دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

حکم اعدام پنج متجاوز به عنف اجرا شد 

چهارشنبه، 18 مرداد 1402
کد خبر: 351876
ساعد نیوز: دادستان مرند گفت: روز 31 اردیبهشت‌ماه سال 1401، خانمی به همراه عوامل اورژانس اجتماعی به دادستانی شهرستان مرند مراجعه و اعلام کرد که توسط 5 نفر ناشناس دزدیده و به کوه‌های اطراف مرند برده شده و متاسفانه توسط هر 5 نفر مورد تجاوز قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیز به نقل از تسنیم، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی از صدور احکام اعدام برای 5 نفر از متهمان متجاوز به عنف در شهرستان مرند خبر داد.

ضیامهر اظهار کرد: دادگاه کیفری استان پس از رسیدگی و تشکیل جلسات متعدد محاکمه و بررسی اسناد و مدارک موجود، هر 5 نفر متهم پرونده را به اعدام محکوم و در خصوص سایر اتهامات، چهار نفر از متهمان را به ده سال حبس محکوم کرده است که طبق قانون، اشد مجازات قابل اجرا خواهد بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات قضات دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی، تأثیر احکام این چنینی را در برقراری امنیت جامعه و عبرت آموزی برای متجاوزان به حقوق مردم اساسی دانست و تأکید کرد: دستگاه قضایی در برخورد با این نوع جرایم با احدی مماشات و مسامحه نخواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند تصریح کرد: پرونده مذکور در 31 اردیبهشت 1401 در شهرستان مرند مفتوح شد و به محض وصول شکایت، با وجود اینکه هویت متهمان معلوم نبود لکن طی تحقیقات پلیسی و قضایی هر پنج نفر شناسایی و بازداشت شده و به جرم خود اقرار کردند.

گفتنی است در اردیبهشت سال 1401، یک مورد آدم‌ربایی در یکی از پارک‌های شهرستان مرند واقع در استان آذربایجان شرقی به پلیس گزارش شد که طی آن پنج نفر در یکی از تفرجگاه‌ها یک دختر دانشجو را که با نامزدش درحال صحبت بود، ربودند و نسبت به آزار و اذیتش اقدام کردند.

آدم ربایان که دارای سابقه شرارت بودند کمتر از 24 ساعت توسط پلیس دستگیر شدند و متهمان پس از دستگیری به اقدامات مجرمانه خود اقرار کردند.

پس از دستگیری متهمان، برابر دستور دادستان شهرستان مرند آدم ربایان در سطح شهر گردانده شدند تا درس عبرتی باشد برای مخلان نظم و امنیت عمومی که این اقدام دستگاه قضایی، مورد استقبال شهروندان قرارگرفته و رضایت مردمی را در پی داشت.

  برچسب ها: اعدام مرند

2 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
توضیحات شفاف محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و ساکن ایران بودن فرزندانش؛ از عروس دکتر تا دختر طراحش+عکس
ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ...
(ویدیو) خواستگاری جنجالی هومن برق نورد از بهنام تشکر!/فقط نگاه عمیق بهنام تشکر و لب زدنش
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
علی دایی: من فقط یکبار ازدواج کرده‌ام و اینکه می‌گویند من دو بار ازدواج کرده‌ام به هیچ عنوان درست نیست+ویدیو
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ترجمه تخصصی کتاب
مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه