ساعدنیوز
ساعدنیوز

همه چیز در مورد ولنتاین

  چهارشنبه، 06 بهمن 1400   زمان مطالعه 13 دقیقه
همه چیز در مورد ولنتاین
هرساله جوامع غربی مراسم مختلف مربوط به مسیحیان را گرامی می دارند، یکی از این مراسم، ولنتاین یا روز عشاق است. همیشه قبل از اینکه از چیزی تقلید کنیم بهتر است درباره آن خوب تحقیق کنیم. مطلب زیر در مورد تاریخچه ولنتاین، آداب و رسوم ولنتاین و چگونگی برگزاری روز عشق در کشورهای دیگر می باشد. با ما همراه باشید.

روز ولنتاین یادآور روز عشق و دوست داشتن می باشد. در ایران و سرتاسر جهان همه نگاه ها معطوف به یک روز است و آن روز، روزی نیست جز روز عشاق که به روز ولنتاین (Valentine’s Day) معروف است. یکی از با شکوهترین روزها برای ابراز عشق (love) به هر کسی که دوست دارید و این روز پیر و جوان و کوچک و بزرگ ندارد. عشق به فرزند، عشق به مادر، به پدر، خواهر به برادر و برعکس همه اینها سمبلی از عشق در این روز زیبا هستند. ولنتاین سال ۱۴۰۰ (۲۰۲۲) مصادف با ۱۴ فوریه ۲۰۲۲ است که در روز دوشنبه، ۲۵ بهمن ماه برگزار می شود.

افسانه ولنتاین

این روز برای عشاق یک روز خاص و فراموش نشدنی است. افسانه های زیادی در مورد ولنتاین وجود دارد. یکی از این افسانه ها که دهان به دهان چرخیده این است که امپراتوری روم ازدواج را برای مردان و زنان قدغن کرده بود. کشیش والنتین (valentine) به صورت مخفیانه عشاق را به عقد هم درمی آورد و گل سرخ به آن ها هدیه می داد. امپراتور روم متوجه این موضوع شده و والنتین را در زندان حبس کرد. در زندان والنتین عاشق دختر نابینای زندانبان شد و با عشق والنتین و دختر نابینا، بینایی دختر برگشت. در تاریخ ۱۴ فوریه والنتین را اعدام کردند. والنتین، نامه ای که برای دختر نوشته بود با امضای “والنتین تو” و این نامه همیشه به یادگار از آن در ذهن ها و قلب ها ماند. از آن به بعد والنتین سمبل عشق شد و تا به امروز همچنان این روز را یادبود می گیرند. اکثر قریب به اتفاق مسیحیان و به یاد کشیش والنتین در مذهب کاتولیک با ارسال گل و کارت تبریک در مراسم یادبود آن کشیش شرکت می کنند.

نقاشی کشیش والنتین

هدایای روز ولنتاین

عشاق بی صبرانه منتظر روز ولنتاین هستند و دوست دارند با خرید هدیه ای هر چند کوچک اما به یادماندنی به عشق شان یادآور بشوند که همچنان دوستش دارند و به یادشان هستند. ولنتاین نیز مانند روزهای خاص دیگر مراسم و آیین خاص خودش را دارد. این مراسم در هر جای دنیا ممکن است با هم تفاوت داشته باشد، اما معمولاً خرید گل به همراه شکلات جعبه ای با یک عروسک کوچک خرسی برای کسی که دوستش دارید، جزو الزامات (سمبل) و رسوم روز ولنتاین است. در ادامه به برخی از این هدایا اشاره شده است.

دادن گل رز به معشوق

در روز ولنتاین گل فروش ها بسیار خوشحال اند زیرا پرفروش ترین و پر مشغله ترین روز برای آنهاست و تقریباً همه گل های رز به فروش می رسد. معمولاً گل رز به رنگ قرمز نشانگر عشق و محبت است. وقتی می بینید که رز قرمز تمام شده رنگ های دیگر هم می توانید در مرحله ی بعدی بخرید. در کل خرید گل یرای روز ولنتاین مرسوم بوده و نماد این روز عاشقانه ولنتاین است. اگر در سطح شهر عاشقانه با کسی که دوستش دارید قدم بزنید خواهید دید همه عاشق ها در دستشان حداقل یک گل رز قرار دارد. شاید باورتان نشود اما در آمریکا ۱۵ درصد زنان تنها در روز ولنتاین برای خودشان گل می فرستند! همه خانوم ها به گل علاقه دارند و کسی نمی تواند منکر آن شود.

در اینجا خوب است معنای تعداد هدیه دادن گل رز را بدانید:

یک شاخه گل رز:

یک شاخه گل رز می تواند به معنای عشق در یک نگاه باشد. برای ولنتاین بهتر است یک شاخه گل رز قرمز هدیه دهید تا معنای عشق را در چشمانتان ببیند. برای اولین دیدار یک شاخه گل رز نشانه ی عشق و خوش آمدن از طرف مقابل است. یک در هر چیزی به معنای واحد و یگانه بودن است. تک شاخه هدیه دادن معنی تعهد را به فرد مقابل القا می کند و نشان دهنده پایداری به عشق و علاقه عمیق به طرف مقابل است.

دو شاخه گل رز:

دو شاخه گل رز نشان دهنده عشق دو طرفه و متقابل است. اگر از حس طرف مقابل نیز مطمئن هستید دو شاخه گل رز هدیه دهید. در دنیا هر چیزی با جفتش قشنگ است. گل رز هم زمانی که دو عدد می شود معنای همراه بودن با هم را دارد.

سه شاخه گل رز:

عدد ۳ همیشه معنای مقدس عشق را داشته و دارد. سه شاخه گل رز به معنای دوست داشتن واقعی است. دوست داشتن واقعی خود را با سه شاخه گل رز به اثبات برسانید. الته عدد سه بهترین گزینه برای خرید گل و هدیه دادن به همسر یا نامزد است.

شش شاخه گل رز:

احساس تعلق خاطر به فرد مقابل را نشان می دهد. با ۶ گل رز این حس را منتقل کنید. زمانی که تعداد گل ها بیشتر می شود حس زیبایی و عشق به طرف مقابل چند برابر خواهد شد.

ده شاخه گل رز:

دادن ده شاخه گل رز به طرف مقابل، به این معناست که آن فرد برای شما یک انسان و شریک عاطفی کامل و تمام عیار است.

سیزده شاخه گل رز:

در بیشتر فرهنگ ها سیزده یک عدد نحس است ولی با وجود این تفاسیر خیلی ها در سراسر جهان اعتقاد دارند که اگر شما سیزده شاخه گل رز دریافت کردید، بدانید که یک نفر مخفیانه و بدون این که شما بدانید عاشق تان شده است. پس اگر کسی را دوست دارید و روی آن را ندارید که به آن ابراز کنید ۱۳ شاخه گل رز بگیرید و برای آن بفرستید.

گل های رز

هدیه دادن شکلات برای روز ولنتاین

شکلات که از قدیم الایام مرسوم بوده و کمتر دختری هست که شکلات را در روز ولنتاین دوست نداشته باشه. می توانید در بسته های کوچک و بزرگ و پر از زرق و برق در جعبه کادو عشقتان بگذارید. حتی می توانید در کنار آن آبنبات، پاستیل، اسمارتیز یا لواشک های ترش و خوشمزه در صورت دوست داشتن خانمتان قرار دهید. شکلات به معنای ابراز علاقه به طرف مقابل است و به این معنی است که “من از تو خو شم می آید و می خواهم با تو بیشتر آشنا شم”. شکلات را برای کادو ولنتاین هرگز فراموش نکنید.

شکلات نیز نماد اصلی روز ولنتاین است. بیش از ۵۰ درصد از کارت های این روز به همراه شکلات های قلبی شکل پیش از این تعطیلات خریداری می شوند. این نشان می دهد همه برای فرارسیدن این روز عجله داشته باشند. بیش از ۳۵ میلیون جعبه های قلبی شکل از شکلات قبل از تاریخ روز ولنتاین فروخته شده اند.

جعبه شکلات

خریدن عروسک برای معشوق

عروسک خرس تدی به عنوان کادو ولنتاین یکی از بهترین کادوها برای خانم ها است. این عروسک خرس همراه و همدم همیشگی خانم ها شده و حتی در هنگام بغل کردن آن به یاد شما میوفتند. حتی اگر چند قطره از عطر خودتان را که یادآور بوی شما باشد به خرس بزنید مطمئن باشید، عشق خود را به طرف مقابلتان ثابت کرده اید. شکلات و گل یک روز از بین می روند ولی این عروسک است که همیشه به یادگار باقی می ماند. این عروسک در سایزهای کوچک و بزرگ وجود دارد و با توجه به بودجه ای که در نظر دارید سایز آن را انتخاب کنید. عروسک خرس را در روز ولنتاین فراموش نکنید. عروسک یکی از نمادهای روز ولنتاین است.

خرید لوازم آرایشی برای خانم ها

خرید لوازم آرایشی که یکی از محبوب ترین کادوها در بین خانم های جوان در روز ولنتاین است. خانم ها به لاک و ست فرنچ، رژ لب و ریمل و کرم پودر و … علاقه خاصی دارند و با خرید پک آرایشی از برندهای خوب و عالی یک کادوی خاص به عشقتان هدیه بدهید و همیشه خاص باشید. با خرید لاک هایی باقیمت مناسب و در ترندهای مختلف از لاک مغناطیسی گرفته تا شب تاب و ژله ای، آینه ای و مات در چندین رنگ متنوع خانم تان را خوشحال کنید. رژلب هایی خوش رنگ که هر خانمی در روی کره زمین به آن علاقه دارد و برای خرید آن نه نمی گوید. بهترین پیشنهاد کادو در روز ولنتاین برای خانم ها لوازم آرایشی است.

لوازم آرایشی

هدیه دادن عطر به معشوق

یکی از کادوهای شیک و خاص برای خانم ها عطر است. عطر در هر مناسبتی جزو بهترین کادوها است. عطرها در انواع و اقسام مختلف با بوهای متفاوت وجود دارد. عطری که از کیفیت بالا برخوردار باشد معمولاً قیمت بالایی دارد. اما عطرهایی هستند که با همان بویی که مدنظر دارید اما با قیمت مناسبتر در بازار موجود است. عطر همیشه جز بهترین کادو برای خانمها بوده و هست. کمتر خانمی وجود دارد که به عطر علاقه نداشته باشد. البته این را مدنظر داشته باشید که عطر را با توجه به سلیقه و روحیه دوست دخترتان بخرید. هرگز خرید عطر را سرسری و از روی اجبار انجام ندهید و در انتخاب بوی آن با توجه به بودجه خود دقت کنید. در روز ولنتاین با خرید کادو عطر خانم خود را سورپرایز کنید. سعی کنید سلیقه خانم تان را بدانید که با خرید عطر موردعلاقه آن از خرید خود خشنود شوید و هرگز پشیمان نشوید.

تهیه کارت تبریک برای روز ولنتاین

کارت تبریک را برای روز ولنتاین فراموش نکنید. کارت تبریک هایی با مضمون تشکر از اینکه در کنارم هستی و دوستت دارم و طرح های عاشقانه بهترین کادو برای خانم شماست. حدود ۱ میلیون کارت ولنتاین هرساله بین کسانی که به یکدیگر عشق می ورزند، مبادله می شود. این باعث می شود که این فصل از سال به دومین فصل( سال نو) تبدیل شود که در آن برای هم کارت ارسال می کنند.

برگزاری ولنتاین در کشورهای مختلف

مردم جهان چهاردهم فوریه را به عنوان روز عشق یا روز عشاق یا روز ولنتاین جشن می گیرند. برگزار کنندکان این مراسم آن را دارای مفاهیم انسانی می دانند، و به تازگی روز ولنتاین از انحصار عشاق خارج و به تأکیدی بر محبّت و روابط دوستانه بین انسان ها تبدیل شده است. مردم کشورهای مختلف این روز را به سبک خود برگزار می کنند که در ادامه به برخی از این کشورها اشاره شده است.

روز ولنتاین در ژاپن

ژاپنی ها روز ولنتاین را به سبک منحصر به فرد خود برگزار می کنند. برگزار کنندگان درون آب های تیره استخر بزرگ با هم شنا می کنند.

برگزاری ولنتاین در مالزی

نامتناسب بودن جشن ولنتاین با فرهنگ مسلمانان در کشورمالزی سبب شد کمپینی تشکیل شود که برضد برگزاری جشن ولنتاین، تلاش می کردند. اما همهٔ مردم آن کشور با مواضع ضد ولنتاین حاکمان آن کشور موافق نیستند و برخی برگزاری این جشن را بدون ضرر می دانند. در مالزی روز ولنتاین فقط به عشاق و زوج ها تعلق ندارد بلکه مجردها هم به شیوه خود این روز را جشن می گیرند. دختران و زنان مجرد در این روز شماره تلفن خود را روی میوه پرتقال می نویسند و درون رود می اندازند تا شاید به دست (شوالیه رؤیاهایشان) برسد!

روز ولنتاین در دانمارک

اگرچه ولنتاین یک تعطیلات نسبتا جدید در دانمارک بشمار می رود اما، در این کشور به جای هدیه دادن گل های رز قرمز از گل های سفید فشرده شده به نام Snowdrop یا گوله برف استفاده می کنند. همچنین مردان با دست خطی ناشناس یک نامه یا شعر خنده دار نوشته و اگر دریافت کننده بتواند نویسنده را درست تشخیص دهد یک تخم مرغ عید پاک دریافت خواهد کرد.

گل های سفید

روز عشق در ولز

در ولز روز عشق در 25 ژانویه هر سال برگزار می شود و به آن (سان داونی) می گویند. مردان ولزی در روز ولنتاین هدیه عجیبی به معشوقه هایشان هدیه می دهند که یک قاشق چوبی است؛ قاشق چوبی نمادی از بخشش و سخاوت در فرهنگ بومی ولز است.

جشن ولنتاین در فرانسه

پاریس به عنوان یکی از رمانتیک ترین شهرهای دنیا شناخته می شود. یکی از سنت های روز ولنتاین در فرانسه، دادن کارت هدیه است که اولین بار چارلز، دوک اورلئان، این کارت را برای همسر خود فرستاد و از آن به بعد این کار تبدیل به یک رسم شد.

کارت تبریک ولنتاین

روز عشق در چین

روزی شبیه به ولنتاین در کشورچین ، وجود دارد که از آن به عنوان (شب هفت ها ) یاد می شود. در رابطه با این روز افسانه ای چینی، موجود است که طبق آن پسر گاوچران و دختری بافنده، در هفتمین روز هفتمین ماه از تقویم قمری در آسمان با یکدیگر ملاقات کرده اند. آخرین بار مراسم (شبِ هفتها) در ۳۰ اوت ۲۰۰۶برگزار شد . حکایتی دیگر از این روز با اندکی تفاوت نسبت به چین ، درکشور ژاپن نیز موجود است که از آن تحت (تانا با تا) از آن یاد می شود و تاریخ دقیق آن مصادف با 7 ژوئیه تقویم خورشیدی است.

روز ولنتاین در ایتالیا

در اصل، ایتالیایی ها ولنتاین را به عنوان فستیوال بهاری جشن می گیرند که همراه با جمع شدن در کنار یکدیگر در باغ ها و خواندن شعرهای زیبا می باشد. یکی دیگر از رسوم این کشور این است که دختران مجرد صبح قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شوند و همسر آینده خود را پیدا کنند. اعتقاد بر این است اولین مردی که آن ها را ببیند کسی است که در یک سال آینده با او ازدواج خواهند کرد. امروزه ایتالیایی ها با صرف شام های عاشقانه و هدیه دادن این روز را جشن می گیرند.

روز عشق در ازبکستان

برخی نویسندگان ازبک عقیده دارند که جوانان ما باید از تقلید کورکورانه از فرهنگ غربی خودداری کنند. ما باید ازداشته های فرهنگ خود پیروی کنیم اسلام هیچ گاه مخالف شادی وابراز عشق نبوده است. آنها بر این باورند که روز ملی شعر که مصادف با سالروز تولد ظهیرالدین محمد بابر یکی از پادشاهان تاریخ این کشور که شاعر نیز بوده و اشعار عاشقانه زیادی هم از او بر جای مانده است می تواند جایگزین خوبی برای ولنتاین باشد؛ چون فکر می کنند که ابیات عاشقانه بابرشاه چیزی از جملات عاشقانه کارت تبریک های ولنتاین کم ندارد.

روز عشق در ایران

در فرهنگ ایران زمین هم اکنون نیز پنجم اسفند ماه روز عاشقان است. گرچه در سالهای اخیر کم رنگ شده است. در روز جشن سپندارمذگان مردان خانواده (پدر و پسران) کارهایی را انجام می دهند که در بقیه ی روزهای سال برعهده ی زنان و دختران است؛ از شستن ظرف گرفته تا اتو کردن لباس ها و…. هدیه ای که مردان در این روز به همسران خود تقدیم می کردند شامل هر چیزی که طرف مقابل به آن علاقه داشت و حال وی با دریافت آن هدیه خوب می شد بوده است. آداب و رسوم اسفندگان کم هزینه تر از ولنتاین است کادوی سپندارمذگان از قانون خاصی پیروی نمی کرد در این روز زنان لباس نو به تن می کردند و بر تخت نشسته و کارهای معمول خود را انجام نمی دادند و در بعضی موارد نقل شده است که با احترام به شوهران خود هدیه می دادند. در ایران باستان زنان آزادی عمل در انتخاب همسر آینده خود داشتند و اجباری برای آنها در این زمینه نبوده است برگزاری این جشن برای گرامی داشت مقام زن است. این در حالی است که در بیشتر جوامع در آن زمان از زنان به عنوان کنیز یاد می شد. سپندارمذگان را روز (بخشندگی زمین) نیز می نامند.

سپندارمذگان زن و مرد ایرانی

لازم به ذکر است که فقط کشورهای مسلمان نیستند که روز ولنتاین را ممنوع اعلام کرده اند. هندوهای استان «اوریسا» نیز روز ولنتاین را ممنوع اعلام کردند وجالب است بدانید که اشخاصی که این روز را جشن بگیرند وادار می کنند با یکدیگر ازدواج کنند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (124 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (104 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (86 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (42 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (36 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (36 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 (24 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (24 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ مناطق دوردست برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/استاد ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت منحصربفرد روسای جمهور دوره‌های مختلف به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...