دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / طب سنتی و گیاهان دارویی /

حذف موهای زائد به روش سنتی 

چهارشنبه، 12 آبان 1400
حذف موهای زائد یکی از دغدغه های امروزه خانم هاست . برای از بین بردن موهای زائد می توان از روش های مختلفی از جمله اپیلاسیون، لیزر، بند انداختن و … استفاده کرد. که هر کدام مزایا و معایب خود را به همراه دارند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید با استفاده از برخی از روش های سنتی و طبیعی می توانید موهای زائد صورت و بدن خود را از بین ببرید.

برای از بین بردن موهای زائد صورت و نواحی مختلف بدن روش هایی وجود دارد که در گذشته مردم با استفاده از این روش های طبیعی و سنتی موهای زائد صورت و بدن خود را از بین می بردند.

اما نکته حائز اهمیت این است که ممکن است با توجه به بافت های سلولی شما استفاده از این روش ها بر روی بدن افراد مختلف جوابگو نباشد.

در ادامه این مطلب راهکارهای مناسب را جهت از بین بردن موهای زائد به صورت طبیعی و سنتی را به شما ارائه می دهیم اما قبل از اینکه بخواهید این روشها را تست کنید حتماً با پزشک خود در این باره مشورت نمایید، آن که ممکن است به عنوان مثال بدن شما به برخی از این مواد حساسیت داشته باشد.

روش های سنتی و خانگی برای رفع موهای زائد بدن و صورت

موهای زائد بدن و صورت می تواند یکی از آزاردهنده ترین مسائل برای هر شخص به خصوص برای خانم ها باشد ممکن است شما هم روش های مختلفی را برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت خود استفاده کرده باشید و به نتیجه دلخواه نرسیده باشید در این بخش یک سری از روش هایی که شما می توانید به صورت طبیعی موهای زائد صورت خود را از بین ببرید را مورد بررسی قرار می دهیم.

استفاده از باقلا سبز برای رفع موی زائد

برای رفع موهای زائد بدن می توانید باقلا سبز را رنده کرده و سپس خشک و آسیاب کنید. در این مرحله باقلای آرد شده را با آب لیمو ترش تازه یا سرکه مخلوط کرده و در یک ظرف دربسته بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس این ترکیب را بر روی پوست ماساژ دهید و تا موهای زائد کاملا از بین بروند ، سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

رفع موهای زائد با استفاده از پوست گردو

یکی از راه های طبیعی و خانگی برای خلاص شدن از شر موهای زائد استفاده از پوست گردو است. با استفاده از پوست گردو، موهای صورت در ابتدا رشد کمی پیدا می کنند و به مرور ناپدید می شوند. اگر این روش را به طور مرتب در طی چند ماه انجام دهید شاهد از بین رفتن موها خواهید بود. لازم به ذکر است که این روش را روی هر نقطه از بدن می توانید استفاده کنید.

برای انجام این کار به این صورت عمل کنید ابتدا تعداد زیادی از پوست گردو را بسوزانید و به خوبی له کنید. حالا یک قاشق غذاخوری از خاکستر ایجادشده را در یک لیتر آب بریزید و فرصت دهید تا این مخلوط به مدت دوازده ساعت به همین صورت باقی بماند. بعد از گذشت این مدت زمان با استفاده از یک تکه پنبه مقداری از این مواد را بردارید و به محل موردنظر بزنید و بگذارید پانزده دقیقه روی پوست باقی بماند سپس مواد را پاک کنید. این عمل را روزی چند بار تکرار کنید.

چای نعناع برای حذف موهای زائد

برای رفع موهای زائد در طب سنتی چای نعناع می تواند باعث کاهش مقادیر هورمون تستوسترون در بدن شود و در نتیجه منجر به کاهش رشد موهای زائد شود.

نوشیدن یک فنجان چای نعناع در صبح برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر توصیه می شود.

* همیشه قبل از مصرف موادی که بر سطح هورمونی شما تاثیر می گذارند با پزشک مشورت کنید.

حذف موهای زائد به کمک روغن مورچه

در زمان های قدیم برای از بین بردن موهای زائد ، مورچه ها را می کشتند و می سابیدند و آنها را روی پوست می مالیدند و مانع رشد موهای زائد در بدن می شدند.

این شیوه در شرایطی که فرد پیش از این برای از بین بردن موهای زائد خود از شیوه های دیگر استفاده نکرده باشد، در متون طبی توصیه شده است.

در مناطقی از خاورمیانه از جمله ترکیه در گذشته تخم مورچه به صورت و بدن نوزادان زده می شد تا فولیکول های مو در بدنشان از بین برود. در طب سنتی از تخم مورچه حرفی به میان نیامده اما روغن مورچه از جمله ترکیباتی است که به دلیل داشتن اسید فورمیک باعث سوختن ریشه مو می شود. برخی متخصصان طب مدرن بر این باورند که استفاده موضعی از روغن مورچه چیست می تواند رشد موهای زائد را به تعویق اندازد اما نمی تواند باعث از بین رفتن دائمی موهای زائد شود زیرا این روغن تنها می تواند ساقه مو را از بین ببرد و ریشه مو همچنان سالم باقی می ماند.

این گروه بر این باورند که اسید فرمیک علاوه بر این می تواند تاثیری روی تغذیه پیاز مو بگذارد و موجب کندی روند رویش موها شود.

این در حالی است که گروهی دیگر از متخصصان پوست و مو وجود دارند که معتقدند استفاده از این روغن هیچ تاثیری در کاهش موهای زائد ندارد و کاری بی فایده است.

این در حالی است که درمانگران طب سنتی دیدگاه متفاوتی دارند.

آنها بر این باورند که استفاده از روغن مورچه برای کاهش موهای زائد باور غلطی است که میان مردم رایج شده و این خود مورچه و طلا کردن و ماسک کردن آن روی پوست است که قابلیت از بین بردن موهای زائد را دارد نه روغن تهیه شده از آن.

جهت استفاده از روغن مورچه برای از بین بردن موهای زائد ابتدا موهای زائد منظقه مورد نظر بدنتان را به وسیله موم ، موچین ، اپیلاتور از ریشه در آورده و سپس پوستتان را شسته و تمیز نمایید. سپس محل مورد نظر را به مدت ۳الی ۵ دقیقه با روغن مورچه ماساژ داده تا کاملا جذب گردد. .پس از ۲ الی ۳ ساعت بدن خود را با آب ولرم شستشو نمایید. این عمل را طی ۲ الی ۳ هفته و روزی ۲ مرتبه انجام دهید.

ماسک طبیعی برای از بین بردن موهای زائد صورت

برخی از ماسک های خانگی هستند که می توانند به شما در جهت رفع موهای زائد صورت کمک کنند، چه البته این ماسک های خانگی هرکدام خواص منحصر به فرد خود را دارند.

ماسک پاپایا خام و آلوئه ورا

این ماسک تجزیه فولیکول های مو کمک و رشد مو را متوقف می کند و موها را صاف و لطیف می کند.

برای استفاده از این روش شما باید ابتدا مقداری پاپایه خام را با زردچوبه، و عصاره آلوئه ورا، و مقداری آرد غنی شده و روغن خردل مخلوط کنید تا خمیری درست شود و این خمیر را در جهت مخالف رشد مو بمالید و آن را به مدت ۴۵ دقیقه بگذارید و بعد از مدتی مشخص آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل، شکر و لیمو

مطمئناً در مورد خواص بی نظیر عسل چیزهای زیادی شنیده اید، این ماده بهشتی خواص مختلفی مخصوصا در موضوعات مختلف پزشکی و سلامتی دارد.

شما مقداری شکر لیمو و عسل را ترکیب و یک خمیر نرم درست کنید و این مخلوط را کمی حرارت دهید و سپس کمی نشاسته ذرت روی شکم بمالید.

و سپس این مخلوط را روی ناحیه مورد نظر به مدت ۲۰ دقیقه بمالی و به سرعت آن را با نوار اصلاح بپوشانید و سپس آن را روی موضع فشار دهید، و مانند روش قبلی در جهت مخالف رشد مو مالش دهید.

ماسک فلفل سفید و کافور

برای استفاده از این روش ابتدا ۲ قاشق سوپخوری فلفل سفید و دو قاشق سوپخوری کافور و چند قطره روغن بادام را بردارید، سعی کنید روغن بادام را حتماً از یک جای معتبر خریداری نمایید چراکه روغن بادام از و غنی به سختی در بازار پیدا می شود.

فلفل سفید را به پودر اضافه کنید و کافور و روغن بادام را به خوبی مخلوط نمایید و این خمیر را روی پوست بمالید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آنجا بگذارید و سپس خمیر را با آب بشویید.

ماسک آرد نخود

نصف یک کاسه آرد نخود و نیمی از شیر و یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق چای خوری کرم تازه برداری و این خمیر نرم درست کنید و آن را به مدت ۳۵ دقیقه روی پوست بمالید.

این خمیر را هم مانند موارد قبلی در جهت مخالف رشد مو مالش دهید و بعد از برداشتن خمیر آن را با آب ولرم شستشو دهید و اینکار به از بین رفتن موهای زائد پوست کمک خواهد کرد.

ماسک زاج سفید و گلاب

زاج سفید به راحتی در بازار به شکل پول موجود است و قیمت ارزان و مناسبی هم دارد، شما نصف قاشق چای خوری پودر زاج سفید را در ۲ یا ۳ قاشق سوپخوری گلاب ترکیب نمایید، ترجیحاً برای تهیه گلاب از گلاب های شرکتی استفاده نکنید، و اگر در شهر کاشان دوست یا آشنایی دارید حتماً سفارش دهید که گلاب اصل برای شما تهیه کنند.

سپس چند قطره روغن زیتون را به این مخلوط اضافه کنید و این مخلوط را روی موهای زائد شکم بمالید و سپس ۳۰ دقیقه صبر کنید و برای ۳۰ دقیقه دوباره شروع به مالش کنید و بعد از خشک شدن خواندن محلی مالش را با آب ولرم بشویید.

ماسک خمیر زردچوبه و شیر

برای استفاده از این ترکیب ابتدا یک یا دو قاشق چای خوری زردچوبه را با شیر مخلوط کنید ترجیحا از شیر کم چرب استفاده نمایید، مخلوط را روی پوست خود قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه شروع کنید و اجازه دهید خشک شود، و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

استفاده از ماسک خمیر زردچوبه و شیر یک روش ایده آل است چراکه استفاده از شیر می تواند موجب شفافیت و شادابی پوست شود، به خصوص برای افرادی که پوست سبزه دارند و از این موضوع ناراضی هستند، استفاده از این روش می تواند به مرور زمان رنگ پوست آن ها را را تغییر دهد.

ماسک عدس قرمز برای حذف موهای زائد

یکی از راه های مفید خانگی و طبیعی برای از بین بردن موهای زائد بدن، استفاده از ماسک عدس قرمز است که برای تهیه این ماسک مفید به این صورت عمل کنید ابتدا نصف فنجان از عدس قرمز را چرخ نمایید تا کاملاً پودر شود. دو قاشق غذاخوری از این عدس پودر شده را در ظرفی بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری خاک رس اضافه کنید و خوب هم بزنید و حالا به آن یک قاشق چای خوری پودر چوب صندل و دو قاشق غذاخوری عسل بیفزایید و حالا این مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. این ماسک تهیه شده را روی هر قسمتی که دارای موهای زائد است بمالید و اجازه دهید بیست دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد آنکه خشک شد در جهت خلاف رشد مو با آب سرد آن ناحیه را می شوییم. لازم به ذکر است که اگر این ماسک را به طور مرتب دو بار در هفته استفاده نمایید زودتر به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

از بین بردن موهای زائد صورت با ژلاتین

استفاده از پودر ژلاتین هم به عنوان یک روش سنتی برای از بین بردن موهای زائد شناخته شده است، اما تضمین بالایی برای استفاده از آن وجود ندارد.

توصیه می کنیم که در صورتی که قصد دارید با استفاده از روش های طبیعی و سنتی موهای زائد صورت و بدن خود را از بین ببرید سعی کنید از روش هایی که در ابتدای مطلب در مورد آن صحبت کرده ایم استفاده نمایید استفاده از ژلاتین را به عنوان آخرین گزینه خود قرار دهید.

از بین بردن موهای زائد صورت با روغن رازیانه

یکی دیگر از روش هایی که بسیاری از افراد از آن نتیجه گرفته اند استفاده از روغن رازیانه برای از بین بردن موهای زائد صورت میباشد.

روغن رازیانه به عنوان یک روش سنتی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن بسیار مرسوم است.

البته مانند مواردی که در بخش های قبلی در مورد آن صحبت شد در صورتی که روغن رازیانه را با موادی مانند عسل یا زردچوبه بتوانید ترکیب نمایید شاید نتیجه بهتری حاصل شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 18 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
تولد آرشا پسر شهربانو منصوریان ووشوکار قهرمان در باغ اجاره ای / چه ذوقی هم میکنه کوچولوی خوشتیپ
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویدیو/ بازسازی ماکت "تخت‌جمشید" به شکل روزهای اوج و شکوه تاریخی‌اش/ حماسه‌ای که مهندس مهدی فتحی‌نژاد برای خلق آن 14 سال تلاش و تحقیق کرد
پیشنهاد جالب و متفاوت معصومه ابتکار به پزشکیان درباره بانوی اول+عکس
نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌
استوری های مزین به "happy birthday" بازیگران برای تبریک تولد احمد مهرانفر، ارسطویِ پایتخت+ عکس/ از محمد علیزاده تا نسرین نصرتی فهیمه پایتخت
(ویدئو) خوانندگی فرزاد فرخ در اتاق خوابش / صداش یه آرامشی داره
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه