دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

حضور میلیونی زائران در اربعین حسینی؛ نماد عشق، همبستگی و ارتباط معنوی با امام حسین(ع) 

یکشنبه، 04 شهریور 1403
کد خبر: 405176
عضو شورای هیئات مذهبی کشور، به تبیین اهمیت و برکات این مراسم معنوی پرداخت و با اشاره به حضور میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف جهان، این آیین را نماد همبستگی، محبت و ایثار دانست و بر لزوم ادای احترام به اصول انسانی و دینی در این مسیر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز حجت‌الاسلام والمسلمین امیرمحمد شهمراد عضو شورای هیئات مذهبی کشور، بیان کرد: در رابطه با مسئله اربعین حسینی و آثار و برکت آن باید عرض کنم که هر ساله میلیون ها نفر از اقصی نقاط جهان با عشق و ارادت به شخصیت با عظمت امام حسین(ع) در مراسم اربعین شرکت می کنند این آیین معنوی که نماد همبستگی محبت و ایثار است و دل ها را نیز به هم نزدیک می کند.

وی افزود: مسیر عشق در اربعین مسیر فراتر از جغرافیا و زمان است مسیری که در آن زائر با پای پیاده راهی می شوند تا عشق خود را به سالار شهیدان ابراز کنند و ضمن ادای احترام به اصول انسانی و دینی به یادآوری حقایق انقلاب عاشورا بپردازند اگرچه اهمیت زیارت یکی از مفاهیم بلند دینی و اسلامی بحث زیارت است.

عضو شورای هیئات مذهبی کشور ادامه داد: زیارت، حضور زائر در پیشوای معشوق به اتصال قلبی است با مبدا فیض یعنی به عبارت دیگر زیارت کسب نور سرچشمه انوار الهی است و پریشانی را از دل می برد زیرا آرام بخش دل هاست و به نوعی ایجاد ارتباط بین زائر و محبوب است برای نمونه اگر زیارت امام حسین(ع) و ائمه معصوم(ع) انجام نمی‌شد نسل آینده به هیچ وجه با مفاهیم و ارزش های مربوط به آن امام آشنا نمی شدند.

وی مطرح کرد: باید عرض کنم که در مصداق و مفهوم آیاتی که ما را با صراحت به همراهی معصوم فرا می‌خواند آیه صد و نوزده سوره توبه است که می‌فرمود الذین آمنو و کون مع صادق، اهل ایمان خداترس باشید و با مردان راست گو با ایمان بپیوندید و کون مع صادقین بیان ارتباط با معصوم است چه در زمان حیات و چه بعد از شهادت و مرگ که آن‌ها ما را دعوت می کند به معیت و همراهی یکی از نشانه های همراهی و میت با معصومین همین زیارت است.

حجت‌الاسلام شهمراد اظهار کرد: امام رضا(ع) نقل می‌کنند؛ برای هر امامی عهدی بر گردن دوستداران و شیعیان اوست که اگر کسی به‌خواهد این عهد را خوب ادا کند، لازم است قبر آن زیارت اگر کسی با رغبت به زیارت آن برود و آنچه را که راغب بود تصحیح کند.

وی ادامه داد: در این صورت امامان روز قیامت شفاعت خواهند کرد در حدیث دیگر امام نقل شده است، هرکس بعد از مرگ ما را زیارت کند مانند کسی است که در زندگی ما را زیارت کرد که بین احادیث و روایات برای زیارت امام حسین(ع) فضیلت بسیاری بیان شده است از جمله روایت امام صادق(ع) فرمود همانا خداوند تبارک تعالی زائران قبر حسین(ع) را جلوه می کند قبل از اینکه برای اهل عرفات تجلی کند و حاجات آن را برآورده نماید گناهانش آمرزیده می شود و آن را در خواست هایش شفیع خودشان قرار می دهد و پس از آن به اهل عرفات می پردازد پس معنا این طور شد که در روایات معصومین زیارت اولیای خدا و ائمه زیارت مرقد مطعم معصومین زیارت عالمان بزرگان و همین طور یه روایتی هم در این رابطه آمده است.

شایان به‌ذکر است 135 نفر از ایتام زیارت اولی با همکاری و پشتیبانی حجت‌الاسلام شهمراد عضو شورای هیئات مذهبی کشور به زیارت مرقد امام‌ حسین(ع) مشرف شدند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 04 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محمدجواد ظریف و همسرش به تماشای تئاتر الناز شاکردوست و ساعد سهیلی نشستند+ویدیو/ لبخند رضایت همسر وزیر امورخارجه سابق از حضور در نمایش اصیل ایرانی
سفره غذای مفصل وحید بادپی، رقیب لرستانی هادی چوپان در خانه شخصی برای مهمانان ویژه اش+عکس/ماشاء الله خونه نیس هتل 5 ستاره اس!
تبدیل پایان نامه به مقاله
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
نگاهی به عجیب و غریب ترین کیف‌های بازیگران زن؛ از کیف به شکل سگ الناز شاکردوست تا کیف کلاکت شکل مینا وحید +عکس
(تصاویر) رقابت در عکاسی برای فتح علم؛ بهترین‌های مسابقه عکاسی علمی 2024 را از دست ندهید
رونمایی از شخصیت کارتونی جذاب و ترسناک محبوب هادی چوپان +فیلم/ چقدر هم ادا و اطوار گرگ پارسی رو درمیاره
(عکس) رونمایی شیلا خداداد از مادرکم سن و سال و چشم رنگی اش/بیشتر بهشون میاد خواهر باشن تا مادر و دختر😍
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
با این فیلم پرتاب می‌شوید به دهه شصت و خاطراتش / کاش می‌شد برگردیم به اون دوران ...