هنگام خرید کف پوش خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

  شنبه، 01 خرداد 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
هنگام خرید کف پوش خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟
یکی از مهمترین جنبه هایی که منجر به استفاده از کفپایی در خودرو می شود نظافت است. گرد و خاک حاصل از سوار و پیاده شدن، احتمال سرازیر شدن یک نوشیدنی و یا دیگر مواردی که ممکن است باعث کثیف شدن کف خودرو شوند، از مهمترین دلایل برای استفاده از کف پایی می باشد. در این مطلب راهنمای خرید کفپوش خودرو خدمت شما خوانندگان عزیز ارائه می شود.

کفپوش خودرو در اصل یکی از مهمترین لوازم جانبی خودرو محسوب می شود که برای پوشش کف کابین داخلی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد از این رو به آن کفپایی خودرو هم گفته می شود. انواع کفپوش خودرو در ادامه برسی خواهد شد. رنگ، طرح و نوع کفپوش بسیار حائز اهمیت است. یک کفپوش مناسب می تواند فضای چشم نوازی را در کابین داخلی خودرو بوجود آورد. برای خرید کفپوش خودرو باید با ویژگی های انواع آنها آشنا شد تا با آگاهی از معایب و مزایای هر یک به انتخاب دقیق و درستی دست زد.

از آنجا که کفپایی برای پوشش کف اتاق خودرو استفاده می شود و با ته کفش سرنشینان در ارتباط است لذا مهمترین ویژگی آن مقاومت در برابر فرسایش و ساییدگی است. پس در انتخاب جنس آن باید دقت فراوانی به کار برد.کفپوش ها در بازار در دو فرم یک تکه و چند تکه عرضه می شوند.

در ادامه، با ما باشید تا با معرفی انواع کف پوش، ویژگی های مهم برای خرید یک کف پایی مناسب را باهم بررسی کنیم.

فاکتور های انتخاب کف پوش مناسب

برای انتخاب یک کف پوش مناسب، باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشید. سطح کف پوش به علت تماس مداوم با پای سرنشینان، دچار ساییدگی و فرسودگی می شود؛ پس چه بهتر که آن ها را از جنسی مقاوم انتخاب کنید که علاوه بر انعطاف پذیری بالا، در برابر سایش و فرسودگی نیز مقاومت خوبی از خود نشان دهند. انتخاب سایز مناسب کف پوش نیز یکی از موارد مهم در این زمینه است.

سایز مناسب نیز یکی از مواردی است که نقش مهمی را در ایمنی شما در حین رانندگی ایفا می کند؛ چراکه عدم انتخاب سایز مناسب برای کف پوش، منجر به جابه جایی آن و گیرکردن به پدال های گاز و ترمز خواهد شد که می تواند حوادث و خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

کفپوش خودرو

مزایای استفاده از کف پوش

یک کف پوش مناسب، مزایایی را دارد که از قرار زیر است که باعث می شود ترغیب شوید و حتما از کف پوش استفاده کنید. می توانید برای خودروی خود انواع طرح ها و مدل های کف پوش را انتخاب کنید:

نظافت آسان کابین

یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایل استفاده از کف پوش ها در خودرو، مسئله نظافت و تمیزی کابین خودرو است. گردوغبار حاصل از کف کفش ها یا سرازیرشدن مواد خوراکی و نوشیدنی در صورت عدم وجود کف پوش، باعث کثیف شدن کف خودرو می شوند که تمیز کردن و از بین بردن لکه های آن، کار چندان ساده ای نیست. ازاین رو، راه حل حفاظت و تمیز نگه داشتن کف خودرو، استفاده از پوششی است که به آسانی قابل جابه جایی و تمیز کردن باشد.

زیبایی کابین

امروزه کف پایی ها به چیزی فراتر از یک کف پوش ساده تبدیل شده اند و نقش مهمی را در زیباسازی کابین خودروها ایفا می کنند. طرح ها و مدل های متنوع و هم چنین ترکیب رنگ های هماهنگ با تریم داخلی یا متضاد با آن، جلوه متفاوتی به کابین خودرو های مدرن امروزی داده است.

کفپوش خودرو

ایمنی در حین رانندگی

یکی از مهم ترین مواردی که یک کف پوش مناسب با خود به همراه دارد، ایمنی در حین رانندگی است؛ اگرچه، اغلب توجه چندانی به آن نمی شود. جلوگیری از لیز خوردن پا هنگام استفاده از پدال ها، یکی از جنبه های مهمی است که باید هنگام خرید کف پوش مناسب در نظر گرفته شود.

سایر مزایای استفاده از کف پوش مناسب عبارتند از:

  • ارزش فروش خودروی کارکرده را بالا می برد.
  • مانع از ورود و جذب میکرو ارگانیسم ها توسط پوشش کف نصب شده توسط کارخانه می شود.

استفاده از کفپوش خودرو چه اهمیتی دارد؟

شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد که کفپوش خودرو تنها برای راننده حائز اهمیت بوده و برای سایر سرنشینان اتومبیل تنها جنبه زیبایی دارد. یا به عبارت دیگر این محصول به چشم یکی از لوازم جانبی خودرو دیده شود. معمولا زمانی که خودرویی نو خریداری می شود زیر پایی هایی نیز در آن وجود دارد. این زیر پایی ها نه تنها زیبایی ندارند بلکه باعث ناراحتی و اذیت شدن راننده نیز می شوند. همچنین اغلب از جنس پلاستیک بوده و معمولا زیر پا سوراخ شده و در مدت کمی از بین می روند. لذا باید در فرصتی مناسب این زیرپایی ها را تغییر داده و انواع مناسب کفپوش مناسب خودرو را خریداری کرد. از جمله مواردی که بر اهمیت استفاده از کفپوش ها در خودرو می افزایند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کفپوش ها مانعی در برابر کثیف شدن محیط داخل خودرو هستند
  • تمیز کردن آن ها کار ساده ای است
  • وجود کفپوش ها ی خودرو در روزهای برفی و بارانی از کثیف شدن و گلی شدن کف ماشین جلوگیری می کند
  • وجود کفپوش ها در ماشین جای راحتی برای پا ها فراهم کرده و باعث راحت نشستن می شوند
  • کفپوش ها یکی از فاکتورهای بسیار مهم در زیبایی ظاهری داخل کابین خودرو هستند
  • کفپوش ها گرد غبار ناشی از کفش ها را به خود جذب می کنند
  • چنانچه کفپوش های موجود در خودرو جنسی نرم داشته و متناسب با نوع خودرو باشند، پاهای راننده و سرنشینان نیز در طول مسیر راحت بوده و کمتر خسته می شوند
  • کاهش خستگی راننده و راحتی او با وجود کفپوشی مناسب با کف ماشین

راهنمای خرید کفپوش خودرو با کیفیت

با رعایت نکات زیر برای خرید کفپوش خودرو خوب می توانید انتخاب مطمئن و شایسته ای داشته باشید:

  • پوشش دادن کامل کف فابریک که باعث نفوذ گرد و غبار می شود
  • لغزنده نبودن زیر پای راننده
  • شستشوی راحت
  • ضد آب
  • خیلی سفت یا خیلی نرم نباشند
  • براحتی از خودرو بیرون آورده شوند
  • هارمونی با ادوات دیگر کابین داخلی داشته باشد
  • مانع از آسیب به کفی فابریک خودرو شود
  • به راحتی نصب شود و بتوان برای شستشو به راحتی جداسازی کرد
  • گارانتی و ضمانت بعد از فروش داشته باشد

عواقب استفاده از کفپوش نامناسب

استفاده از کفپوش نامناسبی که در کف ایجاد لغزش می کند در زمان رانندگی مشکلاتی را در زمان استفاده از پدالها بوجود می آورد که ممکن است باعث تصادف شود. کفپوشی که دچار ساییدگی شده و یا در تماس با اشیا نوک تیز مانند پاشنه کفش سوراخ شده باشد باعث نفوذ مایعات و گردو غبار به کف اصلی خودرو می شود.

برخی از انواع کفپوشها در صورت خیس شدن با برخی مایعات تولید بوی بدی می کنند که گاه ممکن است این بوی بد تا زمان شستشوی آن ادامه داشته باشد.

انواع کف پوش خودرو

در ادامه، به معرفی انواع کف پایی خودرو می پردازیم و معایب و مزایای آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا شما مخاطبین عزیز، بتوانید بهترین انتخاب را برای اتومبیل خود داشته باشید.

کف پوش لاستیکی

رایج ترین نوع کف پایی خودرو در بازار، نوع لاستیکی آن است. این کف پوش ها، مقاوم ترین و بادوام ترین در نوع خود هستند و درصورتی که از پلاستیکی باکیفیت ساخته شده باشند، سال های سال برای شما کار خواهند کرد. مزیت مهم این نوع از کف پایی خودرو، تمیزشدن آسان آن است. اسپری کردن و پاک کردن آن ها یا یک آب پاشی ساده در کارواش، آن ها را مثل روز اول تمیز می کند و هیچ گونه اثری از کثیفی و لکه باقی نمی گذارد. این نوع کف پوش، برای مناطق بارانی و هم چنین افرادی که فرزند خردسال دارند، بهترین گزینه است.

مزایای کف پوش لاستیکی خودرو

  • نسبت به سایر مدل ها، ارزان و مقرون به صرفه هستند.
  • در اندازه های استانداردی تولید می شوند.
  • نصب و جای گذاری آن ها، به راحتی انجام می شود.
  • تمیز کردن آن، بسیار ساده است.
  • دوام و ماندگاری بالایی دارند.

کف پوش وینیل

این نوع از کف پایی ها، شباهت بسیاری به نوع لاستیکی دارند و از نوعی لاستیک بادوام با لایه ضخیمی از وینیل ساخته می شوند و در مقایسه با انواع لاستیکی، کمی گران تر هستند. انواع و سبک های مختلفی از این نوع کف پوش را می توان در بازار پیدا کرد و اصولاً، از تنوع خوبی برخوردارند. مزیت کف پوش های ونیل، عدم جذب رطوبت و سبکی آن ها است و این که هم چنین به سادگی با یک اسپری و دستمال و شستشوی ساده تمیز می شوند. این نوع کف پوش ها اگرچه دوام بالایی دارند، اما ممکن است در معرض نور شدید آفتاب در تابستان، آسیب ببینند. ازاین رو، درصورتی که مایل به استفاده از کف پوش وینیل در خودروی خود هستید، در روزهای گرم تابستان، خودرو را در سایه و جای مناسب پارک کنید. در کل، وینیل ها در دوام و مقاومت، به پای لاستیکی ها نمی رسند.

مزایای کف پوش خودروی وینیل

  • برجستگی های کوچکی در پشت آن ها وجود دارد که باعث فیکس شدن بهتر در کف خودرو می شود.
  • از نظر طرح و مدل، تنوع خوبی دارند.
  • تمیزکردن آن ها، به سهولت انجام می شود.
  • دوام بالایی دارند.

کف پوش سه بعدی

جدید ترین نوع کف پایی ها در بازار، کف پوش های سه بعدی هستند. این نوع از کف پایی ها، دوام و مقاومت بالا و زیبایی و جذابیت را توأمان دارند و ازاین رو، نظر مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده اند. نوع خارجی و داخلی آن ها، از نظر قیمت متفاوت است و به دلیل چند تکه بودن، نصب و نظافت آن ها به راحتی انجام می گیرد. این نوع از کف پایی ها، در چهار نوع پلی اورتان، پلاستیکی، نمدی و چرمی تولید می شوند و برای استفاده در هر خودرویی مناسب هستند. در کل، کف پوش های سه بعدی، جذاب ترین و گران ترین نوع کف پایی خودرو به حساب می آیند که جلوه و زیبایی خاصی به کابین هر خودرویی می بخشند.

مزایای کف پوش خودرو سه بعدی

  • برخلاف انواع دیگر، تمامی سطح کف خودرو را پوشش می دهند.
  • به دلیل ضدآب بودن، مانع از نفوذ گردوغبار و رطوبت به کف خودرو می شوند.
  • دوام بسیار بالایی دارند و با گذشت زمان، دچار فرسودگی و ساییدگی نمی شوند.
  • دارای خاصیت ضدلغزش هستند و سُر نمی خورند.
  • در تولید آن ها، از بهترین نوع مواد pvc و پلیمرهای خاص پلاستیکی استفاده می شود.

کف پوش های فرشی، موکتی و نمدی

نوعی از کف پوش های موجود در بازار، از جنس فرش و موکت طراحی شده اند که ظاهری زیبا و جذاب دارند. این سبک کف پایی های خودرو، در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند و قابل سفارش با آرم ها و طرح های خودرویی نیز هستند. مشکل اصلی کف پوش های فرشی، مسئله تمیز کردن آن ها است. این نوع کف پایی ها، باید به صورت مرتب شسته و شامپو شوند تا لکه ها و کثیفی های آن ها پاک شود. کف پوش های فرشی نسبت به انواع دیگر، گران تر هستند و البته در معرض فرسودگی بیشتری نیز قرار دارند؛ اما کف پایی های نمدی، ارزان ترین نوع در میان آن ها است و به وفور نیز در دسترس است. در کل، این نوع کف پایی ها دوام کمتری نسبت به انواع دیگر دارند و خیلی زود ظاهر زیبای خود را از دست می دهند. کف پوش های فرشی، موکتی و نمدی، بیشتر مناسب استفاده در مناطق خشک هستند؛ چراکه گل و برف خیلی زودتر ازآن چه تصور کنید، ظاهر آن ها را نازیبا می کند.

مزایای کف پوش خودرو فرش و موکت


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (480 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (356 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (305 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (264 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (263 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (230 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (205 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (196 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (114 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم! (108 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (99 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (84 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (74 نظر) مستندی از خانه و محله‌ی مادری دکتر مسعود پزشکیان در محله دوقوز پله ارومیه/حیاطی با صفا و پر از درخت انگور و ماشین معمولی در حیاط (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 11 مهر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز چهارشنبه 11 مهر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه چهارشنبه 11 مهر 1403
پشت پرده تحقیر بازیکن جوان استقلال توسط اکرم عفیف بازیکن موفرفری قطری فاش شد
دختر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی: صبحانه بابا پنیر و عسل با نان سنگک و گاهی مغز گردو و مغز پسته و شیر بود؛ کاهوی تازه با رب انار رو هم میان وعده می خوردند
مراسم اهدای حکم عضو هیئت‌ رئیسه انجمن کمیته تک رزم به جناب سرهنگ علی روهنده
اجرای طرح عملیاتی استفاده از پابند الکترونیک برای کنترل سارقان در شهرستان میانه
جوشکاری در کارخانه گریس سازی بستان آباد حادثه ساز شد/یک نفر جان باخت و سه تن روانه بیمارستان شد
ناصر سرگزی دبیر کل جبهه فرهنگیان و فرهیختگان ایران اسلامی: معرفی و حمایت از نیروهای شایسته اولویت اول جبهه
انتصاب مسئول روابط عمومی گروه مبارزان آذربایجان شرقی
مسعود پزشکیان امروز: به عنوان رئیس‌جمهور زندگی راحتی ندارم؛ اصلا فکرش را نمی‌کردم که رئیس‌جمهور شوم؛ هنر نیست که مملکت را رها کنیم،باید بمانیم و بجنگیم
نگاهی به فیلم های ایرانی که قتل و خونریزی را باب کردند! از گردن زنی، تا پوست شیر و زخم کاری
مهران غفوریان: ما بچه حزب اللهی هستیم؛ باید از جبهه مقاومت حمایت کنیم+عکس
شراره رخام: تزریق ژل لب باعث بیکاریم شد؛ با کمک یه پزشک خوب این ژل رو تخلیه کردم
رسوم عجیب جهان پارت 2 ؛ رسم افتادن دندان در در کشورها
منتخب روز   
به مناسبت تولد 52 سالگی لیلا حاتمی یادی کنیم از اولین روز به دنیا آمدن خانم بازیگر در بیمارستان +عکس /خوشحالی زری خوشکام و علی حاتمی در آن روزها 9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور