دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / ورزشی /

حاشیه نگاری جذاب مدال طلای محمدهادی ساروی در المپیک پاریس: از حال و هوای خانه پدری پهلوان آملی در لحظه سوت پایان تا شادی دیدنی در اردوی تیم ملی +فیلم 

پنجشنبه، 18 مرداد 1403
ساعدنیوز: لحظه به لحظه با هادی و اولین طلا ایران؛ از رقص مازندرانی مدال آور المپیک تا واکنش وزیر ورزش؛ هادی ساروی در فینال برابر الکسانیان قهرمان نامدار ارمنستان پیروز شد و به مدال طلا المپیک رسید. این اولین مدال طلای کاروان ایران در المپیک پاریس 2024 می‌باشد.

محمدهادی ساروی، قهرمان آملی کشتی فرنگی ایران، با بر هم زدن تعادل حریف نام‌دار ارمنستانی خود در فینال وزن 97 کیلوگرم ایران را صاحب اولین مدال طلا المپیک در پاریس 2024 کرد.

ساروی پس از دریافت اخطار در وقت اول با مقاومت روی خاک، وقت دوم را در شرایطی شروع کرد که مطابق انتظار، داوران الکسانیان، حریف او را در خاک نشاندند اما ساروی موفق نشد از شگردش، بارانداز، برای تاباندن حریف استفاده کرده و از او پیش بیفتد، اما با سرپا شدن کشتی ساروی با قدرت بدنی بالا تعادل حریف را به هم زد و در گوشه کناری تشک با سرعت این قهرمان افسانه‌ای را در خاک خود نشاند تا با نتیجه 3-1 از حریف پیش بیفتد.

در این لحظه مربیان تیم ارمنستان که می‌دانستند احتمالا در کشتی به روی آنها بسته خواهد شد، تقاضای چلنج کردند و این گمان را به وجود آوردند که ساروی با پا باعث نقش بر زمین شدن الکسانیان شده است، اما با تماشای چندباره فیلم، داوران رای به دو امتیاز ساروی دادند و با یک امتیاز جریمه، نتیجه کشتی 4-1 به نفع این شیربچه جدید بیشه کشتی ایران شد.

ساروی در ادامه کشتی با کنترل کردن حریف خود، با سبکی که قبلا از میخایین لوپز کوبایی دیده بودیم، کوچک‌ترین فرصتی به حریفش نداد و کشتی در فاصله چند ثانیه به پایان به اتمام رسید و الکسانیان با پذیرفتن برتری ساروی کشتی را رها کرد.

با به صدا درآمدن سوت پایان، ساروی روی تشک با فریادی بلند به سینه‌هایش می‌کوبید و پیروزی خود را این چنین جشن می‌گرفت. سپس از مربی‌اش، حسن حسین زاده، با فن سالتو قدردانی کرد تا یادآور خاطرات شیرین کشتی ایران از المپیک لندن باشد.

ساروی که در المپیک توکیو مدال برنز این وزن را گرفته بود، با روندی رو به پیشرفت امشب این مدال را به خوشرنگ‌ترین و باارزش‌ترین جایزه المپیک تبدیل کرد تا انتظار کاروان ایران بالاخره به پایان برسد و اولین طلای المپیک به نام ساروی ضرب بشود.

او که قبلا سه بار مغلوب الکسانیان شده بود، این‌بار بدون کوچک‌ترین نقطه ضعفی تمام مسیرهای نفوذ حریف را بسته بود و با آنالیز دقیق کشتی با شایستگی قهرمان جهان شد و به عنوان سلطان وزن 97 کیلو تاجگذاری کرد.

پیروزی ساروی نویدبخش ادامه درخشش کشتی‌گیران فرنگی است که فردا در دو وزن دیگر در فینال مقابل حریفان خود خواهند ایستاد و حالا این رشته امیدوار است بتواند سه طلای المپیک لندن را تکرار کند. تازه حالا یک برنز اضافی هم بر گردن کشتی‌گیران ماست و شاید رکورد لندن بالاخره در ورزش ایران بشکند.

این پیروزی را به علاقمندان ورزش و کشتی در ایران تبریک می‌گوییم. امروز روزی فوق‌العاده شیرین برای ورزش ایران بود چیزی که به اتفاق افتادنش احتیاج داشتیم.

جالب اینکه آلکسانیان دیروز در کشتی نیمه‌نهایی پس از آنکه از حریف قزاقستانی عقب افتاده بود با خونسردی و تسلطی بی‌نظیر کمی پیش از سوت پایان کشتی را با یک فن بالاتنه به سود خود عوض کرد و به پیروزی رسید و مثل بیلینگام شادی کرد. فرصتی که او امشب هرگز مجالش را نیافت!


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 18 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(عکس) مریم معصومی در بیمارستان بستری شد/خانوم بازیگر عمل زیبایی کرده؟
(تصویر) زنده شدن باورنکردنی صدام در ایران!/گریم باور نکردنی رضا عطاران در نقش صدام
ویدیو/ "سیاه‌خان لپویی" عجیب‌‌الخلقه‌ترین مرد ایران که در 6 سالگی با جهش رشد ناگهانی به 20 سالگی رسید
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
رونمایی از عکس خانواده 3 نفره گرم و صمیمی مبینا نعمت زاده مدال آور پرافتخار المپیک/ چه پدر و مادر همراهی+عکس
فریبا نادری: مسعود عاشقم شده بود من هم در مقابل عاشق شدم؛ یعنی او من را هم عاشق کرد اینجور نبود که از سرطانش خبر نداشته باشم
مراحل سابمیت مقاله