حکم اعدام 2 نفر در پرونده شهادت شهید‬ عجمیان تایید شد

  دوشنبه، 07 فروردین 1402 ID  کد خبر 334642
حکم اعدام 2 نفر در پرونده شهادت شهید‬ عجمیان تایید شد
ساعد نیوز: رئیس کل دادگستری استان البرز درخصوص رسیدگی به پرونده شهادت شهید عجمیان و آخرین احکام صادرشده برای متهمان این پرونده توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری آنلاین، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در در رابطه با آخرین وضعیت پرونده متهمان شهادت روح‌الله عجمیان اظهار کرد: پرونده شهادت روح الله عجمیان در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز مورد رسیدگی قرار گرفت و برای 5 نفر از متهمان حکم اعدام و برای سایر متهمان هم به اتهام محاربه حبس صادر شد.

وی افزود: رسیدگی به این پرونده در دادگاه، طبق ضوابط و با توجه به ادله و مستندات قانونی و پس از انجام تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست از سوی دادسرا صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: بعد از صدور حکم، با توجه به فرجام خواهی متهمان و وکلای آنها پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که دیوان عالی کشور حکم اعدام 2 نفر را تأیید و حکم 3 نفر را نقض و جهت رسیدگی مجدد به همان دادگاه صادرکننده حکم ارجاع کرد.
فاضلی هریکندی ادامه داد: طبق احکام صادره، حکم اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی اجرا شد. اقدامات 2 نفری که حکم آنها اجرا شد در ارتکاب اعمال مجرمانه متعدد از جمله دخالت در شهادت شهید عجمیان، بر اساس فیلم‌هایی که از صحنه شهادت وجود دارد و نیز اظهارات شهود و سایر متهمان کاملاً مشخص است. همچنین اعترافات صریح آنها در مورد نحوه شهادت شهید عجمیان در دادگاه وجود دارد.

وی افزود: همچنین محمد حسینی در اعترافات صریح خود در همه مراحل تحقیق، بازجویی و نیز در اقرار صریح در دادگاه، اعلام کرده بود که با چاقو چند بار به پهلوی شهید زده است و پزشکی قانونی هم از علل اصلی شهادت شهید عجمیان را همین ضربات چاقو اعلام کرده بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: با نقض حکم 3 متهم دیگر پرونده در دیوان عالی کشور، پرونده به همان شعبه دادگاه صادر کننده حکم ارجاع شد و جلسات دادگاه برگزار گردید اما متهمان و وکلای انتخابی آنها مهلت خواستند تا لایحه دفاعیه تکمیلی را به دادگاه ارسال کنند.

فاضلی هریکندی بیان کرد: بعد از دریافت لایحه دفاعی متهمان، حکم مقتضی از سوی دادگاه صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: این گونه نبوده که دادگاه در مورد هر فردی که در صحنه شهادت ضربه‌ای به شهید عجمیان وارد نموده حکم اعدام صادر کرده باشد. از 3 متهمی که حکم اعدام آنها در دیوان عالی کشور نقض شده است، 2 نفر از آنها به نام رضا آریا و حسین محمدی حسب فیلم‌ها و تصاویر صحنه شهادت و همچنین اظهارات خود آنها ضربه‌ای را به شهید عجمیان وارد کرده‌اند اما ملاک در صدور رأی، اقدامات مجرمانه متعدد متهمان بوده و در خصوص اشخاصی که به اعدام محکوم شدند هم علاوه بر آن، نقش آن‌ها در شهادت شهید عجمیان بوده و مجموع این اقدامات حسب نظر دادگاه از مصادیق افساد فی‌الارض تشخیص داده شد.

فاضلی هریکندی تاکید کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده چه در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا و چه در مرحله محاکمه و صدور حکم در دادگاه، هیچ دخالتی از سوی فرد و نهادی، چه در داخل قوه قضائیه و چه از خارج دستگاه قضائی وجود نداشته است و دادگاه بر اساس مستندات و ادله حکم را صادر کرده است.

وی افزود: دیوان عالی کشور نیز به عنوان عالی‌ترین مرجع قضائی در خصوص فرجام خواهی متهمان رسیدگی نموده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز همچنین تاکید کرد: تمام متهمان پرونده در زندان به سر می‌برد و هیچ کدام مشمول عفو سال گذشته مقام معظم رهبری نشده اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان