همه شوهران اشرف پهلوی/ حمل عشق با کامیون به تهران!

  دوشنبه، 14 مهر 1399 ID  کد خبر 105300
همه شوهران اشرف پهلوی/ حمل عشق با کامیون به تهران!
ساعد نیوز: روزنامه خراسان با خسرومعتضد، در باره زندگی و فسادهای اشرف پهلوی خواهر دوقلوی محمدرضاشاه مصاحبه ای انجام داده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرآنلاین، خسرو معتضد گفته است:اشرف دختر محبوب رضاشاه نبود؛ قیافه اش جذابیت چندانی نداشت و پوست سبزه اش باعث می شد جذابیت چهره اش به حداقل برسد. به همین دلیل وقتی رضاشاه تصمیم گرفت دخترانش را شوهر بدهد، به شمس حق انتخاب داد، اما به اشرف نه!

معتضد می گوید:ابراهیم قوام، از احفاد میرزا ابراهیم خان کلانتر که روابط خوبی هم با انگلیسی ها داشت،به اتهام دوستی با سردار اسعد بختیاری که بعدها توسط رضاشاه به قتل رسید، مورد بی مهری پهلوی اول قرار گرفت. همسر ابراهیم که فامیل توران امیرسلیمانی بود، برای آن که شرایط خانواده اش بهتر شود، از طریق وی به رضاشاه اطلاع داد که قصد دارند شمس پهلوی را برای پسرشان علی قوام که در آن موقع، در لندن اقتصاد می خواند، خواستگاری کنند. رضاشاه که دید شرایط فراهم است، گفت باید برای دختر دیگر، یعنی اشرف هم کاری کرد. رفتند و فریدون جم، پسر محمود جم را که در دوره ای نخست وزیر رضاشاه بود، از فرانسه آوردند و او هم شد خواستگار اشرف. این ها که می گویم مربوط به سال 1315 است. اما شمس گفت که علی قوام را نمی خواهد؛ چون او خیلی بدقیافه و قدکوتاه بود. به همین دلیل، شمس با فریدون جم که خوش تیپ بود ازدواج کرد و علی قوام بدقیافه سهم اشرف شد.

معتضد می گوید: وقتی در شهریور 1320 متفقین وارد ایران شدند، ابراهیم قوام تصمیم گرفت از رضاشاه به خاطر رفتارش انتقام بگیرد. به او می گفت متفقین بمبی آورده اند که کل کاخ های سلطنتی را یک جا به هوا می فرستد! این رویکرد به خانواده قوام هم سرایت کرد. زن قوام دیگر به دیدار تاج الملوک، همسر رضاشاه نمی رفت و اختلافات اشرف و علی قوام هم به جایی رسید که علی یک بار او را با کمربندش به شدت کتک زد؛ این زمانی بود که رضاشاه در حال فرار بود. مدتی بعد هم اشرف از علی قوام طلاق گرفت.

تصویر

شوهری که با هواپیما آمد

خسرو معتضد می گوید: آشنایی اشرف با شفیق، از حدود سال 1318 آغاز شد؛ زمانی که فوزیه به تهران آمده بود و شفیق به عنوان یک خلبان مصری، به صورت هفتگی میوه ها و شیرینی های موردعلاقه وی را از زادگاهش، یعنی قاهره، به تهران می آورد. خب، شفیق مرد خوش تیپی بود و در همین مراوده ها، با اشرف آشنا شد و احتمالاً مدتی هم با او رابطه داشت. بعدها، زمانی که اشرف به بهانه دیدار پدرش، عازم مصر شد تا از آن جا به آفریقای جنوبی برود، تصمیم گرفت با شفیق ازدواج کند و به همین دلیل، در زمان حضور در قاهره از علی قوام جدا شد. شمس پهلوی هم که از مدتی قبل با عزت ا... مین باشیان در ارتباط بود، از فریدون جم جدا شد و با عزت ا... ازدواج کرد که بعدها نامش را به مهرداد پهلبد تغییر داد.

اشرف بعد از ازدواج دست شوهر جدیدش را گرفت و به ایران آمد. قرار شد شفیق را رئیس هواپیمایی کشور کنند و البته با وجود برخی مخالفت ها در مجلس، این کار انجام شد و شفیق شرکت هواپیمایی پارس را ثبت کرد. بعدها کاشف به عمل آمد که او با هواپیماهایش، به صورت بسیار گسترده، اقدام به قاچاق مواد مخدر و دیگر اجناس می کرده و البته، اشرف نیز شریک اصلی وی بوده است.

معتضد در پاسخ به این سوال که چرا اشرف از شفیق هم طلاق گرفت؟ جواب می دهد: خودِ اشرف درخاطراتش ادعا می کند که دلیل جدایی از شفیق، خیانت های مکرر وی به اشرف بوده است. ولی خب، این ادعا چندان برای اشرف قابل تأیید نیست.

حمل عشق با کامیون به تهران!

خسرو معتضد برای تکمیل بحث به سراغ روابط اشرف و رزم آرا می رود تا نشان دهد خواهر شاه که شوهرش را به خیانت متهم می کند، همزمان خودش به همان کار مشغول بوده است!

معتضد می گوید: رزم آرا مرد قدرتمندی بود و اشرف از چنین مردانی خوشش می آمد. به همین دلیل هم مدتی عاشق او شد.و در هفت، هشت نامه به رزم آرا اظهار علاقه کرد. اما این عشق و علاقه، رویه دیگری هم داشت. رزم آرا به وابسته سفارت انگلیس در تهران گفته بود که این خانم، یعنی اشرف پهلوی، خیلی مزاحم من می شود. او در اصفهان و خانلق مزارع گسترده خشخاش دارد و می خواهد که من دستور دهم تریاک حاصل از آن را با کامیون های ارتش به تهران بیاورند! بنابراین، شاید خیلی هم بحث عشق و عاشقی بین او و رزم آرا مطرح نبوده است!

عروس امین التجار

معتضد ادامه می دهد:می رسیم به سومین ازدواج اشرف؛ یعنی پیوند زناشویی با مهدی بوشهری. پدر مهدی بوشهری، حاج امین التجار بوشهری بود که ثروت فراوانی داشت و از مردان متمول دوره قاجار محسوب می شد. این امین التجار را، البته آدم زن باره ای هم توصیف کرده اند. گویا وقتی در انزلی یا قفقاز با همسر لیانازوف (صاحب امتیاز شیلات خزر در دوره قاجار) که شوهرش در گیر و دار انقلاب کمونیستی شوروی مفقود شده بود، دیداری کرد و او را به زنی گرفت. این خانم احتمالاً گرجی تبار است. حاصل این وصلت، دو پسر به نام های مهدی و پرویز بوشهری بود. بنابراین، مهدی بوشهری از طرف مادری، رگ و ریشه روسی و گرجی داشت. بوشهری زمانی با اشرف پهلوی آشنا شد که او در جریان وقایع دوران ملی شدن صنعت نفت، از ایران گریخته و به پاریس رفته بود و البته با مردان زیادی مرتبط بود. بااین حال، موضوع ازدواج با بوشهری تا سال 1339 جدی نشد. قبل از بوشهری،اشرف خواستگاری داشت به نام احمد مَهْبُد که از آن شارلاتان های بین المللی بود و زمان مسافرت محمدرضاپهلوی به نیویورک در سال 1329، کنسول ایران در آمریکا محسوب می شد. اما به هر دلیل، این اتفاق نیفتاد و اشرف بعد از طلاق از شفیق، با مهدی بوشهری ازدواج کرد؛ ازدواجی که ظاهراً دوام داشت. اما بوشهری اشرف را رها کرد و به پاریس رفت و در آن جا مسئول خانه ایران بود. از معتضد درباره ماجرای پالانچیان می پرسم؛ جوان ارمنی و خوش تیپی که اشرف به او علاقه داشت و هنگامی که دست رد به سینه خواهر شاه زد، در سال 1348 هواپیمای شخصی اش دستکاری شد و به قتل رسید!

معتضد می گوید: همه این اتفاقات زمانی افتاد که بوشهری شوهر اشرف بود.واقعاً اشرف پهلوی موجود عجیبی بوده است!


6 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
4 سال پیش

این خانواده پهلوی بودند که شیشه و هروئین رو ساختن و جوان ها رو معتاد کردن و الان هم ادامه داره حتی نوجوان 10 ساله داره میکشه خدا لعنت کنه خاندان پهلوی رو
اینه ممکن است درهمه صدق
4 سال پیش

آقای معتضد همسن شاه و اشرف هستند چرا در آن رمان چیزی نمی گفتید. حالا چه تاثیری داره حرفه ای شما همیشه دیر چرا زده میشه
اینه ممکن است درهمه صدق
4 سال پیش

آقای معتضد شما عمرتان به زمان شاه میخوره چرا اون موقع حرفی نمیزدید حالا چرا چه تاثیری دارد
نازنین
4 سال پیش

مگه پوست سبزه بد هست؟؟ لطفا اینجوری صجبت نکنید.. بوی نژادپستی و ظاهربینی میدهد. متاسفم برای این طذز نگارش و ادبیات.
مهدی
4 سال پیش

جوری حرف بزن که شرف خودت رو زیر سوال نبری ازتو پر رو تر ندیدم
بازدیدکننده
4 سال پیش

خانواده شاه آدمهایی بودن که بفکرخودشون و اکثرجونها که بدبخت شدن ازنظر اعتیاد باعث وبانیشون همین روباه صفتها بودن وآدمهای فاسدی بودن خوب شدکه انقلاب شدازدست رژیم ناپهلویها خلاص شدیم جونها بایدقدراین انقلاب ورهبرعزیزمان روبدانن اینشاالله سایه رهبرعزیزمان همیشه سبزو بالاسراین مملکت باشه آمین
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (654 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان