دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

هیئت مداحان معروف ایران 

چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400
کد خبر: 149886
ساعدنیوز: در این مطلب قصد داریم تا به معرفی هیئت های مداحان معروف بپردازیم و شما عزیزان را با محل برگزاری و نام هیئت های معروف ایران آشنا کنیم که هر ساله در دهه محرم، فاطمیه و دیگر مناسبت های مذهبی، مداحان معروف ایران در آن نوحه خوانی و مدیحه سرایی می کنند. پیشنهاد میکنم برای آشنایی با هئیت های مداحان معروف ایران ،تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی هیئت های مداحان معروف بپردازیم و شما عزیزان را با محل برگزاری و نام هیئت های معروف ایران آشنا کنیم که هر ساله در دهه محرم، فاطمیه و دیگر مناسبت های مذهبی، مداحان معروف ایران در آن نوحه خوانی و مدیحه سرایی می کنند.

پیشنهاد میکنم برای آشنایی با هئیت های مداحان معروف ایران ،تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

1) هیئت رایه العباس - محمو کریمی:

حاج محود کریمی از مداحان برجسته و مخلص اهل بیت علیهما السلام است که در جهان اسلام معروف و محبوب می باشد. این مداح با اخلاص سالهاست که در مناسبت های مختلف از جمله محرم و فاطمیه و دعاخوانی در امامزاده علی اکبر چیذر حاضر می شود.

هیئتی که حاج محمود در آن نوحه خوانی می کند، رایه العباس نام دارد، این هیئت معروف در ایام عزادری دهه اول محرم و به خصوص تاسوعا و عاشورا، هزاران عاشق را در خود می بیند که عاشقانه به عزای امام شهید خود نشسته اند.

گفتنی است که هیئت رایه العباس مراسم خود را در محرم 99 به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و سلامت مستعمین لغو کرده و هزینه های آنرا صرف تهیه آبمیوه های طبیعی برای بیماران و کمک به نیازمندان کرده است.

وبسایت این هیئت، فطرس نام دارد که که با بازدید از آن می توانید در جریان مراسمات و آرشیو های نوحه های محود کریمی قرار بگیرید.

2) حسینیه ریحانه الحسین (س) - سید مجید بنی فاطمه:

از دیگر هیئت های معروف ایران که در تهران می باشد، حسینیه ریحانه الحسین (س) می باشد که سید مجید بنی فاطمه در آن نوحه خوانی می کند.

سید مجید بنی فاطمه از مداحان مشهور و برجسته ایرانی است که از کودکی نوحه خوانی را آغاز کرده و بارها افتخار نوحه خوانی در بیت رهبری را داشته است.

این هیئت معروف تهرانی در غرب تهران در خیابان بیست و دوم بهمن باغ فیض واقع شده و از جمله هئیت هایی است که محرم شاهد حضور چهره های شناخته از ورزشکاران و بازیگران و سلبریتی می باشد.

وبسایت خبری این هیئت، لهوف نام دارد که می توانید از طریق آن در جربان برنامه ها و آرشیو مراسمات قرار داشته باشید.

3) هیئت مکتب الزهرا (س) - محمدرضا و حسین طاهری:

محمد رضا طاهری از مداحان قدیمی تهران می باشد که نوحه خوانی را با سبک نوینی که امروزه باب شده است آغاز می کند که بار اول باعث اخراج اش از پادگان می شود.

پسر این مداح معروف که حسین نام دارد نیز همچوئن پدرش در بسیار خوش صدا و انقلابی می باشد و نوحه های شور و حماسی اش طرفداران زیادی دارد و قشر جوانان جامعه مخاطبان هیئت این پدر و پسر مداح می باشند.

این دو مداح سرشناس، هر ساله در هئیت مکتب الزهرا (س) واقع در تهران-میدان سپاه، خیابان پادگان ولیعصر (عج) حسینه حضرت فاطمه (س) نوحه خوانی می کنند.

برای دانلود آثار زیبا و شنیدنی حسین طاهری می توانید از سایت صاحب دیدن کنید.

4) هیئت فدائیان حسین - سید رضا نریمانی:

سید رضا نریمانی ار مداحان نسل نو و جوانی انقلابی می باشد که با نوحه خوانی برای مدافعان حرم به شهرت رسید و حالا مدتی است که سابقه اجرای برنامه در بیت رهبری را دارد.

این مداح انقلابی به طور ثابت مراسمات خود را تحت عنوان هیئت فدائیان حسین در ماه محرم و ایام فاطمیه و دیگر مناسبت های مذهبی برگزار می کند. اما این هیئت به طور دقیق مکان ثابتی ندارد و در محرم سال 99 به دلیل شرایط کرونایی و برگزاری مراسم در فضای باز، در دانشگاه خوراسگان⁣ اصفهان این مراسم برگزار شد.

حالا که در روزهای کرونایی تاکیدات رهبری بر امر مواسات و کمک های همدلی افزایش داشته، این هئیت انقلابی با همکاری با موسسه خیریه مهر کریمانه در راستای توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم نیز فعالیت های مستمری دارد.

همچنین هیئت فدائیان حسین علیه السلام، مدتی را نیز در قالب اردو جهادی به مناطق محروم سفر کرده و به کمک های جهادی پرداختند.

وبسایت این هیئت تحت عنوان فدائیان حسین فعالیت دارد و پایگاه اطلاع رسانی و آرشیو آثار سید رضا نریمانی می باشد.

5) حسینه اعظم زنجان - حاج مهدی رسولی:

حاج مهدی رسولی نیز از جوانان انقلابی می باشد که با بهره مندی از صدای بسیار خوبی که دارد، مراسمات بسیار پرشوری را میزبانی می کند.

حاج مهدی رسولی که اصالتا آذری زبان می باشد، در زنجان فعالیت اصلی خود را انجام می دهد و محرم هر سال در حسینه اعظم زنجان نوحه خوانی می کند.

مسجد اعظم زنجان که به سینیه اعظم زنجان، واقع در جنوب شهر زنجان، از اماکن مذهبی شیعیان و از مراکز سوگواری محرم در ایران به شمار می رود. از زمان وقف این حسینیه حدود یک قرن گذشته است.

این مسجد که مشهور به حسینیه است، هرسال در عصر ۸ محرم برابر با شب تاسوعا، اقدام به برگزاری دسته عزاداری می کند. این عزاداری که با حضور جمعیت بسیار زیادی برگزار می شود به عنوان دهمین میراث معنوی ایران ثبت شده است.

برای دانلود و با مشاهده آرشیو نوحه های زیبا از حاج مهدی رسولی می توانید از سایت صاحب دیدن کنید.

6) هیئات الرضا - عبدالرضا هلالی:

عبدالرضا هلالی نیز در هئیت الرضا علیه السلام می خواند که از هیئت پرشور تهران می باشد. بیشتر مستمعین هیئات الرضا را جوانان تشکیل می دهند که به سبک شور خاص این مداح علاقه مند هستند.

هیئت الرضا ابتدا در مسجد ابوذر فعالیت داشت که بعد از مشکلات و اختلافاتی که در هیئت امنا این هیئت شکل گرفت، مراسم از رونق همیشگی خود دور شد و در نهایت این هئیت به محل دیگری واقع در میدان منیریه حسینه قهرودی نقل مکان کرد.

البته هیئت الرضا در مکان جدید نیز چندان ماندگار نبود و پس از حواشی که برای عبدالرضا هلالی ایجاد شده بود، مدتی تعطیل شد و در نهایت به حسینه ای به خیابان دماوند منتقل شد.

7) هیئت میثاق با شهدا - میثم مطیعی:

از دیگر هئیت های معروف تهران که بیشتر مستعمین آن اقشار دانشجو و قشر انقلابی جامعه می باشد، هیئت میثاق با شهدا نام دارد که حاج میثم مطیعی مداح ثابت آن می باشد.

میثم مطیعی که به لطف صدای زیبایش و خواندن نوحه های زیبا برای مدافعان حرم و نوحه هایی با جنبه های سیاسی و اجتماعی مخاطبان خاص خود را پیدا کرده است و این هیئت از هیئت های پرشور می باشد.

هیئت میثاق با شهدا اغلب در مساجد دانشگاه های تهران برگزار می شود و بیشتر نیز در حسینیه دانشگاه امام صادق علیه السلام برگزار می شود.

منبع: صاحب


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!