دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

هماهنگی مصر، اردن و فلسطین برای شکستن رکود روند صلح 

شنبه، 29 آذر 1399
کد خبر: 123025
ساعد نیوز: وزیر خارجه مصر و وزیر خارجه اردن امروز، شنبه تاکید کردند: راه حل درگیری اسرائیلی و فلسطینی براساس راه حل دو کشوری است و قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی به منزله اساس قابل اعتماد برای مذاکره هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا: سامح شکری، وزیر خارجه مصر، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن و ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین در کنفرانس خبری بعد از نشست مشورتی سه جانبه درباره فلسطین تاکید کردند: هدف اصلی و والایی که ما برای آن تلاش می کنیم دستیابی به راه حلی عادلانه برای مساله فلسطین طبق قطعنامه های بین المللی است.

شکری اضافه کرد: تلاش های ما روی شکستن رکود و به کار گرفتن تلاش های بین المللی برای حل مساله فلسطین متمرکز است. ما برای ایجاد چارچوب ها و طرح های ازسرگیری روند صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش می کنیم.

الصفدی نیز تاکید کرد: راه حل صلح همان راه حل دو کشوری است که به تمامی حقوق مشروع ملت فلسطین پاسخ می دهد و میزبانی این نشست در شرایط حساسی انجام شده و ما با هم طبق دیدگاه مشخص در قبال صلح و حقوق ملت فلسطین تلاش می کنیم.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد: تدابیر غیرقانونی اسرائیل تلاش ها برای دستیابی به راه حل فراگیر را در میان رکود روند مذاکرات از بین می برد.

الصفدی تاکید کرد: تغییرات آتی درباره بازگشت به مذاکرات اسرائیل و فلسطین مطرح است.

ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین هم تاکید کرد: جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا اشاره هایی به تعهد درباره توافقنامه های امضا شده بین دو طرف آمریکایی و فلسطینی داشته و تشکیلات خودگردان فلسطین آماده همکاری با دولت اوست.

مالکی خاطرنشان کرد: ما از تعامل با دولت جدید آمریکا استقبال می کنیم و باید آمادگی کامل را به عنوان طرف فلسطینی و عرب برای برخورد با این مرحله داشته باشیم.

او اضافه کرد: اشاره هایی که ما از بایدن درباره مساله فلسطین دریافت کرده ایم پیامی است دال بر این که به تمام توافقات امضا شده فیمابین پایبندیم و ما آماده همکاری با دولت جدید آمریکا هستیم و انتظار داریم روابط این دولت با دولت فلسطین احیا شود.

وزیر خارجه فلسطین درباره ازسرگیری مذاکرات با طرف اسرائیلی تاکید کرد: واقعیتی که دولت فلسطین در آن به سر می برد و اقدامات نیروهای اشغالگر مانع تراشی برای هرگونه روند بازگشت به مذاکرات است.

مالکی ادامه داد: ما از تمام کشورهای جهان می خواهیم بر اسرائیل برای توقف اقدامات یک جانبه اش فشار بیاورند و به تدابیر امضا شده، پایبند باشند.

او خاطرنشان کرد: اسرائیل از دولت ترامپ برای پیاده کردن تمام سیاست هایش سوءاستفاده کرد و در این مرحله تا ۲۰ ژانویه موعد انتصاب بایدن کاملا روشن شده که تلاش های سریع و پرشتابی برای تحمیل بیشتر واقعیت ها در میدان وجود دارند و ما شاهدیم که گام های پرشتاب بی سابقه ای در زمینه شهرک سازی برداشته می شوند و این ما را از دیدن امکانات موجود برای صحبت با دولت جدید آمریکا بازنمی دارد.

مالکی درباره هماهنگی با دو طرف مصری و اردنی تاکید کرد: هماهنگی مصری، اردنی برای ما یک اصل است و ما باور داریم که تفاهم زیادی بین مصر و اردن اساسی بزرگ است که می توان روی آن تکیه کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل سابمیت مقاله