ساعدنیوز
ساعدنیوز

همه چیز درباره استفاده از شکم بندهای بعد از زایمان

  پنجشنبه، 31 تیر 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
همه چیز درباره استفاده از شکم بندهای بعد از زایمان
بعد از زایمان مدتی طول می کشد تا رحمی که اندازه یک گلابی بوده و اکنون به سایز یک هندوانه بزرگ رسیده است، کوچک شده و به درون لگن باز گردد. در این میان استفاده از شکم بند بعد از زایمان سزارین تا حد زیادی می تواند در کوچک کردن شکم بعد از زایمان موثر باشد. اگر میخواهید بیشتر درباره شکم بندهای بعد از زایمان بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

بارداری تغییرات زیادی در بدن به وجود می آورد و پوست شکم را شل و کشیده می کند که برای بسیاری از خانم ها این تغییر غیر قابل تحمل است. با افزایش ماه های بارداری شکم بزرگتر و کشیده تر می شود و با به دنیا آمدن کودک یکباره شکم خالی می گردد و دیگر مثل قبل از بارداری نمی شود بلکه پوست آن تا مدت زمان طولانی کشیده و شل باقی می ماند.

بستن شکم بند بعد زایمان

برای جمع شدن شکم و رهایی از شل بودن آن پس از زایمان مادر بزرگ ها توصیه به بستن آن با یک پارچه می کنند که کار بسیار صحیحی می باشد اما شکل امروزی تر بستن شکم با پارچه بعد از زایمان پوشیدن شکم بند مخصوص همین کار است.در این بخش می خواهیم درباره مزیت های این گن و زمان پوشیدن آن برای خانم هایی که تازه مادر شده اند و یا در آستانه مادر شدن هستند توضیحاتی ارائه کنیم که امیدواریم از آن بهره کافی را ببرید.

انواع شکم بندهای بعد از زایمان

نوع رایج این شکم بند ها برای بعد از زایمان وجود دارد که شما بسته به نیازی که دارید می توانید از آن ها استفاده کنید که این موارد شامل گزینه های زیر است.

1-کمربند پس از زایمان زیپ دار

این نوع کمربندهای پس از زایمان در قسمت جلو یا طرفین خود دارای زیپ می باشند که پوشیدن آن را برای همه افراد آسان می کند. این نوع کمربند به خصوص برای زنانی که نوزاد خود را با روش سزارین به دنیا آورده اند، کاملا مناسب است.

2-کمربند پس از زایمان طبی

این نوع کمربندهای پس از زایمان دارای محفظه های ضربه گیر محکم بوده وحالت خنک کننده دارند، زیرا از مواد طبی ساخته شده اند. این نوع کمربندهای پس از زایمان حمایت لازم از بدن مادران را برای بازیابی آن ارائه می دهند.

3-کمربند پس از زایمان کشی

این نوع کمربندهای پس از زایمان برای بازگرداندن شکم و رحم مادر به حالت قبل از بارداری بسیار مفید بوده و پشتیبانی کاملی را از آن ها فراهم می کند. اگر این نوع کمربندها را برای استفاده خود انتخاب کنید، مجبور هستید دو هفته پس از زایمان صبر کرده و نظر پزشک خود را نیز در این مورد پذیرا باشیدالبته این نوع کمربندها یک وسیله ایده آل برای استفاده در دوران پس از سزارین نیز هستند، اما به خاطر داشته باشید که کمربندهای پس از زایمان کشی می توانند با روند بهبود زخم های شکمی شما در روزهای اول بعد از زایمان تداخل پیدا نمایند.

4-کمربندهای پس از زایمان بنددار

این نوع کمربندهای پس از زایمان در قسمت جلو خود دارای یک فلپ یا بند بوده و توسط آن، در اطراف شکم و کمر پیچیده می شود. در واقع، این وسیله با بسته شدن بندها در قسمت پشت بدن مادر به طور کامل از این ناحیه حمایت می کند.

بستن شکم بند بعد از زایمان چه تاثیری دارد؟

تناسب اندام و داشتن شکمی تخت همیشه از آرزوهای همه ما بوده است مخصوصا برای خانم ها که بیشتر به زیبایی اندم خود می اندیشند. بسیاری از خانم های باردار از تغییرات بدن خود بعد از بارداری استرس دارند و می پندارند این تغییرات را هیچگونه نمی توان از بین برد.یکی از این تغییرات که تقریبا بیشتر مادران تازه فارغ شده درگیر آن هستند، شل شدن و باقی ماندن پوست اضافی شکم پس از زایمان است.آیا می دانید راه حل این مشکل چیست؟

می توانید برای جمع شدن شکم پس از زایمان از گن های مخصوص استفاده کنید که مزایای فراوانی نیز دارند. استفاده ازاین گن ها و شکم بندها بعد از زایمان تا حدی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم اصلی کمک می کند.

شکم بند

فواید استفاده از شکم بند بعد از زایمان

شکم شما بعد از زایمان به شدت کش می آید، پوست اطراف آن شل می شود و ظاهر جدیدی به خودش می گیرد و شما این تغییر را به شکلی کاملاً مشهود مشاهده خواهید کرد اما شکم بند این ناحیه را سفت نگه می دارد و مانع از افتادگی آن می شود.

شکل دادن به بدن

بدن شما تحت تغییرات زیادی در دوران بارداری و زایمان قرار می گیرد. پوست در ناحیه شکم شل و افتاده می شود و در نتیجه استفاده از شکم بند به شکل دادن به بدن کمک می کند و باعث می شود شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید.ظاهری نسبتا لاغر را برای شما ایجاد می کند. سپس فشار بسیار ملایمی به شکم وارد می شود و باعث می شود که شما سریع تر به سایز قبل از زایمان خود برگردید.

کاهش درد بعد از زایمان

درد بعد از زایمان بین خانم ها رایج است. بسیاری از آن ها کمر درد، لگن درد، درد مفاصل یا ناراحتی هایی را در قسمت های مختلف بدن و ماهیچه های شکمی احساس می کنند. این شکم بند ها باعث می شود که ماهیچه های شکمی شما تقویت شود و کمتر درد احساس کنید.

مراقبت از لگن

بعضی از مادران در دوران زایمان با مشکلات لگن مواجه می شوند و ممکن است بین مقعد و واژن آن ها پارگی ایجاد گردد که این پارگی ها بین مادرانی که برای اولین بار زایمان کرده اند، رایج است و زمان می برد تا بهبود پیدا کنند و ممکن است باعث درد در ناحیه لگن شود که پوشیدن شکم بند به آن ها کمک می کند تا با این درد بهتر مقابله کنند.

مناسب برای افراد بعد از سزارین

پوشیدن شکم بند بعد از زایمان خانم هایی که سزارین داشته اند، گزینه بسیار مناسبی است زیرا ریکاوری را سرعت می بخشد و باعث می شود تا راحت تر حرکت کنند، جریان خون را در این ناحیه افزایش می دهد، از لگن مراقبت می کند و باعث می شود تا هنگام حرکت، سرفه یا خم شدن، کمتر مشکل احساس شود.

فواید دیگر استفاده از شکم بند

  • استفاده از گن و شکم بند بعد از زایمان تا حدی به بدن برای بازگشت به شکل و فرم اصلی کمک می کند.
  • شکم و ستون فقرات را صاف می کند
  • از بروز کمر درد جلوگیری می کند.
  • مانع از رشد سلول های چربی می شود
  • موجب کاهش ورم رحم می شود.

معایب استفاده از شکم بند بعد از بارداری

پس از اشاره به فواید استفاده از این شکم بندها در ابتدای این بخش ، لازم دانستیم به معایب آن هم اشاره ای داشته باشیم؛ معایبی شامل:

کاهش لذت آغوش گرفتن کودک

یکی از شیرین ترین تجربه ها برای کسانی که به تازگی مادر شده اند، این است که فرزند خود را در آغوش بگیرند و به سینه خودشان بچسبانند. زمانی که شکم بند داشته باشند، حس در آغوش گرفتن نوزاد برایشان کمتر می شود زیرا این شکم بند باعث می شود که بین نوزاد و پوست بدن آن ها یک فاصله و حائلی ایجاد شود و آن ها نتوانند لذت کافی را از این کار ببرند که معمولاً این کاهش لذت برای نوزاد هم وجود دارد.

زخم های حاصل از سزارین

شکم بند از شکم شما بعد از زایمان مراقبت می کند و باعث می شود شما با درد شکم راحت تر کنار بیایید. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم ، فواید زیادی برای خانم هایی دارد که سزارین انجام داده اند.اما هنگامی که شما زخم شدید در این ناحیه داشته باشید که به تازگی بهبود پیدا نکرده است، نباید از این بندها استفاده کنید. زیرا ممکن است وضعیت بدتر شود که در چنین حالتی حتماً باید پزشک به شما اجازه انجام این کار را بدهد.

مشکلاتی در تناسب اندام بعد از بارداری

همه چیز بستگی به نوع شکم بند شما دارد اما در صورت داشتن باور غلط، به طور کل ممکن است که تناسب اندام واقعی را بعد از استفاده از این شکم بند از دست بدهید. این شکم بند ها نباید جایگزین ورزش یا رژیم غذایی سالم باشند.شما برای اینکه به تناسب اندام قبل از زایمان برگردید، حتما باید ورزش و رژیم غذایی سالم را در پیش بگیرید. پس مراقب باشید که بیش از حد به شکم بندها اعتیاد پیدا نکنید زیرا هیچ تناسب اندام واقعی را به شما هدیه نخواهد داد.

بهترین زمان استفاده از شکم بند بعد از زایمان

برخی پزشکان معتقدند که بهتر است یک روز بعد از زایمان شکم بند را ببندید اما برخی می گویند خصوصا زمانی که سزارین شده اید باید مدتی بعد از زایمان برای بستن صبر کنید. در این خصوص حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بعد از زایمان طبیعی

اگر زایمان طبیعی داشتید، معمولاً بستن شکم بند چند ساعت پس از زایمان، اشکالی ندارد.

بعد از سزارین

بهترین زمان بستن شکم بند بعد از سزارین 6 تا 8 هفته بعد از زایمان است. بعد از سزارین تا زمانی که زخم بهبود نیافته است، حدود شش تا 8 هفته برای بستن شکم صبر کنید، اگر مشکلی ندارید می توانید از پزشک کسب تکلیف کنید.

چگونگی عمل کردن شکم بند بعد از زایمان

شکم بند به رحم و شکم فشار می آورد و به بازگشت فرم اصلی بدن کمک می کند.نکته اصلی و مهم استفاده صحیح از این گن ها این است که استفاده زودتر از موعد آن مانع خونرسانی و استراحت عضلات می شود. به هيچ وجه توصيه نمی شود که از شكم بندهای سفت پس از زايمان زود استفاده شود. بخصوص بعد از سزارين، بدليل افزايش احتمال چسبندگی و تنبلی ماهيچه در انقباض خودبخودی . بعد از گذشت ٤٠ روز از زايمان تمرینات نرمشی دراز و نشست میتواند سودمند باشد.

برای تاثیر بیشتر این شکم بند ها حتما از سایز مناسب بدن خودتان استفاده کنید و درصورت احساس درد و ناراحتی در زمان پوشیدن آن، از سایز صحیح مطمئن شوید. دقت کنید که حتما محصولاتی را تهیه کنید که طبق اصول بهداشتی تولید شده و یک لایه کتان در داخل خود داشته باشند که در تماس مستقیم با پوست باشد و ایجاد حساسیت نکند.

نحوه بستن شکم بند بعد از سزارین

پس از سوال چه وقت بعد از سزارین از شکم بند استفاده کنیم، نحوه بستن شکم بند بعد از سزارین، سوال پر تکرار مادران است. شکم بند ها سایزبندی دارند و هر کس باید به تناسب سایز خود از شکم بند استفاده کند. شکم بندهایی که برای بعد از زایمان استفاده می شوند، باید از دو طرف باز باشند تا مادر بتواند بر اساس میزان تنگی خفیف تا متوسط شکم بند را تنظیم کند.

غالبا شکم بندهایی که برای بعد از زایمان مورد استفاده قرار می گیرند، به دور شکم بسته می شود و تا بالای باسن را پوشش می دهند. گرچه شکم بندهای شورتی و گنی نیز وجود دارند و عده ای از آنها استفاده می کنند. به هر حال باید از شکم بندی استفاده کنید که در ناحیه زیرین شلوار (خشتک) سگک یا قزن داشته باشد. به این ترتیب برای دستشویی رفتن یا تعویض نوار بهداشتی مشکلی نخواهید داشت.

اگر از شکم بندهای شورتی و گنی استفاده کنید، نحوه بستن شکم بند بعد از زایمان دقیقا همانند این است که لباس زیرتان را تن می کنید. در صورتی که از شکم بندهای دو طرف باز استفاده می کنید، دقیقا همانند اینکه شالی را محکم به کمر خود می بندید، باید از این شکم بندها استفاده کنید.

یادآوری می کنیم که بستن شکم بند بعد از زایمان به زودتر جمع شدن رحم و شکم و جلوگیری از افتادگی و شل شدن عضلات شکمی کمک می کند. البته به شرطی که پزشک اجازه آن را داده باشد. توصیه می کنیم اگر می خواهید بلافاصله بعد از زایمان سزارین از شکم بند استفاده کنید، حتما از مدل هایی استفاده کنید که قابلیت تنظیم کردن دارند و می توان آنها را بدون اینکه به بخیه های سزارین فشار وارد کنند، به دور کمر بست. البته به جز موضوع بستن شکم بند، به زمان دقیق انجام سزارین نیز توجه کنید. زایمان سزارین زودتر از طبیعی است. اینکه چرا سزارین زودتر انجام میشود به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که یکی از آنها دوری کردن از درد زایمان طبیعی است.

آیا بستن شکم بند بعد از زایمان برای مادرانی که سزارین شده اند نیز فایده دارد؟

بستن شکم بند بعد از زایمان به محکم نگه داشتن بخیه و حفظ عضلات شکم مادرانی که سزارین شده اند، کمک می کند.

شکم بند بعد از زایمان بر چه اساسی انتخاب می شود؟

می توانید شکم بند مناسب را از داروخانه بیمارستان بگیرید یا از فروشگاه های آنلاین سفارش دهید. برخی مادران برای روزهای اول بعد از زایمان و برای روزهای بعد که مقداری وزن از دست می دهند، شکم بندهایی با سایزهای مختلف تهیه می کنند. دو طرف شکم بند باید باز باشد و بر اساس میزان تنگی خفیف تا متوسط تنظیم شود.

بیشتر شکم بندهای بعد از زایمان به دور شکم بسته می شوند و تا بالای باسن را می پوشانند اما نمونه های دیگری وجود دارند که برای حفاظت و فرم دهی بهتر شبیه به شلوارک یا لباس زیر طراحی شده اند. اگر یکی از این موارد را در نظر دارید، حتما باید در ناحیه زیرین شلوار (خشتک) سگک یا قزن تعبیه شده باشد تا برای دستشویی رفتن یا تعویض نوار بهداشتی مشکلی نداشته باشید.

اکنون که زمان بستن شکم بند بعد از سزارین و نیز فواید آن را می دانید بهتر است پیش از زایمان یک شکم بند مناسب برای خود تهیه کنید تا بتوانید در زمان مناسب با استفاده از آن به جمع شدن رحم بعد از زایمان کمک کنید.

نکاتی درباره پوشیدن کمربند پس از زایمان

از آن جایی که استفاده از کمربندهای بعد از زایمان به بدن زنان زائو، به ویژه در منطقه شکمی و کمر حالت داده و آن ها را به حالت قبل از بارداری بازمی گرداند، پس قبل از انتخاب کمربند پس از بارداری و پوشیدن آن، زنان باید نکات مهمی را به یاد داشته باشند که عبارتند از:

  1. هرگز از شکم بندهای سفت استفاده نکنید؛ زیرا بعد از زایمان عضلات شکم در ضعیف ترین حالت خود هستند و در طول بارداری و زایمان فشار زیادی را تحمل کرده اند.
  2. در هنگام استفاده از شکم بند بعد از سزارین مراقب باشید که لبه شکم بند روی محل بخیه ها قرار نگیرد، زیرا باعث تحریک زخم جراحی می شود.
  3. برای کاهش وزن و بازگشت به وزن قبل از بارداری تان صبر کنید.
  4. به تغذیه خود برای کاهش وزن توجه کنید.
  5. به محض تولد فرزندتان و خروج کیسه آب، حدود 5.5 کیلو کاهش وزن خواهید داشت. ادامه روند کاهش وزن در طول زمان اتفاق می افتد.
  6. حتی تا یک هفته بعد از زایمان با خروج خون و مایعات از بدن شما، کاهش وزن را تجربه خواهید کرد.
  7. شیردهی به نوزاد منجر به کاهش وزن مادر می شود.
  8. یک ماه بعد از زایمان به طور کلی 9 کیلو کاهش وزن خواهید داشت. الباقی وزن اضافه را باید در طول زمان و حداقل تا دو ماه بعد از زایمان کم کنید.
  9. 6 هفته بعد از زایمان رحم به اندازه اصلی و قبل از بارداری می رسد و در داخل لگن قرار می گیرد. در این مرحله شکم صاف تر و کوچکتر از قبل خواهد بود.
  10. خروج تدریجی مایعات احتباس یافته در بدن از طریق ادرار نیز منجر به کاهش وزن می شود.
  11. بازگشت به وزن قبل از بارداری در صورت داشتن رژیم غذایی سالم و پرخوری نکردن، 6 هفته بعد از زایمان اتفاق می افتد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (254 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (37 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (18 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد کباب پزِ تبریزی برای کِشاندنِ مشتری به مغازه حماسه ساز شد+عکس/هیتلر هم مغز اینو نداشت!🤣 (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس (فیلم) اعلام جنگ علی ضیا به مردم تهران / تهرونیا خودتونو اصلاح کنین! تبریک بامزه سوفیا دختر منوچهر هادی برای تولد معلم عزیزش +ویدئو / گوشگله پیدر چه شعر قشنگی برای خانوم معلم میخونه چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد