دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

گزارش سمی روزنامه اطلاعات زمان شاه درباره اعتصاب سراسری سکس در فرانسه 

یکشنبه، 21 خرداد 1402
کد خبر: 343654
ساعدنیوز: روز شنبه 18 خرداد 1353 گروه انقلابی زنان فرانسوی که از انشعاب نهضت آزادی‌بخش زنان این کشور بوجود آمده بود، 27 میلیون نفر زنان این کشور را دعوت کرد که برای مدت سه روز روابط سکسی خود را با مردان متوقف کنند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، روز شنبه 18 خرداد 1353 گروه انقلابی زنان فرانسوی که از انشعاب نهضت آزادی‌بخش زنان این کشور بوجود آمده بود، 27 میلیون نفر زنان این کشور را دعوت کرد که برای مدت سه روز روابط سکسی خود را با مردان متوقف کنند و علاوه بر این تا پایان روز سوم از انجام دادن هر کاری در خانه‌ها و یا محل کار خودداری نمایند. هدف از اعتصاب سه روزه، اعتراض به نظام مردسالاری و تسلط مردان بر جامعه فرانسه بود. رهبران و فعالان گروه انقلابی زنان فرانسوی فردای این تصمیم یعنی یکشنبه 19 خرداد 1353 در ساحل چپ روز سن جمع شدند و به مردان مطلقا اجازه ورود به آن محل ندادند. یکی از رهبران این گروه روز شنبه 18 خرداد 53 در یک مصاحبه رادیویی در پاریس از زنان فرانسوی خواست که [با روش تهاجمی به تجاوزگران مرد پاسخ دهند و به آنها بگویند که زنان فرانسوی دیگر حاضر نیستند اسیران و قربانیان مردان هرزه‌ای باشند که در خیابان‌ها برای زنان و دختران سوت می‌زنند، پَر و پاچه‌های آنها را ورانداز می‌کنند و کارشان روسپی‌پروری است.] همچنین از زنان شوهردار دعوت شد که در مدت اعتصاب سه روزه با شوهران خود همبستر نشوند، کارهای خانه را رها کنند و از رفتن بر سر کارهایشان خودداری نمایند و در صورتی که مردان برای نزدیک شدن به آنان پافشاری به خرج دادند، آن‌ها را کتک بزنند. گفتنی است گروه زنان انقلابی فرانسه در ماه‌های منتهی به این تصمیم بشدت افراطی شده و بسیاری از زنان پزشک، وکیل و... این گروه را ترک کرده بودند.


1 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هزینه چاپ یک کتاب