دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

حفر تونل 10 متری منتهی به قبر برای دستیابی به گنج در سنندج 

چهارشنبه، 13 تیر 1403
ساعد نیوز: فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از حفر تونل 10 متری منتهی به یک قبر برای دستیابی به گنج در سنندج خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ایسنا، فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از حفر تونل 10 متری منتهی به یک قبر برای دستیابی به گنج در سنندج خبر داد.

سرهنگ محمدرضا زارعی 7 تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل یکی از روستاهای بخش سیروان شهرستان سنندج، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان‌ حفاظت استان قرار گرفت.

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: پس از اخذ حکم قضایی با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه فرزند مالک منزل مسکونی با هویت بومی شناسایی و دستگیر شد، عنوان کرد: نامبرده به قصد کشف اشیای تاریخی و باستانی، اقدام به ایجاد تونلی به طول حدود 10 متر و قطر یک مترمربع کرده بود.

سرهنگ زارعی با اشاره به اینکه محل مورد حفاری فاقد ارزش تاریخی است، یادآور شد: پرونده قضایی فرد دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان‌ حفاظت اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان و یا شماره تلفن 08733178855 اعلام کنند.

  برچسب ها: تونل گنج

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 13 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
عکس آخرین جشن تولد مرحوم آزاده نامداری در کنار دختر ناز و خوشگلش با لباسهای ناز و حریر
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(عکس)وحید جلیلی چه کسی است؟/شباهت باورنکردنی نامزد انتخاباتی به برادرش همه را شوکه کرد...
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(فیلم) لحظه کشف یک کوزه پر از سکه های قدیمی و مار محافظی که حاضر نبود از کوزه دور بشه/ دیدین چجوری چنبره زده بود روی طلاها؟
خاطره نوستالژیک بهرام افشاری در برنامه خندوانه رامبد جوان درباره دعوتش به سریال پایتخت برای بازی در نقش بهتاش فریبا دروازه بان سوم تیم نساجی مازندران +فیلم
دعوای لاتی امیر جعفری بوکسور با امین حیایی در فیلم سینمایی هاوایی بر سر رابطه عاشقانه با خواهرش +فیلم