دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / قیمت طلا و سکه /

هنگام خرید سکه های قدیمی به چه نکاتی توجه کنیم؟ 

دوشنبه، 06 اردیبهشت 1400
سکه‌های قدیمی دسته‌ای از عتیقه‌جات گران‌بها هستند که کلکسیونر‌ها زمان زیادی را صرف خرید و جمع‌آوری آن‌ها می‌کنند. خریدار سکه های قدیمی اغلب به دنبال تکمیل کلکسیون خود است؛ اما در برخی موارد نیز می‌توان با خرید و فروش این سکه‌ها درآمد زیادی کسب کرد. در این مطلب نکاتی درباره معامله سکه های قدیمی خدمتتان ارائه می شود.

تحقیق و مطالعه در هر قسمت از آثار کهن مملکت ما بخصوص سکه های قدیمی نه تنها تاریخ گذشته این سرزمین را روشن می سازد، بلکه به تغییر و تحول تاریخ تمدن دنیای قدیم و ارتباطی که کشور ها از لحاظ نژادی، هنری و اقتصادی با یکدیگر داشته اند کمک می کند. مردمان اولیه و پس از آنها، همیشه برای زندگی بهتر و رفع نیاز های روزانه در تلاش بوده اند و همین اصل یعنی عشق به زندگانی بوده که تاریخ تمدن را بوجود آورده است و ملتها را به طرف روزگار بهتر و اختراعات و اکتشافات وا داشته است .

سکه شناسی قسمت مهمی از باستان شناسی است که شاهد زنده ای سکه هاس قدیمی را بشناسید از تمدن دنیای قدیم و ملل مختلف می باشد . علم سکه شناسی توانسته است بزرگترین خدمت را در روشن کردن تاریخ گذشته بنماید و گوشه های تاریک و مبهم را روشن کند. سکه های عتیقه در هر دوره نماینده عادات ، آداب ، خط ، زبان ، هنر ، مذهب ، تمدن ، ثروت ، ورشکستگی و ارتباطات تجاری هر ملت و مملکتی است ، یعنی منبع اطلاعاتی صحیح و دقیق از دنیای قدیم ، یعنی از دورانی که آثار هنری، ابنیه ، معابر و مقابر ویران قدیم را از روی قرنیه به طور ناقص و گاهی با تصور از آنچه از بنا به جا مانده تعمیر و تا حدی به صورت اصلی درآورند و با حقیقت زمان تطبیق دهند.

هنگام خرید سکه های قدیمی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اصالت

در دنیای عتیقه جات و وسایل قدیمی، نمونه های تقلبی بسیار زیادی وجود دارند. این کالاها اغلب جنبه ی نمایشی دارند؛ به همین دلیل، اصالت آن ها بسیار مهم است و تشخیص کالای اصل از تقلبی ممکن است دشوار باشد. گرانترین سکه های قدیمی ایران اصالت تاییدشده ای توسط مراجع مختلف دارند. سکه های خارجی با ارزش نیز باید توسط مراجع مختلف صحت سنجی شوند.

فراوانی

فراوانی در میان عوامل تعیین کننده ارزش برای یک مجموعه، یکی از مهم ترین عوامل است. نمونه های کمیاب ارزش بالایی دارند. مجموعه دار ها همواره خریدار سکه های قدیمی خاص و نادر هستند. در برخی موارد ارزش عتیقه های کمیاب ممکن است از جواهرات نیز بیشتر باشد. سکه ی قدیمی قسطنطنیه از این دست سکه ها است.

جنس

فلز به کار رفته در ساخت سکه ها، یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین ارزش آن ها است. در صورتی که در ساخت آن ها از فلزات گران بها استفاده شده باشد، نوع فلز و درصد خلوص آن بسیار مهم است. سکه طلای قدیمی و به خصوص سکه طلا قدیمی امریکا بسته به عیارشان، قیمت گزافی دارند. قیمت سکه هخامنشی قدیمی طلایی نیز بسیار بالا است.

قیمت

معمولاً فروشندگان، خریداران، حراجی ها و… قیمت سکه های قدیمی ایران باستان را مشخص می کنند و مرجع خاصی برای تعیین ارزش آن ها موجود نیست. اگر هنگام خرید و یا فروش سکه های قدیمی از قیمت سکه عتیقه مطلع نیستید، حتماً از چند فرد قابل اعتماد درخواست کمک کنید.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک