دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

گذراندن دوره های زبان ‏برای متقاضیان تحصیل در خارج الزامی است 

شنبه، 02 اسفند 1399
کد خبر: 137206
ساعد نیوز: مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت اعلام کرد: گذراندن دوره های زبان ‏برای تمامی متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های ‏خارجی مورد تایید وزارت بهداشت برای ورودی‌های سال تحصیلی ‏‏۲۰۲۱-۲۰۲۲ الزامی است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، پس از انتشار فهرست ۹۰۷ دانشگاه از ۶۰ کشور مورد تأیید وزارت بهداشت جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در خبر فهرست دانشگاه های خارجی مورد تأیید وزارت بهداشت اعلام شد مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت به سوالات پیش آمده پاسخ داد.

مرکز خدمات آموزشی در پاسخ به پرسش «اگر پادفک، کالج، یا هر دوره آمادگی قبل از شروع کورس اصلی، یا دوره زبان توسط دانشگاه اجباری باشد (مثل ترکیه یا برخی دانشگاه های روسیه) باز هم ملاک شروع به تحصیل در کورس اصلی، ملاک تأیید و اعتبار دانشگاه خواهد بود؟» اعلام کرده است: بلی. در هر صورت تاریخ شروع به تحصیل در کورس اصلی، ملاک تأیید و اعتبار دانشگاه خواهد بود و دوره قبل از شروع کورس اصلی به هیچ وجه مبنای دانشجو بودن افراد نیست.

این مرکز در پاسخ به پرسش «آیا مدرک پادفک می تواند جایگزین مدرک a۲ زبان روسی باشد؟» تاکید کرده است: خیر. ارائه مدرک زبان بر اساس ضوابط وزارت بهداشت الزامی بوده و مستقل از سایر مدارک درخواستی دانشگاه پذیرش دهنده است.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش «آیا برای دریافت هر نوع تسهیلات و خدمات از وزارت بهداشت، مدرک زبان لازم است یا فقط برای ارزشیابی بعد از فراغت از تحصیل لازم است؟» خاطرنشان کرده است: برای کلیه خدمات و تسهیلات دریافتی از وزارت بهداشت (ارزی- غیرارزی-مشمولین-ارزشیابی و …) در خصوص افراد متقاضی تحصیل در خارج از کشور، ارائه مدارک زبان به انضمام سایر مدارک الزامی است. این امر شامل درخواست های تأیید پرونده دانشجویی در سامانه میخک نیز می شود.

در پاسخ به پرسش «برخی دانشگاه ها خودشان شرط زبان جداگانه دارند آیا این مدرک زبان، جایگزین مدارک زبان دانشگاه ها می شود؟» مرکز خدمات آموزشی تاکید کرده است: خیر. مدارک زبان درخواستی دانشگاه، مستقل از مدرک زبان اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است.

همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا این مدرک زبان باید قبل از شروع به تحصیل اخذ شود یا در طول تحصیل هم میسر است و صرفاً در زمان درخواست خدمات ارائه ان لازم است؟» آمده است: اخذ مدرک زبان قبل از شروع تحصیل در کورس اصلی الزامی است.

این مرکز در پاسخ به پرسش «برخی از مدارک اخذ شده زبان، دارای زمان اعتبار هستند، این مطلب مشکلی ایجاد نخواهد کرد؟» یادآور شده است: مدارک زبان باید در زمان شروع به تحصیل در کورس اصلی دارای اعتبار باشند.

همچنین در پاسخ به اینکه «مدارک زبان باید از کجا اخذ شود داخل یا خارج کشور؟» اعلام کرده است: محدودیتی برای اخذ مدارک زبان از مؤسسات مورد تأیید داخل یا خارج کشور وجود ندارد. رسمی بودن مدارک صادره از این مؤسسات الزامی است.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش «اگر مدرک a۲ زبان روسی اخذ شود در روسیه به هر دو زبان انگلیسی یا روسی می توانیم تحصیل کنیم؟» پاسخ داده است: بله.

این مرکز در پاسخ به پرسش «با توجه به امکان حذف یک دانشگاه از لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت در سال تحصیلی آتی، آیا امکان تحصیل در دانشگاه مورد تأیید در سال جاری و طی دوره زبان و اخذ مدرک مربوطه بطور همزمان وجود دارد؟» یادآور شده است: خیر. امکان تحصیل همزمان در دانشگاه و دوره زبان وجود ندارد.

این مرکز تاکید کرده است: در صورتی که یک متقاضی موفق به اخذ مدرک زبان برای شروع سال تحصیلی مورد نظر نشود و دانشگاه مورد نظر متقاضی در سال تحصیلی آتی از لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت خارج شود، متقاضی می تواند برای دانشگاه مورد تأیید دیگری در همان کشور اقدام کند.

همچنین در پاسخ به پرسش اینکه «برخی دانشگاه های ترکیه که تحصیل به زبان انگلیسی است، آیا لازم است مدرک b۲ تومر را هم اخذ کنند؟» پاسخ داده است: بله.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب