دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

حقوق کارگران باید 30 الی 40 درصد افزایش یابد 

سه شنبه، 10 بهمن 1402
کد خبر: 373310
رئیس فراکسیون کارگری گفت: بزرگترین تعیین کننده مزد برای کارگران دولت است؛ چون دولت بزرگترین کارفرما است. همچنین حق رای و حق وتو دارد که تا امروز باعث شده این اتفاق به سود کارگران نباشد. اصلاً تفاهم و توافق در این ساختار معنی ندارد.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از اقتصاد آنلاین، علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون کارگری در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: تا زمانی که دولت در تعیین حقوق کارگران دخالت می‌کند، اتفاقی نمی‌افتد. من بارها به آقای رییسی هم به عنوان رییس فراکسیون کارگری نامه نوشتم. یک بار باید رییس جمهوری محترم دستور بدهد تا دولت دخالت نکند.
وی در ادامه بیان کرد: بزرگترین تعیین کننده مزد برای کارگران دولت است؛ چون دولت بزرگترین کارفرما است. همچنین حق رای و حق وتو دارد که تا امروز باعث شده این اتفاق به سود کارگران نباشد. اصلاً تفاهم و توافق در این ساختار معنی ندارد.
در ادامه مطرح کرد: دومین نکته این است که اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم افزایش حقوق زیر 35 تا 40 درصد اصلاً مناسب کارگران نیست. باید همه ما تلاش کنیم تا زیر 30 الی 40 درصد با مشوق یا بی مشوق یا مستقیم از جیب کارفرما برداشتن، به مجلس برای مزد کارگران پیشنهاد داده نشود.
علی بابایی کارنامی گفت: از منظر هزینه‌های جاری باید ساز و کارها را فراهم کنیم. همه باید فهم مشترک داشته باشیم وگرنه اتفاقی برای حقوق کارگر در کشور نمی‌افتد.
وی اعلام کرد که تا امروز 20 درصد افزایش حقوق کارگری اعلام شده است و در ادامه تصریح کرد: عرف این است که باید 27 الی 28 درصد افزایش صورت گیرد. 20 درصد را دولت تصویب کرده و عموماً 7 تا 8 درصد افزایش می‌یابد و ما توقع داریم بالای 27 الی 28 درصد باشد. ما تلاش کردیم بالای 30 درصد نهاییش کنیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مروری بر بازیگران و هنرمندانی که دریا رو به عنوان لوکیشن جشن تولدشون انتخاب کردند؛ از الناز شاکردوست و ترلان پروانه تا سارا حاتمی و آزاده زارعی+عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(فیلم) تشویق پزشکیان در مجلس بعد از صحبت های صادقانه او پشت تریبون مجلس / خداوکیلی وقتی از روی کاغذ می‌خونم خودم خرابش می‌کنم ...
ترجمه تخصصی کتاب
تهدید آقای بازیگر برای مهران غفوریان: عکس داخل استخرت رو منتشر می‌کنم +ویدئو
نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه