همه ی آنچه که در مورد رنگ مو باید بدانید!

  پنجشنبه، 08 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
همه ی آنچه که در مورد رنگ مو باید بدانید!
رنگ مو یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی اکثر خانم ها محسوب می شود. این محصول دارای انواع مختلفی اعم از رنگ مو دائمی و نیمه دائمی است که برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند

رنگ مو یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی اکثر خانم ها محسوب می شود. این محصول دارای انواع مختلفی اعم از رنگ مو دائمی و نیمه دائمی است که برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو بسیار حائز اهمیت است که ابتدا با انواع رنگ مو و کاربرد هر یک آشنا شوید تا راحت تر بتوانید آن ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه این مطلب از ، هر آنچه در مورد انواع رنگ مو باید بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم تا ببینید کدام نوع رنگ مو برای شما مناسب است. با ما همراه باشید.

رنگ مو موقت

حتما شما هم تصاویر زیادی از رنگ موهای پاستلی و خاکستری که بسیار مد هستند را در شبکه های اجتماعی مشاهده کرده اید. این رنگ موها جذابیت و زیبایی بسیاری دارند اما قادر به ماندگاری طولانی مدت نیستند. رنگ موی موقت فقط قسمت بیرونی ساقه مو را می پوشانند؛ به همین دلیل دوام بالایی ندارند. بدین معنی که با هر بار شامپو کردن موها، رنگ جدید شسته خواهد شد و موهای شما به سایه طبیعی آن بر می گردد. برای استفاده از رنگ موی موقت، موهای شما باید از سلامت کافی برخوردار باشد و نباید روی موهای آسیب دیده به کار برده شود.
رنگ موی موقت دارای ماندگاری یک روزه است. رنگ موی یک روزه که اغلب به صورت اسپری مو در دسترس هستند را می توانید روی موها بزنید و پس از پایان روز با شستشوی موها، آن را کاملا از بین ببرید. رنگ موی موقت در تمام رنگ ها اعم از رنگ موی طبیعی و رنگ موهای پاستلی در تمام رنگبندی موجود هستند.

رنگ موی نیمه دائمی

اگر تمایل دارید کمی بیشتر به ظاهر موقت موهای خود بپردازید، می توانید از رنگ موهای نیمه دائمی کمک بگیرید. در تهیه این نوع رنگ موها معمولا از آمونیاک استفاده نشده است و آسیبی به موهایتان وارد نخواهد کرد. البته چه چیزی بهتر از این؟ رنگ موهای نیمه دائمی معمولا بین 10 تا 14 روز ماندگاری دارند و با هر بار شستشو از میزان تیرگی آن کاسته می شود. هر وقت نیاز به رنگ کردن موها داشتید و نمی توانستید بلافاصله به سالن های آرایشی بروید، از رنگ موی نیمه دائمی استفاده نمایید. این رنگ مو گزینه خوبی برای پوشش موهای خاکستری نیز محسوب می شود.
استفاده از رنگ موی نیمه دائمی فواید زیادی دارد. به عنوان مثال با استفاده از آن می توانید به براقیت و درخشش موهای کم رنگ خود کمک کنید. رنگ موی نیمه دائمی را نیز می توانید علاوه بر رنگ های طبیعی، در طیف رنگی متنوع و رنگارنگ خریداری و مصرف کنید. و از آنجایی که پس از چند بار شستشو قابل تغییر است، با خیال راحت می توانید هر رنگ دلخواه و رنگارنگی را امتحان نمایید.

شناخت رنگ :

اولین قدم و مهمترین قدم در اموزش رنگ مو , شناخت انواع رنگها اعم از رنگهای اصلی و فرعی است که در واقع پایه و اساس رنگ آمیزی موها به شمار میرود با ترکیب رنگهای اصلی به رنگهای ثانویه میرسیم و با ترکیب رنگهای ثانویه به یک دنیا رنگ جدید دست پیدا میکنیم که با افزایش و کاهش هر کدام از رنگ های گروه اصلی یک رنگ جدید حاصل خواهد شد و این چیزی نیست که اهمیت کمی در دنیای آرایشگری مو داشته باشد و شما برای شناخت رنگ مو و درک بهتر این موضوع میتوانید از رنگهای گواش کمک بگیرید و حالات مختلف را امتحان نمایید.

رنگهای پایه :

در دنیای شناخت رنگ مو ها این را بدانید که رنگ های پایه تشکیل شده از سه رنگ اصلی آبی,قرمز و زرد

رنگهای ثانویه :

که تشکیل شده از ترکیب دو به دو رنگهای اصلی که حاصل رنگ های بنفش,نارنجی و سبز خواهد بود.و در نهایت رنگهایی که با تغییر نسبت رنگهای اصلی به صورت دو به دو از رنگ تیره به روشن حاصل میشوند که در عکس دایره بیرونی نمایانگر این رنگها است .شناخت دایره رنگ به همینجا ختم نمیشود و شما میتوانید جهت آشنایی با نحوه کارکرد و خنثی سازی رنگ های مزاحم و شناخت رنگ مو از روی موهایتان به محصول آموزش روش خنثی سازی رنگ مو و رنگهای ناخواسته از روی موها مراجعه نمایید.

پایه های رنگی در کاتالوگ ها :

رنگ موها دارای درجات تیره و روشنی گوناگون است که اصطلاحا به پایه رنگی هر رنگ مو شناخته میشود که از پاه 1 تا 10 شماره گذاری میشوند هر چند که پایه های 11 و 12 نیز در برخی کاتالوگ ها مشاهده شده است. برای آشنایی با پایه های رنگی میتوانید مطلب آموزش پایه رنگ و دکلره را مطالعه نمایید. اگر مطلب قبل را کاملا خواندید و با پایه های رنگی آشنا شدید حالا میتوانید کدهای رنگی در کاتالوگ رنگ موها را درک کنید و برای این منظور میتوانید آموزش کاتالوگ خوانی که محصول رخ نگار است را مشاهده نمایید و با این آموزش به درک خوبی درباره ترکیب های رنگی دست یابید و همچنین جهت مشاهده کاتالوگ رنگ موها به تفکیک رنگ, میتوانید به کاتالوگ تفکیکی رنگ مو مراجعه نمایید.

رنگ روی کاتالوگ چقدر واقعی است؟

توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ مو پایه موی خود فرد نیز بسیار مهم است. رنگ هایی که روی کاتالوگ ها می بینید همه روی موهای دکلره شده امتحان شده است حتی مشکی پر کلاغی. بنابراین یک فرد ایرانی با پایه رنگ تیره هرگز توقع نداشته باشد که رنگ انتخابی روی موهایش دقیقا همان سایه را ایجاد کند. اگر دقیقا همان رنگ و سایه را می خواهید موها نیاز به دکلره یا رنگ مو آن هم در چند مرحله دارد.
موهای اروپایی ها به علت اینکه پایه روشن دارند تقریبا از پایه پنج به بالا رنگ مو همان سایه را ایجاد می کند. اگر دقت کرده باشید در خانم هایی که موهای سفید بیشتری دارند رفله رنگ انتخابی بسیار نزدیک تر به رنگ کاتالوگ مو خواهد بود نسبت به خانمی که رنگ موی مشکی یا قهوه ای سیر دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (499 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان