هفت نکته‌ برای انتخاب یک بروکر فارکس

  چهارشنبه، 16 خرداد 1403   زمان مطالعه 3 دقیقه
هفت نکته‌ برای انتخاب یک بروکر فارکس
پیدا کردن یک بروکر مناسب فارکس، اولین گام برای یک تجربه معامله آنلاین موفق است. اگرچه ممکن است این کار در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما تعدادی از ویژگی‌های بروکرها وجود دارد که می‌تواند برای تصمیم نهایی شما حیاتی باشد. ما سعی کرده‌ایم فهرست را به هفت مورد از مهم‌ترین مواردی که باید در بهترین بروکر فارکس جستجو کنید محدود کنیم.

انواع حساب فارکس

اگر به تازگی معامله‌گری در فارکس را شروع کرده‌اید، باید در مورد نوع حسابی که می‌خواهید افتتاح کنید، تصمیم بگیرید. حساب‌ها بر اساس مبلغ سپرده اولیه، انواع متفاوتی دارد و دارای نام‌های مختلفی مانند حساب میکرو، حساب مینی، حساب استاندارد و حساب VIP و غیره می‌باشد. به‌عنوان مثال، یک لات استاندارد دارای 100000 واحد است، درحالی‌که صاحبان حساب‌های میکرو و مینی مجاز هستند با لات‌هایی که به ترتیب برابر با 10000 یا حتی 1000 واحد است، معامله کنند. اهرم نیز برای هر نوع حساب متفاوت است و می‌تواند از 1:1 تا 1000:1 باشد. باید بررسی شود که چه نوع حساب‌هایی توسط بهترین بروکر فارکس ارائه می‌شود تا با نیازهای معاملاتی معامله‌گر مطابقت داشته باشد.

انواع بروکرهای فارکس

با استفاده از بروکر، معامله‌گر فارکس به بازار جهانی متصل می‌شود. به عبارت ساده‌تر، بروکرها واسطه بین معامله‌گران و بازارسازها هستند. آنها سفارش‌های معامله‌گران را توسط سیستم‌های کامپیوتری پردازش می‌کنند. این بروکرها اصطلاحاً بدون میز معاملاتی (Non Dealing Desk) شناخته می‌شوند. اسپردهایی که به معامله‌گران ارائه می‌شوند ممکن است ثابت یا متغیر باشند و گاهی اوقات بروکرها کمیسیون خود را به عنوان درصدی از حجم معامله به دست می‌آورند (به عنوان مثال 5 دلار در هر لات معاملاتی). بعضی بروکرها، بازارساز هستند و میز معاملاتی (Dealing Desk) دارند که سفارش‌ها را پردازش می‌کند. سیستم ECN نیز محبوب است و به معامله‌گران خرد امکان دسترسی به مجموعه‌ای از قیمت‌ها را می‌دهد که مستقیماً توسط بازارسازها ارائه می‌شوند و درنتیجه اسپردهای بسیار پایینی ارائه می‌شود.

خدمات مشتری

از آنجایی که بازار فارکس به صورت 24 ساعته و شبانه‌روزی معامله می‌شود، انتظار می‌رود که بروکر بتواند بدون وقفه به مشتریان خود خدمات ارائه دهد. معامله‌گران می‌توانند با تماس با بروکر از طریق همه کانال‌های ارتباطی موجود، دردسترس بودن تیم پشتیبانی بروکر را آزمایش کنند. دریافت پاسخ در مدت زمانی کوتاه بسیار مهم است و این امر به‌ویژه در مورد سرویس «چت آنلاین» صدق می‌کند. گاهی اوقات ممکن است مشکلات فنی رخ دهد و هیچ معامله‌گری نمی‌خواهد ساعت‌ها منتظر دریافت کمک بمانند. موارد دیگری که باید قبل از افتتاح حساب در یک بروکر فارکس در نظر گرفته شود، کیفیت، سرعت و اخلاق پشتیبانی بروکر است.

رگولاتوری بروکر

مجوز از یک نهاد نظارتی، یک ویژگی مهم برای بروکرهای فارکس محسوب می‌شود. اگرچه انجام معاملات با یک بروکر رگوله، معاملات بدون مشکل را تضمین نمی‌کند، اما می‌تواند به عنوان بیمه‌ای در برابر مسائل مرتبط با کلاهبرداری عمل کند. عاقلانه است که بررسی شود شرکت در کجا مستقر است زیرا الزامات قانونی برای ثبت شرکت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

روش‌های سپرده و برداشت

روش‌های تامین مالی و برداشت وجوه از حساب معاملاتی بسیار مهم است. باید بررسی شود که بروکر چه روش‌هایی را برای واریز و برداشت ارائه می‌دهد. این مساله‌ برای ایرانیان که درگیر تحریم هستند، بسیار مهم است. برای مثال، برخی از بروکرها امکان واریز از طریق صرافی‌ها را فراهم می‌کنند، برخی دیگر امکان واریز و برداشت از طریق افراد معتمد را ایجاد کرده‌اند و برخی دیگر امکان واریز و برداشت به وسیله ارزهای دیجیتال را محیا کرده‌اند. معامله‌گران باید تمام روش‌های تامین مالی موجود و هزینه هر روش را بررسی کنند. نکته بسیار مهم، حداقل شرایط واریز و برداشت در هر روش است.

بونوس‌های فارکس

اکثر بروکرها، بونوس‌هایی را به مشتریان جدید خود ارائه می‌دهند که راهی عالی برای افزایش سرمایه معاملاتی آنها است. به عنوان مثال، بروکرها ممکن است تا 30٪ یا 50٪ بونوس در اولین سپرده معامله‌گران ارائه کنند. این بدان معنی است که مبلغ بونوس بلافاصله به حساب معاملاتی معامله‌گران اضافه می‌شود و می‌توانند از آن برای معاملات خود استفاده کنند. بروکرها معمولاً به معامله‌گران این اجازه را می‌دهند تا در صورت رسیدن به حجم معاملات معینی، مبلغ بونوس را برداشت کنند. توصیه می‌شود شرایط و ضوابط بونوس بروکر مطالعه شود تا تمام مزایا و محدودیت‌های پذیرش بونوس، شناخته شود.

اهرم و مارجین کال

قبل از افتتاح حساب با هر بروکری، باید از الزامات «مارجین کال» آنها آگاه باشید. بروکر فارکس این حق را دارد که زمانی که مارجین در حساب معاملاتی افراد ناکافی است، فرمان مارجین کال را صادر کند. قوانینی که در چنین شرایطی اعمال می‌شوند ممکن است بین بروکرهای مختلف، متفاوت باشد. بعضی بروکرها ترجیح می‌دهند معاملات سرمایه‌گذار را ببندند یا از او بخواهند سپرده حساب خود را افزایش دهد. اهرم نیز مهم است و معامله‌گر باید سطحی را انتخاب کند که با نیازها و توانایی‌های معاملاتی وی مطابقت داشته باشد.

کلام پایانی

از آنجایی که صدها بروکر فارکس مختلف وجود دارد، مهم است که یک بروکر قابل اعتماد را انتخاب کنید که تمام ویژگی‌های مورد نظر شما را داشته باشد. هنگامی که یک بروکر مناسب را انتخاب کردید، یک قدم به موفقیت در مسیر معاملاتی خود نزدیک‌تر شده‌اید.

برچسب ها: فارکس بروکر

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (200 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (147 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (31 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (24 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (24 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....