دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

اصالت بیمه درمان را با این روش بگیرید 

سه شنبه، 31 خرداد 1401
کد خبر: 210311
ساعدنیوز : اصالت بیمه درمان را با این روش بگیرید.آیا تا به حال به اصالت بیمه تکمیلی درمان خود شک کرده‌اید؟ اینکه آیا بیمه نامه تکمیلی خریداری شده واقعاَ درست است یا اینکه صرفاَ پول داده‌اید؟ این شک و تردید زمانی بیشتر می‌شود که شما برای بار اول است که این بیمه را تهیه می‌کنید و همچنین اینکه طرح ممتاز با پرداخت مبلغ بالایی را انتخاب کرده‌اید.

اصالت بیمه درمان را با این روش بگیرید

آیا تا به حال به اصالت بیمه تکمیلی درمان خود شک کرده اید؟ اینکه آیا بیمه نامه تکمیلی خریداری شده واقعاَ درست است یا اینکه صرفاَ پول داده اید؟ این شک و تردید زمانی بیشتر می شود که شما برای بار اول است که این بیمه را تهیه می کنید و همچنین اینکه طرح ممتاز با پرداخت مبلغ بالایی را انتخاب کرده اید. به هر حال این حق شماست که اصالت بیمه تکمیلی درمان را بگیرید؛ اما چگونه؟ این پرسشی است که در ادامه به آن مرحله به مرحله پاسخ داده ایم.

بیمه تکمیلی چیست؟

اول از همه بیمه تکمیلی یا بیمه تکمیلی درمان چیست. بسیاری فکر می کنند که بیمه تکمیلی همانند بیمه های پایه است و هر ماه تا چند سال باید مبلغی را بپردازند. در صورتی که چنین چیزی صحت ندارد. به عبارتی چنین تصوری اشتباه است. بیمه تکمیلی جبران هزینه های درمان است. ما یک بیمه پایه داریم که هزینه های درمانی را پوشش می دهد؛ اما این پوشش دهی خیلی کم است. در این حالت می توان با خرید بیمه تکمیلی درمان تکمیلی درصد بیشتری از هزینه ها را کاهش داد. این بیمه نامه یکساله است و لازم است تا در همان مبلغ را خریداری کرد. برخلاف بیمه های پایه، بازنشستگی ندارد و بعد از یکسال و رسیدن به تاریخ انقضا، دیگر قابل استفاده نیست.

انواع بیمه های درمان

بیمه های تکمیلی که شما خریداری می کنید، به چند نوع تقسیم بندی می شوند که به صورت زیر است:

  • بیمه تکمیلی درمان انفرادی
  • بیمه تکمیلی درمان خانوادگی
  • بیمه تکمیلی درمان گروهی

بیمه تکمیلی درمان انفرادی همان نوعی است که هر شخصی برای خودش به صورت مجزا خریداری می کند. این فرد با مراجعه به دفتر شرکت بیمه های مختلف یا سامانه های آنلاینی مانند بیمه دات کام اقدام به خرید بیمه تکمیلی می کند.

بیمه تکمیلی درمان خانوادگی را سرپرست خانواده برای اعضای خانه خود خریداری می کند. البته لازم است که برای خرید حتماَ اسم تک تک افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن را وارد کند. به این صورت نیست که اگر پدری بیمه تکمیلی خریداری کرد، به صورت خودکار تمام اعضا تحت پوشش قرار بگیرند. بلکه باید حق بیمه بیشتری را به ازای اضافه کردن هر یک از اعضا بپردازد.

بیمه تکمیلی درمان گروهی هم به نام شرکتی یا سازمانی شناخته می شود. در این نوع، مدیر شرکت یا سازمان اقدام به خرید بیمه تکمیلی درمان برای تمامی اعضای سازمان خود می کند.چندین شرط برای خرید این بیمه نامه وجود دارد؛ از جمله داشتن بیمه پایه یکسان برای همه اعضا، دارا بودن حداقل تعداد افراد و اضافه کردن مبلغ بیشتر برای تحت پوشش قرار دادن هزینه های درمانی خاص.

به صورت خلاصه می توان گفت که شرکت های بیمه گر انواع مختلفی از بیمه تکمیلی را ارائه می کنند. می توان بیمه تکمیلی درمان را فقط یکی از انواع این رشته بیمه ای دانست. بیمه تکمیلی درمان دارای دسته بندی های گروهی، انفرادی و خانواده است که می توانید از بین آن ها به انتخاب بیمه مناسب با شرایط خود بپردازید.

فقط دقت داشته باشید که انواع بیمه تکمیلی درمان را با انواع شرکت ها و طرح ها اشتباه نگیرید. شرکت های مختلفی از جمله سامان، تعاون، دی، پارسیان و غیره بیمه تکمیلی را طرح ها، میزان پوشش ها و قیمت های مختلفی عرضه می کنند. طرح های هر شرکت فقط در پوشش ها اختلاف دارند و به عنوان یک نوع بیمه تکمیلی شناخته نمی شوند.

بیمه درمان تکمیلی علاوه بر هزینه، زمان درمان را کاهش می ده

پوشش های بیمه تکمیلی چیست؟

هر نوع بیمه تکمیلی که خریداری کنید، موارد زیر تحت پوشش قرار می دهد:

  • بیمارستانی
  • جراحی تخصصی
  • پاراکلینیکی گروه اول
  • پاراکلینیکی گروه دوم
  • جراحی های مجاز سرپایی
  • خدمات آزمایشگاهی
  • آمبولانس
  • زایمان
  • ویزیت و دارو
  • دندانپزشکی
  • نازایی

استعلام اصالت بیمه تکمیلی

اینکه چه نوع بیمه تکمیلی خریداری شود، در گرفتن اصالت مهم نیست. چیزی که اهمیت دارد، این است که بیمه گزاران بتوانند از اصالت بیمه نامه خود مطمئن شوند. اینکه آیا واقعاَ بیمه نامه خریداری شده، همان طرح و با همان پوشش های انتخابی است یا خیر.

خوشبختانه راهی برای گرفتن استعلام بیمه تکمیلی درمان وجود دارد و آن استفاده از سامانه سنهاب است. بسیاری فکر می کنند که سنهاب فقط برای گرفتن اصالت بیمه خودرو است؛ در صورتی که می توان از درستی دیگر انواع بیمه از جمله درمان هم مطلع شد. برای این کار لازم است تا در ابتدا وارد سایت سنهاب شوید. بخش در وسط صفحه گزینه ای به نام «استعلام سوابق بیمه» وجود دارد.

با کلیک روی این گزینه، صفحه ای باز می شود. البته در ابتدا صفحه کوچکی در خصوص گرفتن اطلاعات نشان داده می شود که باید روی دکمه «می پذیرم» کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه، صفحه زیرین آن نشان داده خواهد شد که دارای دو گزینه «ثبت استعلام جدید» و «پیگیری استعلام» نشان داده می شود.

برای شروع باید در ابتدا روی گزینه «ثبت استعلام جدید» کلیک کنید. سپس صفحه ای نشان داده می شود که به شما در خصوص گرفتن اطلاعات متنی را نشان داده می دهد. با زدن تیک تایید و ادامه، وارد صفحه بعد می شوید. اطلاعات مورد نیاز شامل کد ملی، سال تولد، تلفن، موبایل، استان و شهر است. بعد از ثبت، کدی برای شما پیامک می شود که باید آن کد را در باکس وارد کنید. بعد از این کار، کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد.

برای گرفتن استعلام باید چند دقیقه بعد از طریق بخش «پیگیری استعلام» اقدام کنید. البته ممکن است که چند بار مجبور به وارد کردن رهگیری شوید تا سوابق نشان داده شود. در بخش سوابق، فایل پی دی اف برای شما ارسال می شود که تمامی بیمه نامه های خریداری از جمله خودرو، درمان، عمر و غیره را همراه با شماره بیمه نامه و تاریخ انقضا کامل نشان می دهد.

برای استعلام فقط کافی است تا وارد سامانه سنهاب شوید

چند نکته در خصوص استعلام بیمه تکمیلی درمان از طریق سایت سنهاب

برای گرفتن استعلام اعتبار و اصالت بیمه نامه درمان از طریق سایت سنهاب چند نکته زیر را باید در نظر بگیرید:

  • شماره موبایل و تلفن باید با آن اطلاعاتی که در هنگام خرید وارد کرده اید، یکسان باشد.
  • استعلام کاملاَ رایگان است و نیازی به ثبت نام از قبل هم وجود ندارد.
  • این اطلاعات فقط مربوط به بیمه نامه های خریداری شده از طرف شما است. در صورتی که مغایرتی مشاهده کردید، باید با شرکت بیمه اصلی تماس بگیرید.

گرفتن استعلام اصالت بیمه نامه امکانی است که هر شخصی می تواند استفاده کند؛ اما برای اینکه خیالتان از این بابت راحت باشد، خیلی بهتر است که بیمه تکمیلی درمان خود را از کارگزاری آنلاین مطمئن مانند سایت بیمه دات کام خریداری کنید. فقط کافی است تا اطلاعات خود را وارد کنید و بعد از ثبت و مقایسه شرکت ها، بیمه نامه خود را انتخاب و حق بیمه آن را پرداخت کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی متن
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس