هزینه و نحوه خرید گواهی سپرده سکه طلا

  شنبه، 10 خرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
هزینه و نحوه خرید گواهی سپرده سکه طلا
آن دسته از افرادی‌که می‌خواهند سکه را دائماً خرید و فروش کنند نیازی به دریافت و تحویل مستمر سکه نخواهند داشت و صرفاً از طریق کارگزاری یا به‌صورت آنلاین می‌توانند گواهی سکه را خرید و فروش کنند؛ از دیگر مزایای این گواهی سپرده، می‌توان به امکان بهره‌برداری از آن، به‌عنوان وثیقه، جهت اخذ تسهیلات کوتاه‌مدت از شبکه بانکی اشاره کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،گواهی سپرده ابزاری مالی است که شخص دارنده این گواهی روی دارایی سپرده گذاری شده مالکیت دارد. گواهی سپرده انواع مختلفی دارد، برخی از انواع گواهی های سپرده قابلیت انتقال به غیر دارند، یعنی مالک این اوراق در صورتی که بخواهد می تواند سپرده خود را با قیمتی توافقی به شخص دیگری بفروشد.

اما در مورد گواهی سپرده طلا این قضیه بالعکس است. یعنی اوراق گواهی سپرده سکه امکان انتقال به غیر را ندارند و تنها به شخصی که با مشخصات اوراق تطبیق داشته باشد، تحویل داده می شوند. بنابراین در صورت گم شدن یا دزدیده شدن این اوراق مشکلی پیش نمی آید و یکی از مزیت های گواهی های سپرده طلا همین اطمینان و عدم وجود دغدغه و نگرانی از دزدیده شدن است.

گواهی سپرده سکه طلا چیست؟

گواهی سپرده سکه طلا یکی از ابزارهای مالی است که از سال 94 برای افزایش امنیت و آرامش خاطر سرمایه گذاران، کشف قیمت رسمی سکه و شفافیت به وجود آمد. همانطور که در بالا گفته شد گواهی سپرده اوراقی است که دارنده آن نسبت به دارایی ذکر شده در آن مالکیت دارد.

بنابراین گواهی سپرده سکه طلا یک گواهی است که بیانگر مالکیت صاحب آن به سکه های طلایی است که در انباری سپرده گذاری شده، پشتوانه این مالکیت هم رسیدی است که پس از تحویل توسط انباردار به سرمایه گذار داده می شود. به همین دلیل مقدار طلای خریداری شده و مکان انبار در گواهی سپرده سکه طلا باید آورده شود.

چگونه می توان گواهی سپرده سکه طلا خرید؟

دارندگان سکه فیزیکی می توانند با همراه داشتن مدارک شناسایی به خزانه بانک آینده رجوع کرده، ضمن تحویل سکه های خود، گواهی سپرده را دریافت نمایند و پس از یک روز و با اعتبارسنجی سکه ها توسط بانک، قبض انبار صادر می شود.دارنده این قبض می تواند با حضور در یکی از شرکت های کارگزاری دارای مجوز یا به صورت آنلاین در بازار گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالا به فروش برساند که مبلغ موردنظر پس از یک روز قابل برداشت از حساب خواهد بود.این گزارش می افزاید: دارندگان گواهی سپرده سکه نیز می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی خود، پس از یک روز از خرید گواهی به خزانه بانک آینده در تهران، خیابان بخارست، خیابان پانزدهم، ساختمان شماره یک بانک آینده رجوع کرده، با ارائه گواهی، سکه های خود را دریافت کنند.

بنابر اعلام بانک آینده هزینه اصالت سنجی برای آورنده سکه، ۳۰۰۰ تومان به ازای هر سکه و هزینه نگه داری روزانه، ۷۰ تومان برای هر قطعه سکه است.این روش، برای کسانی که می خواهند سکه را نگه داری کنند، بسیار امن و بدون دغدغه سرقت خواهد بود.

از سوی دیگر، آن دسته از افرادی که می خواهند سکه را دائماً خرید و فروش کنند نیازی به دریافت و تحویل مستمر سکه نخواهند داشت و صرفاً از طریق کارگزاری یا به صورت آنلاین می توانند گواهی سکه را خرید و فروش کنند؛ از دیگر مزایای این گواهی سپرده، می توان به امکان بهره برداری از آن، به عنوان وثیقه، جهت اخذ تسهیلات کوتاه مدت از شبکه بانکی اشاره کرد.گفتنی است در پی موافقت شرکت بورس کالای ایران، خزانه بانک آینده به عنوان انبار سکه طلا و صادرکننده گواهی سپرده سکه طلا، فعالیت خود را آغاز کرد. به این ترتیب خزانه بانک آینده با ظرفیت ۱۵۰ هزار سکه، به عنوان پنجمین خزانه سکه طلای پذیرفته شده در بورس کالای ایران، آماده انجام معاملات گواهی سپرده سکه تمام بهار آزادی است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (126 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (102 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ مذاکرۀ 1+1 و تسلط خنده‌دار کَنگَر زِهتاب به زبان اسپانیولی/ گریم محشر "جواد رضویان" با اون جالب نشستنش روی اُپن آشپزخونه
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!