دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / ورزشی /

همه چیز در مورد مجسمه معروف هادی چوپان با دو گرگ پارسی +فیلم/ از نام سازنده تا فیگور جنجالی قهرمان مستر المپیا و محل نصب آن 

پنجشنبه، 08 شهریور 1403
ساعدنیوز: مجسمه‌ساز شیرازی که مجسمه هادی چوپان، قهرمان بدنسازی جهان را ساخته و به او هدیه کرده، گفت: این ورزشکار موفق، انگیزه فعالیت و تلاش از نقطه صفر را در جوانان بالا برده و حاضرم بدون چشم‌داشت‌مادی مجسمه‌ای سه بعدی نیز از او برای نصب در مکانی عمومی بسازم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، عباس دلاور که سابقه ساخت چندین مجسمه‌ شهری شیراز را در کانامه دارد، سه شنبه در گفت‌و گو با ایرنا اظهار کرد: بر خلاف برخی گفته‌ها، مجسمه هادی چوپان را به رایگان و با هزینه شخصی ساختم و به پاس افتخارآفرینی که برای کشور و استان فارس کرده، به او هدیه کردم.

او با اشاه به قراردادهای خود با شهرداری‌های فارس و کشور، افزود: درآمد کافی دارم و هیچ هزینه‌ای برای ساخت مجسمه این قهرمان شیرازی از او دریافت نکردم؛ مجسمه هادی چوپان در ابعاد سه متر در سه متر و 50 سانتیمتر ساخته شده، ساخت آن پنج‌ماه ماه زمان برده و سانت به سانت آن با دست تراشیده شده است.

دلاور بیان کرد: این مجسمه با استفاده از فیگور مورد علاقه او ساخته شده، 2 گرگ در 2 سوی مجمسه نماد لقب هادی چوپان یعنی گرگ پارسی است، نشان دادن نیمی از اطلس جهان در این اثر نشان دهنده افتخارات جهانی او و نقشه ایران در پشت سر مجسمه نشانه ملت ایران است که پشت این قهرمان قرار دارند و از نمادهای ایرانی نیز در ساخت این مجسمه استفاده شده است.

وی گفت: این مجسمه ‌اکنون در ورودی باشگاه هادی چوپان در خیابان طلاییه نصب شده و بزودی رونمایی می‌شود و حدود سی میلیارد ریال ارزش مادی دارد.

درخواست های مردمی برای مجسمه جدید در مکان عمومی

مجسمه ساز شیرازی اظهار داشت:با توجه به درخواست‌های متعدد مردمی در فضای مجازی، حاضرم مجسمه‌ای را برای نصب در مکانی مانند پیاده‌راه سلامت یا بوستان‌های ورزشی اهدا کنم.

وی اضافه کرد: پیشتر مجسمه جهان پهلوان تختی را برای بوشهر و تهران ساخته‌ام و دوست داشتم مجسمه هادی چوپان نیز به عنوان قهرمان جهانی شیراز بسازم و در شهر نصب شود، اکنون این بدنساز قهرمان از معدود شخصیت‌های ایرانی است که طرفداران بسیاری در سطح جهان دارد و هنرمندان و ورزشکاران موفق بین‌المللی او را دنبال می‌کنند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 08 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سوژه شدن موجودی حساب 12 رقمی و میلیاردی مشتری حواس پرت که رسید کارتش رو توی موبایل فروشی جا گذاشت+ عکس/ شما این همه عدد رو یکجا دیده بودین؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
تغییر چهره گرگ پارسی با سِبیل های مشتی ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست +عکس
مراحل سابمیت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
(عکس خانوادگی) همه چیز درباره همسر و فرزند فائزه دولتی، جوانترین مشاور عارف/ همسر جوانترین بانوی کابینه‌ی پزشکیان کیست و با قالیباف چه ارتباطی دارد؟