همه چیز درباره برند گوچی!داستان تاثیرگذار این برند

  یکشنبه، 26 تیر 1401   زمان مطالعه 14 دقیقه
همه چیز درباره برند گوچی!داستان تاثیرگذار این برند
برند گوچی یکی از برندهای پرحاشیه صنعت مد به شمار می‌رود. از دشمنی‌های خانوادگی و جدال بر سر تصاحب مالکیت برند گرفته تا ورشکستگی، فروش عمومی سهام شرکت و حتی قتل که الهام‌بخش فیلم «خانه گوچی» ریدلی اسکات با بازی لیدی گاگا شد، این برند فرازونشیب‌های زیادی را از سر گذرانده است. در این مطلب می‌خواهیم درباره برند گوچی صحبت کنیم.

گوچیو گوچی؛ بنیانگذار برند گوچی

گوچیو گوچی در ۲۶ مارس ۱۸۸۱ در فلورانس، منطقه صنعتی شمال ایتالیا، به دنیا آمد. او فرزند یک تاجر ایتالیایی بود. در سال ۱۸۹۸، گوچیو که فقط ۱۷ سال داشت، فلورانس را ترک کرد تا به کشورهای دیگر سفر کند و با فرهنگ، پیچیدگی و اصول زیبایی شناسی جهانی آشنا شود. او به دنبال ماجراجویی بود و بیشترین هیجان را در شهر لندن یافت.در لندن اولین شغلش را در هتل ساووی به دست آورد. در مدتی که در این هتل بود، به عنوان ظرف شو، پیش خدمت، پادو و دربان کار کرد و بالاترین سمتی که به او دادند مسئول آسانسور بود. شاید تعجب کنید؛ اما ساووی اولین هتل در جهان بود که آسانسور راه اندازی کرد. این هتل لوکس ترین هتل اروپا در اوایل قرن بیستم بود. همه افراد مشهور و سیاستمدارانی که به لندن می آمدند این هتل را به هر هتل دیگری ترجیح می دادند. بنابراین گوچی افتخار این را داشت که افرادی مانند کلود مونه، مریلین مونرو، فرانک سیناترا و وینستون چرچیل را وقتی سوار آسانسور می شدند مشایعت کند. برخورد مداوم با افراد مشهور به گوچیو کمک کرد مهارت زیادی در برقراری ارتباط پیدا کند. او در این زمان به یک نتورکر تبدیل شده بود و چیزهای زیادی درباره انواع سبک، لباس، اکسسوری، جواهرات، آداب و عادات افراد مشهور آموخت.گوچی در سال ۱۹۰۱ با آیدا کالولی (Aida Calvelli)، دختری ۲۴ ساله که هم خودش و هم پدرش خیاط بودند، ازدواج کرد. یک سال بعد دخترشان گریمالدا به دنیا آمد. گوچیو و آیدا چهار فرزند دیگر هم به دنیا آوردند: انزو در سال ۱۹۰۴ که در کودکی درگذشت، آلدو متولد ۱۹۰۵، واسکو متولد ۱۹۰۷ و رودولفو متولد ۱۹۱۲.

تصویربنیانگذار برند؛ گوچیو گوچی

شروع کسب وکار و راه اندازی فروشگاه

گوچی تمام پس اندازی را که از سال های کار در هتل داری جمع کرد برای کسب وکارش گذاشت. او به فلورانس بازگشت و متوجه شد که دیگر تجارت پدرش مانند قبل خسته کننده به نظر نمی رسد. در سال ۱۹۲۱، گوچی فروشگاهش را در فلورانس بازگشایی کرد.او قصد داشت با فروش چمدان های وارداتی از آلمان و انگلستان و همچنین محصولات ساخت خودش مشتریانی منحصربه فرد جذب کند. با رشد کسب وکار، گوچی توانست کارگاه کوچکی را که پشت فروشگاهش ساخته بود گسترش دهد و صنعت گران ماهرتری را برای تولید کیف های سفارشی استخدام کند. ازآنجاکه گوچی جمعیت ثروتمند فلورانس را هدف قرار داده بود، کارگاهش به سرعت به جایی برای تولید کیف زین و وسایل مربوط به ورزش های با اسب تبدیل شد. در آن زمان ورزش هایی که با اسب انجام می شد، مختص اشراف بود و لوازم چرمی مربوط به این ورزش ها به شدت تقاضا داشت. به این ترتیب ثروتمندان جامعه به سرعت متوجه گوچی شدند و او توانست کارگاهش را به سطح بالاتری ارتقا دهد. البته رقیب زیادی هم در این حوزه نداشت.

تحریم ایتالیا و کمبود عرضه چرم

در سال ۱۹۳۳، آلدو گوچی که برای پدرش کار می کرد و شخصیتی جاه طلب داشت، اولین طرح لوگوی نمادین گوچی را با الهام از حروف اول نام پدرش طراحی کرد. در سال ۱۹۳۵ موسولینی، دیکتاتور ایتالیایی، دستور حمله به اتیوپی را صادر کرد و باعث شد جامعه بین الملل ایتالیا را ازنظر تجاری تحریم کند. به همین دلیل چرم به سختی پیدا می شد و گوچی مجبور شد برای تولید اقلام چرمی ازجمله کفش، کیف پول و کمربند راه دیگری پیدا کند.

گوچی تصمیم گرفت از پارچه کاناپای توسکانی (کنف) کیف هایش را تهیه کند. این کیف ها سبک بودند و رنگ قهوه ای مایل به زرد داشتند که در حاشیه های آنها مغزی چرمی دوخته شده بود. نشان GG هم روی آنها خودنمایی می کرد. تا به امروز کیف کاناپای گوچی با چاپ الماس های کوچک متصل به همِ قهوه ای تیره روی پس زمینه قهوه ای مایل به زرد، یکی از محبوب ترین محصولات گوچی به شمار می رود. در سال ۱۹۳۸ آلدو پدرش را متقاعد کرد که یک فروشگاه دیگر در رم باز کند. آنها فضایی را در ویا کاندوتی (Via Condotti) نزدیک به بولگاری و انریکو کوچی که پیراهن های انحصاری عرضه می کرد پیدا کردند. به این ترتیب محصولاتشان فروش بیشتری پیدا کرد.در سال ۱۹۴۵ با پایان جنگ جهانی دوم، کیف های سویتر (Suiter) تاشو که همان کاناپا بود ولی در داخل آویز لباس داشت، در میان افسران ارتش بریتانیا که رم را اشغال کردند محبوب شد.دو سال بعد، گوچی اولین کیف دسته داری را که در آن زمان 0633 نامیده می شد و دسته آن از بامبو ساخته شده بود به بازار عرضه کرد. دسته خمیده این کیف از زین اسب الهام گرفته شده بود. از آن زمان بامبو به یکی از محصولات نمادین گوچی تبدیل شد.

تصویرکیف برزنتی مدل سال ۱۹۵۵

مسئولیت های بیشتر آلدو با افزایش سن پدر

همچنان که سن وسال گوچی بیشتر می شد، آلدو مسئولیت های بیشتری بر عهده می گرفت. این آلدو بود که از پوست خوک در محصولات این برند استفاده کرد. هنگامی که آلدو به یک نمایشگاه تجاری در لندن سفر کرده بود، با یک دباغ اسکاتلندی آشنا شد و از او خواست تأمین کننده اصلی پوست خوک برای گوچی باشد.

آشنایی با آمریکایی ها؛ اتفاقی که به نفع گوچی بود

در سال ۱۹۵۱، جیووان باتیستی جورجینی که یک اشراف زاده فلورانسی بود و با صنعت خرده فروشی آمریکا ارتباطاتی داشت، از گوچی دعوت کرد تا مجموعه اش را در یک نمایشگاه کوچک برای خریداران آمریکایی و روزنامه نگاران در اروپا برای نمایشگاه های مد پاریس ارائه دهد. همین رویداد گوچی را برای اولین بار به مخاطبان آمریکایی شناساند و درنهایت به هفته مد فلورانس تبدیل شد. در این زمان خانواده گوچی اولین فروشگاهشان را در میلان افتتاح کردند. طرح سبز- قرمز- سبز معروف گوچی هم در همین سال به امضای این برند تبدیل شد.

بازگشایی اولین فروشگاه در آمریکا

در سال ۱۹۵۲ آلدو به همراه برادرانش رودولفو و واسکو به نیویورک سفر کرد. آنها با کمک یک وکیل آمریکایی به نام فرانک دوگان (Frank Dugan) شرکت گوچی شاپس (Gucci Shops Inc.) را راه اندازی کردند که صاحب حقوق علامت تجاری گوچی در آمریکا بود. همچنین اولین فروشگاه آمریکایی خود را در خیابان پنجاه و هشتم شرقی در نبش خیابان پنجم افتتاح کردند. در فلورانس هم پائولو گوچی کوچک ترین پسر آلدو، به عنوان طراح زیر نظر عمویش واسکو شروع به کار کرده بود و به این ترتیب این تجارت خانوادگی روزبه روز بیشتر گسترش می یافت.

درگذشت گوچیو بعد از افتتاح بوتیک در آمریکا

در ۲ ژانویه ۱۹۵۳، گوچیو که حالا ۷۲ سال داشت، در خانه اش در فلورانس درگذشت. فوت او درست دو هفته بعد از اینکه آلدو بوتیک گوچی را در نیویورک افتتاح کرد اتفاق افتاد.

در همین سال گوچی لوفر معروفش را با تزئین فلزی طلایی روی آن که شبیه رکاب زین اسب است به بازار عرضه کرد. این کفش آن قدر محبوب است که در سال ۱۹۸۵ آن را در موزه هنر متروپولیتن نیویورک به نمایش گذاشتند و حالا بخشی از مجموعه دائمی آن است. بعد از مرگ بنیانگذار، شرکت میان پسران ارشد به سه بخش تقسیم شد. آلدو همچنان بر توسعه گوچی در خارج از کشور و همچنین تمام تصمیمات اصلی تجارت گوچی نظارت می کرد، رودولفو مدیریت فروشگاه میلان را بر عهده گرفت و واسکو کارخانه جدیدی را که به تازگی در منطقه اولترارنو (Oltrarno) در فلورانس افتتاح کرده بودند اداره می کرد. آنها در سال ۱۹۶۱ فروشگاه هایی را در لندن و پالم بیچ افتتاح کردند.

تصویر کفش برند گوچی

موفقیت های بیشتر با محصولات متنوع تر

در اوایل دهه ۱۹۶۰، گوچی نام کیفی را که موردعلاقه بانوی اول آمریکا، ژاکلین کندی، بود به جکی تغییر داد. این کیف در رنگ ها و طرح های متنوعی به بازار عرضه شد و تا سال ها بعد همچنان پرفروش بود. در سال ۱۹۹۹ این کیف و نیز کیف دیگری به نام ایت (it) بازار را قبضه کردند.در سال ۱۹۶۶ بود که گوچی روسری فلورا را برای پرنسس گریس کلی، شاهزاده موناکو طراحی کرد. الگوی این روسری به نمادی تبدیل شد که بعد از آن مدیران خلاق خانه گوچی ازجمله فریدا جیانینی و الساندرو میکله در مجموعه آریا دوباره از آن استفاده کردند:در سال ۱۹۷۲، گوچی فروشگاهی را در توکیو باز کرد. در همین زمان پسر رودولفو، مائوریتزیو، را به نیویورک فرستادند تا زیر نظر عمویش آلدو کار کند. او ده سال با عمویش ماند.

تصویر کیف برند گوچی

اولین عطرهای برند گوچی

گوچی اولین عطرش را در سال ۱۹۷۵ عرضه کرد. این عطر گوچی نامبروان نام داشت و محبوبیت زیادی به دست آورد. بعد از آن عطرهای گوچی گیلتی، فلورا، گوچی بای گوچی و گوچی بلوم از پرفروش ترین عطرهای گوچی هستند.

تصویرعطر گوچی بلوم

احیای برند بعد از افول

در سال ۱۹۸۱ گوچی برای اولین بار لباس های آماده برای پوشیدن را در سالا بیانکا در فلورانس به نمایش گذاشت که موفقیت زیادی به دست آورد.این آغاز دوره ای بود که گوچی دیگر آن برند درخشان و فوق العاده نبود؛ زیرا به دلیل شرایط اقتصادی به تولید محصولات ارزان تر و غیرانحصاری روی آورده بود. در سال ۱۹۸۲ مدیریت شرکت را به رودولفو و یک سال بعد به پسرش مائوریتزیو سپردند. مائوریتزیو رویای بازگرداندن مجدد برند به روزهای درخشانش را داشت و خیلی تلاش کرد ورق را برگرداند.در سال ۱۹۸۹، مائوریتزیو با بانک سرمایه گذاری مستقر در بحرین و شرکت مدیریت دارایی اینوست کرپ (Investcorp) شروع به همکاری کرد. این شرکت ۵۰ درصد از سهام گوچی را از این خانواده خرید. آلدو آخرین نفری بود که با فروش سهام موافقت کرد.

در گام بعدی، مائوریتزیو پیشنهاد کرد با داون ملو، رئیس برگدورف گودمن، تماس بگیرند تا در احیای برند به آنها کمک کند. بنابراین ریچارد لمبرتسون را که مدیر بخش اکسسوری برگدورف بود به عنوان مدیر طراحی گوچی استخدام کرد و سپس در سال ۱۹۹۰ تام فورد، طراح آمریکایی را هم به برند دعوت کرد تا بر بخش لباس های آماده برای پوشیدن نظارت کند.در سال ۱۹۹۳، مائوریتزیو سهام خود را به شرکت اینوست کرپ منتقل کرد و به این ترتیب به مشارکت خانواده در این شرکت پایان داد.تام فورد برای احیای گوچی تلاش بسزایی انجام داد و به نوعی ناجی این برند شد. در سال ۱۹۹۴ او را به عنوان مدیر خلاق برند منصوب کردند. اولین مجموعه او برای پاییز ۱۹۹۵ موفقیتی بزرگ رقم زد و هرچند سبک تام فورد طوری بود که انتقادهای زیادی را برمی انگیخت، باز هم شرکت از نابودی نجات یافت و بار دیگر به روزهای اوجش در صنعت مد بازگشت.

تصویرتام فورد؛ طراح آمریکایی و ناجی برند گوچی

قتل مائوریتزیو گوچی

در ۲۷ مارس ۱۹۹۵، مائوریتزیو گوچی را در مقابل دفتر کارش در میلان به ضرب گلوله کشتند. درحدود ۲ سال هویت قاتل مائوریتزیو در هاله ای از ابهام باقی ماند، تا اینکه مشخص شد همسر سابق او، پاتریسیا رجیانی با کمک مشاورش یک قاتل را برای کشتن مائوریتزیو اجیر کرده است. قرار شد رجیانی ۲۶ سال را در زندان بگذراند؛ اما بعد از ۱۷ سال آزاد شد. او آشکارا اعتراف کرد که از شوهر سابقش متنفر بوده است، اما همیشه انکار کرد که می خواسته او را بکشد.در همان سال سهام گوچی در بورس نیویورک و آمستردام عرضه شد. در این زمان تام فورد، مدیرعامل شرکت بود و همراه با دومینیکو دی سول، کاملا برند را احیا کرده بودند. دی سول با مدیریت مجوزها، امتیازها و خطوطی ثانویه کاری کرد تا گوچی که به مدت یک دهه به برندی معمولی تبدیل شده بود، دوباره به اوج برگردد.

تصویرمائوریتزیو گوچی، پسر رودولفو و نوه خانواده

جنگ بر سر میراث گوچی

چند سال بعد از پیشرفتی که تام فورد برای گوچی به ارمغان آورد، برند پرادا تصمیم گرفت سهام این شرکت را بخرد. او ۹.۵ درصد از سهام گوچی را به دست آورد. بین ژوئن ۱۹۹۸ و فوریه ۱۹۹۹، رئیس گروه ال و ام هاش، برنارد آرنو، شروع به جمع آوری سهام گوچی کرد و در نهایت ۳۴.۴ درصد از سهام آن را به چنگ آورد؛ چیزی که دی سول و تام فورد به شدت با آن مخالف بودند. آنها یکی از دراماتیک ترین جنگ وجدال های تاریخ صنعت مد در قرن بیستم را رقم زدند و آرنو را که سهام پرادا را هم بلعیده بود، متهم کردند که می خواهد بدون ارائه پیشنهادی کامل و منصفانه به سهام داران، کنترل این شرکت را به دست بگیرد. این حرکت در دادگاه هلند کاملا قانونی به حساب می آمد.فرانسوا پینو که رقیب فرانسوی آرنو بود به کمک گوچی آمد. او شرکت را زیرمجموعه شرکت خودش PPR (کرینگ امروزی) کرد. این دو رقیب تا مدت ها در دادگاه های هلند و در مطبوعات بین المللی با هم جنگیدند.پس از اینکه PPR گوچی را خرید، همچنان به پیگیری قضایی ادامه داد تا اینکه در نهایت ال و ام هاش را مجبور کرد در ۱۰ سپتامبر ۲۰۰۱ به رأی دادگاه تن دهد و در نهایت این PPR بود که کنترل کامل گوچی را به دست آورد.در سال های بعد، دی سول و فورد با فکر آزادتر به گسترش گوچی کمک کردند. ابتدا گوچی را به گروه گوچی تبدیل کردند و با هم تصمیم گرفتند که ۲.۹ میلیارد دلار از قرارداد PPR را خرج کنند. به این ترتیب در کمتر از سه سال، شرکت های ایو سن لوران، بالنسیاگا، بوتگا ونتا، الکساندر مک کویین، استلا مک کارتنی، بوچران و بدات را خریدند.

اختلاف بین مدیر جدید با فورد و دی سول

با گذشت زمان تنش هایی بین مدیریت جدید با فورد و دی سول اتفاق افتاد. درنهایت در سال ۲۰۰۴ هر دو نفر با اینکه تلاش زیادی برای دستیابی به توافق برای استقلال مالی، مدیریتی و خلاقیت انجام دادند موفق نشدند و هر دو شرکت را ترک کردند.دو سال قبل از آن، فریدا جیانینی، طراح کیف دستی های فندی، به بخش اکسسوری های این برند پیوسته بود و به عنوان بخشی از تیم طراحی تام فورد مشغول به کار بود. وقتی تام فورد گوچی را ترک کرد، جیانینی مدیر خلاق بخش اکسسوری شد، جان ری طراحی بخش مردانه را به عهده گرفت و الساندرا فاچینتی مسئولیت نظارت بخش زنان را پذیرفت. رابرت پولت، رئیس شرکت غذای منجمد یونیلور، به عنوان مدیرعامل جدید گروه گوچی انتخاب شد و مارک لی، مدیرعامل ایو سن لوران، به عنوان مدیرعامل گوچی انتخاب شد.در سال ۲۰۰۵، جیانینی مدیر خلاق لباس های زنانه آمادهٔ پوشیدن شد و یک سال بعد به سمت مدیر خلاق پوشاک مردانه منصوب شد.

مارک لی در سال ۲۰۰۹ این شرکت را ترک کرد و پاتریزیو دی مارکو، مدیر بوتگا ونتا، جانشین او شد. یک سال بعد از ورود دی مارکو به شرکت، گوچی فروشگاهی در سنگاپور بازگشایی کرد. او و جیانینی با هم ازدواج کردند و تصمیم گرفتند بر جنبه های ایتالیایی این برند، استفاده از عناصر نمادین آرشیو آن و سبک زندگی مرفه تأکید کنند.

تصویرتو چینز، رپر مشهور، با کت جین برند گوچی

حقایقی جالب درباره برند گوچی

  • گوچیو ۴۰ ساله بود که این شرکت را تأسیس کرد.
  • کیف دستی زنانه و سامسونت های آن محبوب ترین محصولات گوچی هستند.
  • تو چینز (2 Chainz)، رپر مشهور، طرفدار دوآتشه این برند است؛ جمله معروف او این است: «وقتی مردم، مرا در فروشگاه گوچی دفن کنید».
  • در زمان موسولینی که چرم پیدا نمی شد، گوچی از ابریشم و کنف محصولاتش را تهیه می کرد.
  • در دهه ۱۹۸۰، گوچی بعد از انتشار داستان های مربوط به رسوایی خانواده گوچی در مطبوعات تقریبا ورشکسته شد.
  • تام فورد فروش شرکت را در عرض ۵ سال بیش از ۹۰ درصد افزایش داد و خانه گوچی را به ارزش ۴ میلیارد دلار رساند. او در دوره ای از حضورش بزرگ ترین سهام دار گوچی بود.
  • شلوار جین Genius به عنوان گران ترین شلوار جین دنیا در کتاب رکورد گینس ثبت شده است. در سال ۱۹۹۸ قیمت این شلوار ۳۱۳۴ دلار بود!
  • در سال ۲۰۰۵ گوچی با یونیسف همکاری کرد. درصدی از تمام سودهای این شرکت به این سازمان اهدا می شود و برای کودکان تحصیلات بهتر و آب پاک فراهم می کند.
  • اولین نمایش مد گوچی ۶۰ سال بعد از تأسیس آن بود.
  • پروژه Chime for Change گوچی با هدف کمک به توانمندسازی دختران و زنان جوان راه اندازی شده است و تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه مختلف را تأمین مالی کرده است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم را به آغوش ملت برگرداند + فیلم
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم