا علم در داخل دیوار نصب می‌شود و تنها آبریز شیر به همراه اهرم به جهت کنترل آب در خارج از دیوار قرار می‌گیرد. در نتیجه قطعات جانبی در معرض دید نخواهند بود و ظاهری متفاوت، مینیمال و مرتب را به وجود می‌آورد. به همین دلیل اکثر متخصصین بر این باورند که قیمت شیرآلات توکار کاملاً مقرون به صرفه و عادلانه است.

در ضمن اغلب تولیدات این زمینه در انواع شیرهای توالت، روشویی و حمام بوده‌اند. در واقع تولیدات توکار در زمینه شیرهای آشپزخانه محدودیت داشته‌اند چراکه امکان چرخاندن بدنه شیر وجود ندارد و شیر ظرفشویی نیاز به چرخش دارد.

عوامل مؤثر بر قیمت شیرآلات توکار

به طور کلی قیمت شیرآلات توکار در مقایسه با شیرهای روکار و معمولی کمی بیشتر است. اگر خرید شیرآلات از برندهای معتبر باشد، این تفاوت چندان زیاد نخواهد بود اما در اکثر نمونه‌ها تفاوت قیمت بین نمونه‌های معمولی و توکار دیده می‌شود. دلیل بالاتر بودن قیمت این نوع از شیرهای بهداشتی در عوامل مختلفی دیده می‌شود و اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر تعرفه‌های آن را می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

نوع نصب

همان‌طور که گفته شد، تفاوت اصلی شیرآلات توکار با روکار در نوع نصب متفاوت است. این نوع نصب متفاوت مزایای مهمی را در مقایسه با نمونه‌های معمولی رقم زده است که در نهایت به بالاتر بودن قیمت شیرآلات توکار نسبت به روکار منتهی شده است. برای مثال قرارگیری قطعات جانبی در داخل دیوار باعث می‌شود که در معرض بخار آب و لکه‌های کمتری قرار گیرند. به این ترتیب علاوه‌بر اینکه از پوسیدگی و رسوب‌گیری دور خواهند بود، نگهداری و نظافت شیر هم با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

طراحی ظاهری

در مجموع طراحی ظاهری شیرآلات تأثیر چشمگیری در قیمت آن‌ها دارد و قیمت شیرآلات توکار هم از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که این نوع شیرها دارای ظاهری لوکس و شیک هستند و طراحی ظاهری آن‌ها نسبت به مدل‌های معمولی متفاوت بوده، طبیعی است که قیمت بیشتری نسبت به مدل‌های متداول و ساده داشته باشند. همچنین در بعضی موارد رنگ شیرآلات هم که از نوع و کیفیت آبکاری نشأت می‌گیرد، در قیمت تأثیر می‌گذارد. از آنجایی که شیرهای توکار از نمونه‌های جدید و مدرن هستند، در اغلب موارد از آبکاری مدرن پی‌وی‌دی در تهیه آن‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب این مسئله در قیمت محصولات بی‌تأثیر نبوده است.

جنس بدنه

جنس بدنه شیر دارای تأثیر بسیار زیادی در تعرفه آن است. به همین دلیل است که نمی‌توانید به شیرهایی با قیمت بیش از حد ارزان اعتماد کنید چراکه در تولید اغلب آن‌ها از اجناس و متریال استاندارد استفاده نمی‌شود. به طور معمول برندهای معتبر در ساخت محصولات خود از جنس آلیاژ برنج باکیفیت استفاده می‌کنند و این جنس برای نمونه‌های باکیفیت توکار هم استفاده می‌شود. در نتیجه قیمت شیرآلات توکار با جنس آلیاژ برنج استاندارد به میزان عادلانه‌ای خواهد بود و نمونه‌های بی‌کیفیت قیمت کمتری دارند.

جنس قطعات

تولیدکنندگان در تولید اغلب شیرآلات و به‌ویژه شیرهای اهرمی از نوع توکار از قطعات مختلفی استفاده می‌کنند. برای مثال کارتریج شیرآلات یکی از این قطعات است که نقش مهمی در نحوه عملکرد، کنترل آب و جلوگیری از چکه کردن آب شیر اهرمی دارد. پس اگر در ساخت و تولید شیر از قطعه کارتریج باکیفیت و به‌ویژه کارتریج‌های دو کمپانی معتبر SEDAL و یا KEROX‌ استفاده شود، در قیمت شیرآلات توکار هم تأثیر خواهد گذاشت چراکه این قطعات خارجی و درجه یک هستند.

برند شیرآلات

برند یا تولیدکننده شیر توکار آخرین موردی است که در قیمت آن تأثیر می‌گذارد. همان‌طور که می‌دانید، به طور معمول برندهای معتبر و سرشناس تولیدات مرغوب و بادوامی را عرضه می‌کنند. پس این تولیدات باید دارای قیمتی به‌صرفه و عادلانه هم باشند. به همین دلیل اگر برای خرید شیرهای بهداشتی مورد نیاز خود برندهای معتبر را انتخاب کنید، هزینه‌ای مقرون به صرفه را هم در خصوص قیمت شیرآلات توکار پرداخت خواهید کرد.

نتیجه‌گیری

در نهایت می‌توان گفت اگرچه در اکثر نمونه‌ها قیمت شیرآلات توکار در مقایسه با شیرآلات اهرمی روکار و معمولی کمی بیشتر است، اما با توجه به مزایا و ظاهر زیبایی که به دنبال دارند، قیمتی مقرون به صرفه و مناسب به حساب می‌آید. البته به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و خرید نمونه‌‌ای ارزان قیمت می‌توانید به‌آسانی به مراکز و نمایندگی‌های معتبر مراجعه کنید تا خرید شیر توکار را با قیمت مناسب انجام دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 31 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تست هوش/ حتی تیزترین ذهن‌ها نمی‌توانند در 10 ثانیه "کاسۀ شیشه‌ای" را در اتاق گربه و سگ پیدا کنند
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
عکس زیبایی از نسرین مقانلو و همسر فوتبالیستش، کمال خلیلیان، در کنار پسر کوچکشان در امریکا
خلوت سهیلا منصوریان با آب های آزاد کیش / وقتی دختران سرزمین مان تصمیم می گیرند ناخدای زندگی خود باشند معجزه همان جا رخ میدهد !
هزینه چاپ یک کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
صحنه زایمان الناز حبیبی در بیمارستان که این روزها جنجال به پا کرده+عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی