دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

هیئت طالبان با ظریف دیدار کرد 

یکشنبه، 12 بهمن 1399
کد خبر: 132885
ساعد نیوز: هیئت طالبان امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هیئت طالبان به ریاست ملا برادر که در تهران به سر می برد صبح امروز با دکتر محمد جوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه شمول با حضور همه اقوام و گرو های سیاسی در افغانستان اظهار کرد: تصمیمات سیاسی نمی تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظر داشت ساختار ها و نهاد ها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل گفت وگو بین طالبان و دولت و دیگر گروه های افعانستانی بخش دیگری از صحبت های وزیر امور خارجه کشورمان با طالبان بود و در این ارتباط دکتر ظریف تاکید کرد: مردم خوب افعانستان مظلوم واقع شده اند جنگ و اشغال افعانستان لطمات سنگینی به مردم افعانستان وارد ساخته است، امیدوارم که تمام تلاش شما آن باشد که آلام و مشکلات مردم هرچه زودتر به پایان رسد و با برقراری صلح در افعانستان هرچه زودتر بهانه اشغالگران از دستشان خارج شود.

در ابتدای این دیدار ریاست هیئت طالبان گزارشی از روند صلح و گفتگو های بین الافغانی ارائه کرد و تاکید داشت که روابط ایران و افغانستان همواره روابطی بر بنیاد دوستی و حسن همسایگی بوده و امیدوار هستند که با برقراری صلح و آرامش در افغانستان روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

ملابرادر در این ملاقات با اشاره به نقش مخرب داعش در افعانستان و منطقه از روند گفت وگو های بین الافعانی اظهار خشنودی کرده، تشکیل دولتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروه های سیاسی را امری ضروری برای برقراری صلح کامل در افغانستان دانست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
ترجمه تخصصی کتاب
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم