ساعدنیوز
ساعدنیوز

مفسدی به نام بنیامین نتانیاهو

  شنبه، 02 مرداد 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
حمیدرضا سلطانیان : مفسدی به نام بنیامین نتانیاهو
رسوایی فساد اقتصادی خانوادگی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق رژیم غاصب صهیونیستی یکی از دلایل شکست تاریخی او در برابر نفتالی بنت دستیار و دست پرورده خود نتانیاهو بود. رسانه های اسرائیلی انتقادات گسترده ای را بر علیه نتانیاهو مطرح ساختند. حمید رضا سلطانیان پژوهشگر هسته جهان اسلام دانشگاه امام صادق به بررسی مفاسد نتانیاهو پرداخته است.

نتانیاهو اولین نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس است که فسادش در دوران خدمت فاش می شود!

وجود مفاسد در بالاترین سطوح هر حکومتی، چه آن حکومت جمهوری و دموکراسی باشد؛ و چه آپارتایدی و دیکتاتوری غیر قابل تحمل نیست. مسئولین یک حکومت در هر مقامی که باشند باید فسادستیزی را رواج دهند و خود را به آن ملزم کنند حال اگر این اصل درجهت عکس ادامه داشته باشد باعث می شود برای دفاع از خود، از مقام و منصب استفاده کرد. در این یادداشت سعی بر این است که به گوشه ای از مفاسد نتانیاهو به عنوان اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در دوران خدمت گرفتار فساد شده و راهی دادگاه می شود، بپردازیم.

تصویر

دریافت رشوه و تصویب قانون برای فرار مالیاتی خواص و نورچشمی ها!

مفاسدی که در داداگاه علیه نتانیاهو مطرح است به طور کلی در سه پرونده به نام های 4000 ،2000 ،1000 قرار دارد.در ادامه به این پرونده ها و برخی اتهامات دیگر به صورت خلاصه می پردازیم. پرونده1000: این پرونده که علاوه بر خود نتانیاهو گریبان خانواده وی را هم گرفته است بیان می دارد بنیامین نتانیاهو و خانواده اش متهم به دریافت هدایایی به ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار از آرنان میلشان، تهیه کننده اسرائیلی هالیوود، و نیز سیگارهای لوکس و گرانقیمت از جیمز پکر، کارآفرین و سرمایه دار استرالیایی، می کند. آرنان میلشان و جیمز پکر هر دو موارد مطرح شده در این پرونده را انکار کرده اند اما پلیس گفته است که مدارک کافی برای تشکیل پرونده ای علیه میلشان ، تهیه کننده فیلم های"The Revenant" ، "Fight Club" و "Pretty Woman" برای رشوه خواری وجود دارد.

طبق گفته پلیس، نتانیاهو برای جبران این هدایا از دو شخص نام برده، حمایت های سیاسی انجام داده است؛ به عنوان مثال نخست وزیر خواستار قانونی شد که رسانه ها آن را "قانون میلشان" نامیدند که طبق آن مالیات اسرائیلی هایی که پس از زندگی در خارج از کشور به کشورشان باز میگردند ، کاهش می یابد.

طبق اخبار واصله از دادگاه دادستان کل در این پرونده قصد دارد برای آقای نتانیاهو کیفرخواستی با اتهام های تقلب و سوء استفاده از اعتماد صادر کند.

تصویر

تعطیلی روزنامه رقیب یدیعوت آحارونوت به عنوان پاداش تبلیغات رسانه ای گسترده برای نتانیاهو!

در پرونده "۲۰۰۰" نتانیاهو به امضای قراردادی غیرقانونی با ناشر روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به منظور بهبود چهره خود و تبلیغات به نفع وی در این روزنامه متهم شده است. گفته می شود در مذاکراتی که بین وی و این روزنامه صورت گرفته نتانیاهو وعده تلاش در جهت تعطیلی روزنامه "اسرائیل هیوم" -رقیب روزنامه یدیعوت آحارونوت- را داده است.

موارد اتهامی مد نظر در کیفر خواست دادستان بر ضد نخست وزیر اسرائیل در این پرونده ارتشاء و سوء استفاده از اعتماد عنوان شده است.

تصویر

تبانی و رشوه 500 میلیون دلاری از طریق نفوذ!

پرونده موسوم به «۴۰۰۰»، مهمترین و خطر ناک ترین پرونده اتهامی نخست وزیر اسرائیل است که وی را متهم به پرداخت رشوه و تضاد منافع می کند. به موجب این پرونده آقای نتانیاهو متهم است که با شائول آلویچ، مالک شرکت "بیزک" تبانی کرده است و500 میلیون دلار تسهیلات مالی در اختیار شرکت بیزک ،بزرگترین شرکت مخابراتی اسرائیل، قرار داده است.( آلویچ صاحب امتیاز پایگاه خبری "واللا" نیز می باشد)

دادستان کل اسرائیل قصد دارد برای نخست وزیر اسرائیل در خصوص این پرونده کیفر خواستی به موارد اتهامی فساد، تقلب و سوء استفاده از اعتماد صادر کند.

موارد یاد شده تنها گوشه ای از اتهامات وارد شده به نتانیاهو بود که به اختصار به آن اشاره شد. در این میان اتهام های دیگری مثل استفاده از تسهیلات عمومی برای مصارف شخصی و یا فساد در پرونده ای موسوم به 3000 در رابطه با خرید زیر دریایی از یک شرکت آلمانی برای ارتش وجود دارد. نکته حائز اهمیت دیگر این است که در پرونده فساد مالی نتانیاهو حدود300 شاکی و شاهد وجود دارد.

تصویر

فرافکنی و تلاش برای انگ زنی و فضاسازی برای خلاصی از بار اتهامات!

در ابتدای این بخش باید اشاره کرد که در صورت اثبات اتهامات مربوط به فساد نتانیاهو پرداخت جریمه نقدی و زندان از یک تا 10 سال برای وی مقرر خواهد شد و در صورت اثبات اتهام های تقلب و سوء استفاده از اعتماد هم تا سه سال مجازات زندان در انتظار وی خواهد بود. نخست وزیرسابق رژیم صهیونیستی در مواجهه به هریک از این اتهام ها آنها را رد کرده است و برخی از آنها را دسیسه و پاپوش جناح های رقیب خصوصا چپ ها می داند که در تلاش هستند تا وی را از دنیای سیاست حذف کنند. به طور خاص هم نتانیاهو در جریان بعضی از این پرونده ها مثل پرونده 1000 که در آن خودش و خانواده اش متهم به دریافت رشوه هستند، این مبالغ و اقلام دریافتی را صرفا هدیه ای از طرف دوستانش می داند. از این رو بنیامین نتانیاهو و تیم وکلای حقوقی وی در تلاش اند تا هرچه سریع تر این اتهامات را با کمترین خطر دفع کنند و نتانیاهو هم ادعا کرده که از دادگاه رو سفید خارج خواهد شد. اما نخست وزیر سابق رژیم تا بدین جای کار هم ضربه اساسی را با کنار رفتن از مقام نخست وزیری و تشکیل ائتلاف علیه خودش متحمل شده است و همچنین وقوع چندین تجمع اعتراضی در هفته های متمادی در شهرک های صهیونیستی نیز ضربه دیگری بر وی بود.

تصویر

همه احتمالات درباره دادگاه نتانیاهو و رسوایی نخست وزیر جنگ طلب!

از همه ی موارد بالا که بگذریم باید به چند نکته اشاره کرد: اول، چون پرونده فساد یک نخست وزیر در حین دوره خدمت از جمله اتفاقات نادر است بنابراین دادن حکم برای نتانیاهو در زمان نخست وزیری وی با توجه به مقامش قدری دور از ذهن بود اما بعد از کنار رفتن وی شرایط احتمالا قدری تغییر کند. دوم، از جهت اینکه بخشی از این اتهامات مثل رشوه گرفتن و یا سوء استفاده از اعتماد یا تقلب برای اثبات نیاز به دلایل متقن دارد اثبات همه ی این اتهامات در نظر نویسنده دور از دسترس است. و در نهایت هم باید اشاره کرد که نتانیاهو از جمله مقاماتی در رژیم بود که یک دوره طولانی در رأس قدرت رژیم و حزب با سابقه لیکود قرار داشته و از این رو وجود روابط وی برای رفع اتهام را هم نباید نادیده گرفت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

3 دیدگاه
  دیدگاه ها
سی نی چی
3 سال پیش

خوشحالم که درکشوری اسلامی ودرکناربارگاه. ملکوتی. اقا علی ابن موسی الرضا ازمنتظرین اقایم امامزمان هستم برانتظار رخش منتظر براه منم خسته نباشید اجر کم عندالله
سی نی چی
3 سال پیش

ایران اسلامی. درسایه محمدوآل محمد وجانشین بحقش امام زمان ونایبین عزیزش پاینده. باد وپیروز
سی نی چی
3 سال پیش

عددهای منفی در دنیای مدرن ملک سلمان. وآلسعود نتانیابو و اسراءیل ترامپ وایدهای. پوچش. نبقا کرد ستمگر نبجا ماندستم. ظالم ازدست شدوپایه مظلوم بجاست. ایندلیلیست که حق باقی باطل. فانیست
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (79 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (27 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...