دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

گزارش سال 1401 گروه «اسنپ»؛ داستان فعالیت یک گروه 6561 نفری برای بیش از 62 میلیون کاربر 

یکشنبه، 08 مرداد 1402
کد خبر: 350630
ساعد نیوز: یکشنبه 8 مرداد، گزارش عملکرد گروه اسنپ در سال 1401 منتشر شد. در این گزارش جامع عملکرد تمام شرکت‌های زیرمجموعه گروه اسنپ شامل اسنپ‌خودرو، اسنپ‌باکس، اسنپ‌فود، سوپرمارکت اسنپ‌، اسنپ‌پی، اسنپ‌تریپ و اسنپ‌دکتر در سال گذشته ارائه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز، در بخش سخنی با خوانندگان درباره گزارش عملکرد 1401 گروه اسنپ آمده است: «این گزارش روایت یک سال تلاش برای پاسخگویی به تقاضای کاربران و انعکاسی از تعهد ما به شفافیت در انتشار داده‌ها در اکوسیستم استارتاپی ایران است. به این امید که تکمیل‌کننده بخشی از تصویر پازل اکوسیستم فناوری ایران باشد و مبنای تحلیل‌های خُرد و کلان کارشناسان این حوزه قرار بگیرد؛ پازلی از جایگاه اسنپ در اقتصاد دیجیتال و بازارهای مختلف تا الگوی مصرف بیش از 60 میلیون کاربر سوپراپ در 278 شهر بزرگ و کوچک.»

نقش‌آفرینان گروه اسنپ

گزارش سال 1401 گروه اسنپ با بخش منابع انسانی شروع می‌شود. خانواده اسنپ در پاییز 1401، رضا فیض‌آزاد، یکی از همکاران مجموعه، را در حادثه‌ای به غایت تلخ از دست داد. هرچند این شرکت سال دشواری را در حوزه منابع انسانی پشت سر گذاشت، اما سعی کرد با انجام اقداماتی نام و یاد همکار از دست رفته را زنده نگه دارد.

اسنپ متعهد شد که خانواده رضا فیض‌آزاد را تا همیشه از اعضای خانواده خود بداند و از آن‌ها حمایت مادی و معنوی کند. همچنین برای روشن‌ماندن نام و یاد رضا که از عاشقان کتاب و کتابخوانی بود، با کمک اسنپی‌ها، کتاب‌های مورد علاقه او به صورت کتاب صوتی درآمد و به دست همکارانش رسید. به نام و به یاد این همکار که عاشق آموزش و کودکان بود؛ اسنپ در حال ساخت مدرسه‌ای در شهر خوی است. همچنین در این مسیر، محل ساختمان مرکزی اسنپ تغییر کرد و بیشینه کردن ملاحظات و اقدامات ایمنی و ایجاد واحد HSE در اولویت کار منابع انسانی قرار گرفت.

در این سال سخت تعداد کل کارمندان شرکت‌های زیرمجموعه گروه اسنپ به 6 هزار و 561 نفر رسید که نسبت به سال گذشته 14درصد رشد کرده است.

محصولی برای تمام نیازها

ایاد القصار، هم‌بنیانگذار آلمانی گروه اسنپ، درباره محصولی که این سال‌ها توسعه داده‌اند، می‌گوید: «امــروز گروه اســنپ، بزرگترین ســوپراپ خاورمیانه اســت و خانواده 6 هزار و 561 نفری گروه اسنپ دست به دست هم دادند و با همراهی میلیون‌ها راننده، موتورسوار، پزشک، هتل‌دار، فروشنده، صاحب رستوران، سوپرمارکت و داروخانه تلاش کردند تا در هر شرایطی بهترین خدمات آنلاین ممکن را به مردم ایران ارائه دهند. سوپراپ اسنپ پس از گذشت چهار سال، به یک اکوسیستم کوچکتر در دل اکوسیستم فناوری ایران تبدیل شده است. در سال 1401، سوپراپ اسنپ 62 میلیون و 394 هزار و 971 کاربر داشته که 19.6درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده است. این کاربران 4 میلیارد و 231 میلیون و 811 هزار و 883 مرتبه سوپراپلیکیشن اسنپ را در سال گذشته باز کرده‌اند.»

همانطور که می‌توان حدس زد سرویس‌های خودرو، غذا، سوپرمارکت و پزشک و مشاور پرکاربردترین خدمات در سوپراپ اسنپ بودند.

اسنپ‌خودرو با بیش از 90 درصد از سهم بازار

محمود فوز، دیگر هم‌بنیانگذار آلمانی گروه اسنپ، با تأکید بر اینکه سرویس تاکسی اسنپ به بخش جدایی‌ناپذیر سیستم حمل‌ونقل در ایران تبدیل شده، می‌گوید: «اسنپ پس از 9 سال فعالیت، به پشتوانه اعتماد و همراهی کاربرانش در 278 شهر فعال است و همچنان بیش از 90درصد از سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را در اختیار دارد. اسنپ در 15 اسفند 1401، رکورد روزانه 4 میلیون و 132 هزار و 512 سفر و رکورد ماهانه 105 میلیون و 573 هزار و 738 سفر را در بهمن ماه ثبت کرد. همچنین در مجموع یک میلیارد و 95 میلیون و 116 هزار و 350 سفر اسنپی در 1401 انجام شد.»

در سال 1401، اسنپ بیش از 4 میلیون و 530 هزار کاربر راننده داشت که 97 درصد آن‌ها مرد و 3 درصد زن بودند.

همچنین از ابتدای فعالیت اسنپ تا پایان سال 1401، بیش از 3 میلیارد و 544 سفر در اسنپ انجام شده است.

محمد خلج، مدیرعامل اسنپ، با اشاره به لزوم شفافیت در ارائه داده می‌گوید: «ما از ابتدای فعالیت اسنپ، متفاوت از دیگر بازیگران این حوزه، تعداد سفرهای روزانه خود را شفاف ارائه کرده‌ایم. با در اختیار داشتن تعداد سفرها و میانگین قیمت در تاکسی‌های اینترنتی، که تقریبا یکسان است، می‌توان به سهم بازار بازیگران این حوزه رسید. هرچند به دلیل غیر بورسی بودن اسنپ، اطلاعات مالی خود را به‌صورت عمومی اعلام نکرده‌ایم، ولی همانطور که اشاره شد با در اختیار داشتن تعداد سفر و میانگین قیمت به درآمد شرکت‌ها نیز می‌توان رسید. از سوی دیگر میزان پیمایش کاربران راننده برای دریافت یارانه سوختی آن‌ها در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد و این اطلاعات می‌تواند به عنوان مرجعی در این زمینه مورد استناد قرار بگیرد. همچنین اسنپ جزئیات بیشتری از درآمد خود را در اختیار سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارگان‌های زیرمجموعه وزارت صمت قرار داده است.»

مدیرعامل اسنپ همچنین درباره اطلاعات مالی این شرکت می‌گوید: «اطلاعات مالی هر بازیگر مبنای مهمی برای محاسبه سهم از ارزش بازار (Market Value) است و داده‌های غیرمالی به‌ویژه تعداد سفر مبنای محاسبه سهم بازار (Market Share) را مشخص می‌کند. در واقع اطلاعات مالی تکمیل‌کننده اطلاعات غیرمالی برای محاسبه سهم بازار است.»

امنیت و سرعت در جابه‌جایی بار

در سال 1401، بیش از 56 میلیون سفر در ناوگان اسنپ‌باکس انجام شد که شامل ارسال بیش از 55 میلیون بسته در کشور است. رشد رکورد سالانه سفرهای سرویس باکس نسبت به سال قبل 26درصد بود و رکورد روزانه سفر در اسنپ‌باکس در 21 اسفند با 333 هزار سفر در یک روز شکسته شد.

تجربه آسان سفارش غذا

اسنپ‌فود با 5 میلیون کاربر در سال گذشته، سرویس‌های لبنیات، پت‌شاپ، عطاری، داروخانه و گل را به خدمات خود اضافه کرد. محبوب‌ترین سرویس اسنپ‌فود نانوایی با 4.4 امتیاز بود و در مجموع ناوگان اسنپ‌فود 63 میلیون و 436 هزار و 390 کیلومتر را در سال گذشته برای رساندن خدمات به کاربران خود طی کرد.

سبد خرید فوری و ارزان در سوپرمارکت

سال 1401، برای سوپرمارکت اسنپ با دو بخش «تحویل فوری» برای خرید از سوپرمارکت‌های محلی و زنجیره‌ای و همچنین «تخفیف بیشتر» برای خرید از فروشگاه‌های هایپر، پر از رشد و پیشرفت بود. سال گذشته، 151 میلیون و 124 هزار و 884 کالا در سوپرمارکت اسنپ فروخته شد. علاوه بر این، تأمین‌کنندگان سوپرمارکت 42 درصد و کاربران این سرویس 50 درصد نسبت به سال 1400 رشد داشتند.

الان بخر، بعدا پرداخت کن

سرویس اعتباری اسنپ‌پی در حال حاضر به دو شکل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، سرویس اعتبار ماهانه و سرویس اعتبار اقساطی. با استفاده از اعتبار ماهانه کاربران می‌توانند از محصولات و خدمات مختلف گروه اسنپ از جمله درخواست خودرو، سفارش غذا، خرید سوپرمارکتی و … استفاده کنند و هزینه‌ آن را آخر ماه بپردازند. سرویس اعتباری اسنپ‌پی تاکنون در اختیار بیش از 12میلیون کاربر قرار گرفته است و این کاربران می‌توانند تا سقف 15میلیون تومان اعتبار دریافت کنند.

انتخاب اول سفر از مبدا تا مقصد

سرویس سفر گروه اسنپ با نام تجاری اسنپ‌تریپ سال درخشانی را پشت سر گذاشت و توانست، با یک میلیون و 200 هزار کاربر، 47درصد رشد کند. پرفروش‌ترین فصل سال 1401 برای اسنپ‌تریپ پاییز بود و این سرویس رکوردهای مهمی از جمله 156درصد رشد در فروش بلیت پرواز خارجی، 88درصد رشد در فروش بلیت اتوبوس، 155درصد رشد در فروش بلیت قطار و 99درصد رشد در فروش هتل خارجی را ثبت کرد.

یک بیمارستان آنلاین

اسنپ‌دکتر پس از سه سال فعالیت، با بیش از 10میلیون کاربر فعال در سال گذشته با اقدامات زیرساختی و عملیاتی تلاش کرد کیفیت خدمت‌رسانی خود را بهبود بخشد. کاربران با استفاده از سرویس داروخانه تا پیش از این می‌توانستند نسخه‌های فیزیکی و الکترونیکی خود را با تائید مسئول فنی داروخانه به‌صورت آنلاین تهیه کنند و حالا با اضافه‌ شدن سرویس «فروشگاه» به سرویس داروخانه، خرید محصولات آرایشی و بهداشتی ساده‌تر شده است.

گامی برای زندگی بهتر

گروه اسنپ در سال گذشته در مسیری که پیش‌تر برای مسئولیت‌ اجتماعی خود تعریف کرده بود، به حرکت خود ادامه داد. اسنپ در سه‌ بخش اصلیِ نیکوکاری اسنپ‌کلاب، معافیت از کمیسیون کاربران راننده دارای شرایط خاص و تخفیف‌ برای خیریه‌ها و مناسبت‌های ویژه تلاش کرد حضور موثر و مسئولانه‌ای در جامعه داشته باشد و با همراهی کاربرانش گامی در مسیر زندگی بهتر بردارد.

در سال 1401، کاربران 958 هزار و 421 مرتبه در 9 طرح نیکوکاری اسنپ‌کلاب شرکت کردند و در مجموع اسنپ 3 میلیارد و 833 میلیون و 684 هزار تومان به خیریه‌ها پرداخت کرده است.

یکی از بزرگترین طرح‌های مسئولیت اجتماعی اسنپ که از ابتدای راه‌اندازی اسنپ اجرا شده، معافیت از کمیسیون کاربران راننده با شرایط خاص بوده است. در سال 1401، بیش از 18 هزار کاربر راننده‌ از کمیسیون معاف شدند. این کاربران بیش از 17 میلیون سفر انجام دادند و ارزش معافیت از کمیسیون آن‌ها 62 میلیارد تومان بوده است.

اسنپ در ادامه مسئولیت اجتماعی خود تخفیف‌های ویژه‌ی دیگری نیز در نظر گرفت؛ از جمله اختصاص کد تخفیف 20درصدی ویژه موسسات خیریه، کد تخفیف 20درصدی برای تسهیل رفت‌وآمد به مراکز اهدای خون در روز جهانی اهدای خون، دو برابر شدن میزان پرداخت طرح‌های نیکوکاری به مناسبت بزرگداشت روز خیریه، همکاری با اکوسیستم فناوری برای همراهی با زلزله‌زدگان خوی، مشارکت در طرح «توسعه گروه‌های خودیار زنان در چابهار و دشتیاری».

اسنپ در مسیر مسئولیت اجتماعی‌اش از ظرفیت‌های اپلیکیشن خود نیز بهره می‌برد. در سال گذشته، با هدف ایجاد فرصت برابر برای همه، اسنپ برای افراد دارای معلولیت دسترس‌پذیر شد. به این ترتیب، امکاناتی به اپلیکیشن اسنپ اضافه شد که دسترسی کاربران مسافر و راننده‌ دارای معلولیت را تسهیل و فرصت حضور بیشتر در جامعه را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

  برچسب ها: اسنپ تپسی

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
حضور نسرین مقانلو، ناریه سریال مختارنامه در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرش+ عکس/ چهره غمگین و پژمرده تمام بازیگران
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(عکس) گوش خونی و زخمی ترامپ بعد از شلیک امروز به سمت او / از ترور جان سالم به در برد
عکس بانمک و دیدنی از کودکی آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ عین قالی کرمون میمونه...
اهل چای نیستم اما این چای نذری خوردن داره +عکس/ دلم به عشقش لرزید🥺😭
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب