دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

حکایت گربه تیلور سوئیفت و آمریکای مجرد! + عکس و فیلم 

یکشنبه، 25 شهریور 1403
کد خبر: 408576
ساعدنیوز: نخستین مناظره «کامالا هریس» دموکرات و «دونالد ترامپ» جمهوری خواه روز 21 شهریور برگزار شد. اما بمب خبری این مناظره نه مربوط به هریس بود نه ترامپ.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، «تیلور سوئیفت» مشهورترین ستاره موسیقی جهان بلافاصله بعد از مناظره هریس و ترامپ از نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد. او در انتخابات قبلی نیز حامی بایدن بود. تیلور سوئیفت در اینستاگرام خود با 284 میلیون دنبال‌کننده متنی طولانی نوشت که چرا می‌خواهد به نامزد دموکرات رای دهد. حق سقط جنین، انحرافات جنسی +LGBTIQA و آنچه حقوق یک زن بر بدن خویش نامید، از جمله دلایل «سوئیفت» بود.اما حاشیه پست از متن مهم‌تر بود. تیلور سوئیفت ضمن این متن، تصویری از خود و گربه‌اش منتشر کرد و در امضای آن نوشت: زن بی‌فرزند گربه‌دوست (childless cat lady).

منظور تیلور سوئیفت چه بود؟

متن تیلور سوئیفت واکنش مستقیم به تیم ترامپ بود. ماجرا از این قرار است که در فرهنگ عامه آمریکا اصطلاحی تحت عنوان «Cat Lady» وجود دارد؛ برگردان آن «بانوی گربه»، «زن گربه‌باز/گربه‌دار» یا در محترمانه‌ترین حالت «بانوی گربه‌دوست» است.این عبارت، کنایه از زنان بدون فرزندی است که تنهایی خود را در خانه با گربه پر می‌کنند. البته گربه معانی دیگری نیز دارد که به عنوان نمونه، در مصر باستان، نماد زنانگی بود و نمود آن در الهه مصری باستت (Bastet) تصویر شده است.شخصیت زن گربه‌دار در بسیاری از داستان‌های مصور و فیلم‌های سینمایی مشاهده شده که متکی بر همان کلیشه زن تنهاست: از «النور ابرناتی» سیمپسون‌ها تا «رابرت دنیرو» در هیبت پیرزنی با 80 گربه در مجموعه طنز «پخش زنده شنبه شب» از جمله این مصادیق است.

این لفظ اخیراً در آمریکا جنجالی شد. جی.دی ونس (J.D. Vance) که از سوی ترامپ به عنوان نائب ریاست جمهوری برای انتخابات 2024 انتخاب شده، در مصاحبه‌ای که برای سه سال پیش بود، علیه دموکرات‌ها و شخص «کاملا هریس» از لفظ زن گربه‌دار استفاده کرد.«دی ونس» سال 2021 در مصاحبه با «تاکر کارلسون» گفت که آمریکا از سوی دموکرات‌ها، الیگارشی کمپانی‌ها و دسته‌ای از زنان گربه‌دار بی‌فرزندی اداره می‌شود که به دلیل انتخاب‌هایشان در زندگی بدبخت شده‌اند و اکنون می‌خواهند کشور را نیز بدبخت کنند. این اظهارات ونس درحالیست که اولین رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا با گرایش همجنس‌بازی در دوره ترامپ منصوب شد. با این وجود، «دی ونس» در ادامه مصاحبه خود گفت: «شما به کاملا هریس، پیت بوتیگیگ (وزیر همجنس باز حمل و نقل در آمریکا)، الکساندر اوکازیو-کورتز (AOC) نگاه کنید. کل آینده حزب دموکرات تحت کنترل افرادی است که فرزند ندارند.»

مصاحبه قدیمی «ونس» پس از آن وایرال شد که ترامپ او را نائب ریاست جمهوری احتمالی‌اش در انتخابات 2024 انتخاب کرد. «جنیفر آنیستون» بازیگر مشهور هالیوود روز سوم مرداد در واکنش به این مصاحبه در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «واقعاً نمی‌توانم باور کنم که این [عبارات] از سوی نائب ریاست جمهوری بالقوه آمریکا باشد.»

«کیتلین موران» نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی نیز در واکنش به اظهارات ونس، در ایکس نوشت:«وقتی «تیلور سوئیفت» رهبر زنان بی‌فرزند گربه‌دار است، برای کسی که بدنبال رای می‌باشد، پرداختن به موضوع زنان گربه‌دار جسورانه است.»

گربه‌های تیلور سوئیفت!

وقتی مجله مشهور تایم، تیلور سوئیفت را به عنوان شخصیت سال 2023 انتخاب کرد، او برای درج تصویر روی جلد یک شرط گذاشت: گربه‌اش، بنجامین باتن نیز باید در تصویر باشد!گربه‌های سوئیفت را می‌توان مشهورترین گربه‌های جهان نامید. سوئیفت سه گربه به نام‌های مردیت‌گری، بنجامین باتن و اولیویا بنسون دارد. ثروتِ بنسون به تنهایی 97 میلیون دلار تخمین‌زده شده است. این در حالیست که ثروتِ دوست پسر مشهور سوئیفت 40 میلیون دلار است!

با این حال، «دی ونس» معتقد است که اکثر آمریکایی‌ها تحت تأثیر القائات یک سلبریتی میلیاردر قرار نمی‌گیرند. او برای تخطئه حمایت سوئیفت استدلال کرد که اگر قیمت خواربار 20% افزایش یابد یا قیمت مسکن مقرون به صرفه نباشد، این آمریکایی‌ها هستند که متضرر می‌شوند نه سوئیفت.«ریچارد لانگریا» دانشیار دانشگاه «تگزاس ریوگراند وَلِی» معتقد است که حمایت افراد مشهور در انتخابات ریاست جمهوری تاثیری بر رای دهندگان دارای وفاداری حزبی قوی نمی‌گذارد و این شخصیت آکادمیک، اکثر رای دهندگان آمریکا را در این دسته می‌داند.تحقیقات دو محقق از دانشگاه نورث وسترن و مریلند نشان داد، «اپرا وینفری» به عنوان یکی از بزرگترین برنامه سازان تلویزیونی تاریخ آمریکا که سال 2008 از اوباما حمایت کرد، حدود یک میلیون رای به سبد رای نامزد دموکرات اضافه کرد.یک میلیون نسبت به کل جمعیت آمریکا که بیش از 250 میلیون نفر آن 18 و بالای 18 سال است، عددی زیادی نیست. بر همین اساس،‌ سقف رای سلبریتی نظیر تیلور سوئیفت نیز با همه شهرت آن نمی‌تواند تفاوت محسوسی در سبد دموکرات ایجاد کند. اما ابعاد دیگری وجود دارد که می‌تواند بر نتیجه انتخابات تاثیر گذار باشد.

آمریکای مجرد!

دیوان عالی آمریکا سال 2022 حق سقط (بخوانید قتل) جنین را از شمول حقوق اساسی حذف کرد. این موضوع در آمریکا جنجالی شد. به همین دلیل، سقط جنین به یکی از موضوعات تعیین‌کننده در انتخابات آمریکا تبدیل شده است. اهمیت این موضوع از این جهت است که بخش عمده جامعه آمریکا خارج از چاچوب تاهل زندگی می‌کنند. اداره سرشماری ایالات متحده (The United States census) گزارش داده است که 46.4% افراد بالای 18 سال در آمریکا (118 میلیون نفر) مجرد هستند. همچنین درصد تجرد برای زنان بیشتر از مردان است. ولز فارگو (Wells Fargo) تخمین‌زده که 52% زنان بالغ آمریکا مجرد هستند. این عدد به معنای یک_چهارم (26%) کل جمعیت آمریکاست.

از طرفی، داده‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال 1980 تاکنون نشان می‌دهد که گرایش اکثریت رای‌دهندگان زن متمایل به نامزد دموکرات است. با استناد به آمار PEW، بالغ بر 55% از زنان در انتخابات 2020 به بایدن رای دادند. این عدد برای ترامپ 44% بود. در سبد آرای بایدن، غلبه با سیاه پوستان (95%) و اسپانیولی تبار‌ها (61%) است. این درحالیست که در سبد رای ترامپ، غلبه با زنان سفیدپوست (53%) است.لازم به ذکر است که در انتخابات 2020، زنان سفید پوست بدون مدرک دانشگاهی بیشتر به ترامپ (58% به 27%) و زنان سفید پوست دارای مدرک دانشگاهی بیشتر به بایدن (34% به 27%) رای دادند.

اما سبد رای زنان سفیدپوست برای ترامپ به دلیل موضوع روابط افسارگسیخته جنسی او و موضوع سقط جنین احتمالاً با ریزش همراه خواهد بود. مضاف بر این، ایپسوس (ipsos) به نتایجی رسیده که به نفع جمهوری‌خواهان نیست. این نهاد تحقیقاتی در بررسی‌های خود دریافته که یک زن از هر 3 زن به اصطلاح گربه دار و بدون فرزند (31%) جمهوری خواه است؛ گرایش سیاسی 20% دیگر نیز مستقل شناسایی شده که با این اوصاف، جمهوری‌خواه نمی‌تواند از آن سهمی ببرد.

حزب دموکرات برای پیروزی، به دنبال کسب آرای بیشتری نسبت به جمهوری‌خواهان از سبد آمریکای مجرد است و تیلور سوئیفت نمادی از این آمریکاست.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 25 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
امیرعلی نبویان: همسرم دستپخت خیلی خوبی داره و سیکس پَک من رو تبدیل به ایربگ کرده؛ توی شرکت بهار کار می‌کردم و از اونجا آشنا شدم +ویدیو
(فیلم) این حیاط قدیمی با دیوارهای نم گرفته، منزل رهبر انقلاب است ...
ویدیو/ خنجر طلای «توت عنخ آمون» کشف شده از مقبرۀ نفرین شدۀ فرعون جوان/ شاهکاری از 11 نوع شهاب‌سنگ ملقب به آهن آسمانی در مصر باستان
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
لحظه ی بیرون آمدن بی نقص ترین و زیباترین مروارید سیاه از دل صدف سخت+ ویدئو
گرگ پارسی دلتنگ غروب شیراز شد +فیلم/ هادی چوپان از لس آنجلس دلش هوای بالکن باشگاه خودش را کرد
تست هوش فکری/ فقط افرادی با آی‌کیوی داوینچی، می‌توانند در 10 ثانیه فرد چپ‌دست را پیدا کنند
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
نگاهی به استایل الگانت بازیگران و هنرمندان سریال زخم کاری/ از مدل مانتو الناز ملک و رعنا آزادی ور تا تیپ گنگ جواد عزتی+عکس
ترجمه تخصصی کتاب