حالت‌ دادن مو در خانه/ بهترین حالت دهنده مو طبیعی بدون عوارض!

  سه شنبه، 21 فروردین 1403   زمان مطالعه 5 دقیقه
حالت‌ دادن مو در خانه/ بهترین حالت دهنده مو طبیعی بدون عوارض!
در این مطلب از دنیای مد ساعد نیوز به معرفی بهترین حالت‌دهنده‌ی مو بدون عوارض اختصاص آموزش داده‌ایم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ظاهر مرتب و آراسته نه‌تنها اعتماد به نفس را بهبود می‌بخشد، بلکه ارتباطات اجتماعی‌ را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع باعث شده است که افراد از محصولات مختلف برای حالت‌ دادن موهای خود و حفظ آراستگی آن‌ها استفاده کنند. اما این محصولات برای همه مناسب نیستند یا در صورت استفاده‌ی نادرست می‌توانند به موها آسیب برسانند

بهترین حالت‌دهنده‌ی مو بدون عوارض چیست


بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به جای حالت‌دهنده‌های موجود در بازار از ترکیبات خانگی استفاده کنند. چون معتقدند که آن‌ها فاقد مواد شیمیایی مضر هستند. به‌علاوه، این مزیت را دارند که می‌توان انواع تقویت‌کننده‌ی مو مثل روغن آرگان، روغن زیتون و… را به‌دلخواه به آن‌ها اضافه کرد. در ادامه روش تهیه‌ی چند نوع حالت‌دهنده‌ی موی طبیعی آورده شده است.

ژل مو با تخم کتان


از انواع حالت‌دهنده‌ی مو بدون ضرر می‌توان به ترکیبات حاوی تخم کتان اشاره کرد. تخم کتان سرشار از اسید چرب امگا 3، منیزیم و روی است. بنابراین می‌تواند بدون هیچ آسیبی موها را حالت دهد و به حفظ سلامت آن‌ها کمک کند.

مواد لازم:

یک‌چهارم لیوان تخم کتان

5 /2 لیوان آب

طرز تهیه


تخم کتان را به‌مدت هفت تا هشت دقیقه بجوشانید و مرتب هم بزنید.

اجازه دهید تخم کتان خنک شود.

پس از غلیظ شدن این مخلوط، آن را از صافی یا پارچه‌ی مخصوص آبگیری پنیر رد کنید.

ژل را در ظرف دربسته بریزید و در یخچال بگذارید. تا 2 هفته می‌توانید از این ژل استفاده کنید.

تخم کتان

ژل مو با آلوئه‌ورا


حالت دهنده مو طبیعی، آلوئه‌ورا نرم‌کننده است و از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند. درنتیجه، می‌تواند روی مو هم اثر مشابهی داشته باشد.

مواد لازم

یک عدد برگ بزرگ آلوئه‌ورا

2 تا سه قطره اسانس نعناع یا لیمو (اختیاری)

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل (اختیاری)

طرز تهیه

برگ آلوئه‌ورا را با چاقو باز کنید و ژل داخل آن را بردارید.

ژل آلوئه‌ورا را هم بزنید تا یکدست شود.

مخلوط به دست آمده را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید.

حالت دهنده مو طبیعی، ژل آلوئه‌ورا به‌تنهایی قابل استفاده است، اما در صورت تمایل می‌توانید به آن اسانس یا روغن اضافه کنید. اسانس‌ها باعث بهبود رایحه‌ی ژل می‌شوند و روغن زیتون یا نارگیل رطوبت‌رسانی آن را افزایش می‌دهند.

ژل آلوئه‌ورا

ژل مو با ژلاتین


از ژلاتین هم می‌توان برای تهیه‌ی بهترین حالت‌دهنده‌ی مو بدون عوارض استفاده کرد.

مواد لازم

نصف قاشق چای‌خوری ژلاتین بدون طعم

نصف لیوان آب مقطر گرم

اسانس یا روغن‌ ضروری (اختیاری)

طرز تهیه

نصف قاشق چای‌خوری ژلاتین را در آب گرم حل کنید. در صورت نیاز، ژلاتین بیشتری اضافه کنید تا قوام ژل مو افزایش یابد.

مخلوط به دست آمده را حدود سه ساعت یا تا زمانی که سفت شود در یخچال بگذارید.

اگر می‌خواهید ژل مو کمی عطر داشته باشد، چند قطره از اسانس مورد علاقه‌ی خود را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

چنانچه از ژل مو در یخچال نگهداری کنید، یک تا 2 هفته دوام می‌آورد

ژلاتین

ژل مرطوب‌کننده برای موهای خشک


حالت دهنده مو طبیعی، این ژل موی طبیعی حاوی روغن زیتون و تخم کتان است و به مرطوب کردن، تغذیه و حالت‌دهی موهای خشک کمک می‌کند.

مواد لازم

یک‌چهارم لیوان تخم کتان

2/5 لیوان آب

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

سه تا چهار قطره اسانس دلخواه (برای بهبود رایحه‌ی ژل مو)

طرز تهیه

تخم کتان را بجوشانید و مدام هم بزنید تا غلیظ شود.

اجازه دهید ژل خنک شود. سپس آن را از صافی یا پارچه‌ی پنیر رد کنید.

روغن زیتون و اسانس را با ژل مخلوط کنید.

ژل را در یک ظرف شیشه‌ای دربسته بریزید و داخل یخچال بگذارید. این ژل تا 2 هفته قابل استفاده است.

موی خشک

ژل مناسب موهای چرب


حالت دادن موهای چرب دشوار است، بنابراین مهم است که بتوانید بهترین حالت‌دهنده‌ی مو بدون عوارض را برای آن تهیه کنید. ژل مویی که با لیموترش و اسانس درخت چای درست می‌شود، برای موهای چرب ایدئال است. شواهد نشان می‌دهد که خواص آنتی‌بیوتیکی لیموترش می‌تواند مشکلات پوست سر را کنترل کند و چربی اضافی آن را از بین ببرد. روغن درخت چای هم خاصیت ضدمیکروبی دارد و پوست سر را سالم نگه می‌دارد.

مواد لازم

یک عدد برگ بزرگ آلوئه‌ورا

سه تا چهار قطره اسانس یا روغن ضروری درخت چای

یک قاشق غذاخوری آب لیموترش

طرز تهیه

برگ آلوئه‌ورا را برش بزنید و محتویات ژلاتینی آن را بردارید.

ژل آلوئه‌ورا را با آب لیموترش و اسانس درخت چای مخلوط کنید.

مخلوط به دست آمده را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال بگذارید. تا 2 هفته می‌توانید از این ژل مو استفاده کنید.

موی چرب

اسپری مو با روغن کرچک


حالت دهنده مو طبیعی، این اسپری مو برای کسانی که از وز بودن موهایشان شکایت دارند، گزینه‌ی خوبی است. روغن کرچک منبع ویتامین E، اسید چرب امگا 6، اسید چرب امگا 9 و کراتین است. درنتیجه موها را عمیقا تغذیه می‌کند، وز موها را از بین می‌برد و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. به‌علاوه، اسید چرب امگا 6 موجود در روغن کرچک باعث تحریک رشد مو می‌شود.

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری شکر

یک لیوان آب

یک قاشق غذاخوری روغن کرچک

طرز تهیه

آب را روی حرارت قرار دهید و شکر را به آن اضافه کنید. سپس آن‌ها را خوب هم بزنید.

اجازه دهید محلول خنک شود.

روغن کرچک را به محلول به دست آمده اضافه کنید.

محلول را داخل یک بطری اسپری بریزید.

قبل از هر بار استفاده بطری را تکان دهید و آن را بعد از یک تا 2 ماه دور بیندازید.

روغن کرچک

اسپری مو با روغن آرگان


از ترکیبات حاوی روغن آرگان هم می‌توان به‌عنوان بهترین حالت‌دهنده‌ی مو بدون عوارض نام برد. روغن آرگان به‌دلیل خواص بسیار مفیدی که دارد به‌عنوان طلای مایع برای مو شناخته می‌شود. این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چربی است که همگی از سلامت مو محافظت می‌کنند.

مواد لازم

نصف لیوان آب

یک قاشق چای‌خوری شکر

2 قطره روغن آرگان

طرز تهیه

آب را تا نقطه‌ی جوش حرارت دهید و شعله را خاموش کنید.

شکر را به آب اضافه کنید و بگذارید حل شود.

پس از خنک شدن محلول، روغن آرگان را به آن اضافه کنید.

محلول را به یک بطری اسپری منتقل کنید و آن را قبل از هر بار استفاده خوب تکان دهید. از این اسپری مو می‌توانید به‌مدت 2 تا سه هفته استفاده کنید.

روغن آرگان

نکته پایانی


در این مطلب سعی کردیم هر آنچه را که باید درباره ساخت حالت دهنده مو زنانه بدانید برای شما شرح داده شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (441 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (210 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (117 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (62 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (32 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (15 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان