همه چیز درباره ی بلو بانک، نئو بانک رایگان سامان

  شنبه، 23 دی 1402   زمان مطالعه 8 دقیقه
همه چیز درباره ی بلو بانک، نئو بانک رایگان سامان
همیشه برای افتتاح حساب یا انجام بسیاری از کارهای بانکی لازم است مردم به صورت حضوری به بانک مراجعه کرده و ساعت‌های طولانی را در صف منتظر باشند یا هزینه‌های مختلفی را برای دریافت خدمات، پرداخت کنند. اگر شما هم پیش‌تر در چنین شرایطی قرار گرفته‌اید، با ساعد نیوز همراه باشید تا یک بانک تماما غیرحضوری را به شما معرفی کنیم.

قبل از اینکه به معرفی بلوبانک (blubank) بپردازیم، بهتر است که مختصری از چیستی نئوبانک بدانیم. به طور کلی، نئوبانک‌ها شکل جدیدی از بانکداری هستند که در نتیجه پیشرفت فناوری و تکنولوژی به وجود آمده اند. برخلاف بانک های سنتی، دارای شعبه فیزیکی نیستند و به صورت کاملاً دیجیتال و آنلاین اداره می‌شوند. ارتباط اینگونه بانک ها از طریق برنامه های موبایل و کامپیوتر برقرار میگردد. نئوبانک ها از حدود سال 2016 میلادی در کشور انگلستان ظهور کردند. اگر دوست دارید با ثبت نام و عملکرد آنها بیشتر آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.


بلوبانک چیست


بلوبانک

بلو بانک، یک استارتاپ بانکی است که تحت تأثیر کرونا از اواخر سال 1398 شروع به فعالیت کرد. بلوبانک که یک نئوبانک محسوب می شود، تجربه جدیدی را برای مشتریان خود به ارمغان آورده تا بتوانند بدون نیاز به مراجعه به شعب، فرم های کاغذی، فرایندهای معمول بانکی و پیچیدگی های بانک های سنتی، تمامی کارهای بانکی خود را تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند و اپلیکیشن انجام دهند.

ممکن است از خودتان بپرسید که بلوبانک چه تفاوتی با خدمات مبتنی بر وب بانک‌ها دارد؟ در پاسخ باید گفت که بلوبانک یک بانک اینترنتی پیشرفته بوده و همه کارها در آن از طریق اپلیکیشن همراه انجام می‌شود، در حالی که بسیاری از امکانات در خدمات اینترنتی بانک های دیگر محدود بوده و برای انجام بسیاری از کارها مجبورید به صورت حضوری به بانک مراجعه کنید. به علاوه، این برنامه با ارائه کد معرف و همچنین خدمات مرتبط با استارتاپ‌های دیگر، تعامل بیشتر میان شرکت‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.


خدمات بانکی اپلیکیشن بلو بانک


بلو بانک خدمات جدید و متفاوت زیادی دارد که به ترتیب زیر ارائه می شوند

  • بازکردن حساب بانکی در کمتر از 7 دقیقه

  • شناسایی هویت تمام آنلاین و فعال شدن حساب در کمتر از 2 ساعت

  • صدور رایگان کارت بانکی

  • ارسال رایگان کارت به آدرس شما در کمتر از 5 روز کاری در تهران و 10 روز کاری در سایر نقاط کشور

  • پشتیبانی 24ساعته در 7 روز هفته

  • انتقال پول هوشمند

  • تخفیف و برگشت پول هنگام خرید

  • پرداخت خودکار قبوض

  • مسدود‌سازی موقت کارت بانکی

  • دارای تمامی پروتکل‌های امنیتی سیستم‌های زیرساخت

  • امکان پس انداز با هر خرید از کارت یا مسدود کردن مبلغ دلخواه کاربر داخل بلو باکس

بلوبانک


مراحل گام به گام افتتاح حساب در بلوبانک


ابتدا اپلیکیشن بلوبانک را از طریق لینک ابتدای مقاله دانلود کنید و پس از وارد شدن به اپلیکیشن، روی گزینه «باز کردن حساب» کلیک کنید. در مرحله بعد که مانند تصویر زیر است، باید گزینه «شرایط و ضوابط را خوانده‌ام و قبول می‌کنم» را فعال و گزینه «ادامه» را انتخاب کنید.

بلوبانک

بلوبانک

بلوبانک

سپس باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه باید به نام خودتان باشد. بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه، برایتان یک کد تایید ارسال می‌شود. آن را در کادر مربوطه وارد کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

بلوبانک

بلوبانک

در این بخش، اگر کد معرف دارید، آن را وارد کنید. وارد کردن آن اختیاری است. در مراحل بعدی باید کدملی و تاریخ تولد خود را وارد کنید.

بلوبانک

بلوبانک

بلوبانک

در ادامه ساخت حساب کاربری، باید یک نام کاربری به‌دلخواه خود انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کاربری باید یک رمز عبور امن نیز برای حساب خود انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید برای ورود آسان‌تر و امن‌تر اثرانگشت خود را نیز فعال کنید. برای فعال کردن آن گزینه «فعال شود» را انتخاب کنید و اگر نمی‌خواهید این گزینه را فعال کنید، روی گزینه «الان نه» کلیک کنید.

بلوبانک

بلوبانک

بلوبانک

تا این جای کار، شما حساب کاربری خود را ایجاد کرده‌اید. برای باز کردن حساب در بلوبانک از این مرحله به بعد باید مدارک موردنیاز را وارد کنید. در این بخش باید از کارت ملی خود عکس بگیرید. اگر کارت ملی شما قدیمی است، باید تاریخ انقضای کارت ملی و کد رهگیری که برای کارت ملی هوشمند درخواست داده‌اید را نیز وارد کنید. سپس در بخش شناسایی هویت، باید با در نظر گرفتن شئونات اسلامی و بدون ماسک، عبارت خواسته شده از شما را در قالب یک ویدئو کوتاه برای بلوبانک ضبط و ارسال کنید.

بلوبانک

بلوبانک

پس از ارسال ویدیو، اطلاعات شما با موفقیت دریافت می‌شود. از این به بعد اطلاعات شما تا 2 ساعت دیگر بررسی می‌شود و نتیجه از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. اگر تمامی اطلاعات و مدارک ارسال شده، مورد تایید باشد، پیامکی حاوی این متن برای شما ارسال می‌شود: «حساب شما با موفقیت فعال شد.»

بلوبانک

بعد از فعال شدن حسابتان، مجددا وارد اپلیکیشن بلوبانک شوید و کارت بانکی بلو را سفارش دهید. کارت بانکی بلو در 3 رنگ آبی، سبز و قرمز موجود هست که بعد از انتخاب رنگ موردنظرتان و وارد کردن کد پستی و شماره تلفن ثابت خود، سفارش کارت‌بانکی‌تان نیز با موفقیت ثبت می‌شود.

بلوبانک

بلوبانک

بلوبانک

بلوبانک

در نهایت نیز اگر در استان تهران باشید تا حداکثر 5 روز کاری بعد و اگر در شهرستان باشید تا 7 روز کاری بعد، کارت بلوبانک به دستتان می‌رسد. بعد از اینکه کارت را دریافت کردید، باید وارد اپلیکیشن شوید و آن را فعال کنید. همچنین در داخل اپلیکیشن می‌توانید رمز کارت بانکی خود را نیز انتخاب کنید.

بلوبانک

  • در صورتی‌که کارت ملی قدیمی خود را گم کرده‌اید و برای کارت ملی جدید نیز درخواست داده‌اید و هنوز به دستتان نرسیده است، در بخش اسکن کارت ملی، صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه خود را اسکن کنید تا فرایند افتتاح حساب در بلو بانک با موفقیت طی شود.

  • در بلوبانک بازکردن حساب کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ کارمزدی ندارد.

  • در بلوبانک برای حداقل مانده موجودی در ماه، سود سپرده 10 درصد پرداخت می‌شود.

  • امکان مسدودکردن کارت بلوبانک از طریق اپلیکیشن بلوبانک وجود دارد.

  • بلوبانک عضو سامانه شتاب بانک مرکزی است.


مزایای بلوبانک ها


بلو بانک مزایای زیادی دارد از جمله

تضمین نگهداری اطلاعات


نگهداری و محرمانه تلقی کردن تمامی اطلاعات دریافتی و مدارک هویتی مشتریان، با سخت گیرانه ترین روش ها در بلوبانک صورت می گیرد. این بانک دیجیتال به تعهدات خود پایبند است و مسئولیت آن را می پذیرد.

کسب درآمد از بلوبانک


اگر دوستان و آشنایان خود را از طریق کد معرف دعوت به بازکردن حساب کنید و آن ها نیز با کد شما افتتاح حساب انجام دهند، بلوبانک در ازای باز کردن هر بار حساب موفق به شما 30 هزار تومان جایزه می دهد. برای دریافت کد معرف کافی است به اپلیکیشن بلو مراجعه کرده، لینک آن را کپی و در هر پلتفرمی که می خواهید برای آشنایان خود ارسال کنید.

انتقال هوشمند پول


در هر جا که باشید و قصد انتقال پول (با هر مبلغی) را داشته باشید، نیازی نیست روش های شبا، ساتنا یا پایا را بلد باشید؛ اپلیکیشن بلو به صورت دیفالت روش را انتخاب می کند و پول را برای شما انتقال می دهد.

سیستم بیومتریک


با فعال کردن سیستم بیومتریک نیازی نیست با هر بار واردشدن به اپلیکیشن پسورد وارد کنید. از طریق اثر انگشت یا تشخیص چهره می توانید وارد اپلیکیشن شوید.

گفت وگو با بلولاین


کارشناسان بانکی بلو 24 ساعته و در 7 روز هفته و حتی ایام تعطیلات آماده پاسخ گویی به شما هستند.


ویژگی های جدید بلوبانک


بلوجونیور چیست؟


بلوجونیور محصول جدید بلو است که برای کودکان 7 تا 14 ساله طراحی شده است. این سرویس جدید که در قالب یک اپلیکیشن بانکی ارائه شده، به والدین این فرصت را می‌دهد تا با شناسایی هویت کودکان خود، برای آن‌ها حساب بانکی بازکرده و کارت بانکی بگیرند. اپلیکیشن بلوجونیور از دو بخش مجزا برای والدین و کودکان طراحی شده است. کودکان در بخش مربوط به خود می‌توانند تراکنش مالی داشته باشند، پس‌انداز کنند، رمز دوم دریافت کنند و از خدمات بانکی استفاده کنند. در بخش مربوط به والدین این اپلیکیشن، والدین نظارت کاملی به حساب بانکی فرزندان خود دارند و می‌توانند مبالغ وارد و خارج شده از حساب را بررسی و در جریان روند مالی فرزندان خود باشند.

چطور می‌توان از بلوجونیور استفاده کرد؟


لازمه استفاده از بلوجونیور این است که شما به عنوان والد کودک، کاربر بلو باشید. بعد از این که برای خود حساب بلو باز کردید، حالا می‌توانید با نصب اپلیکیشن بلوجونیور برای فرزندان خود نیز حساب بانکی بازکنید. بعد از نصب بلوجونیور با ورود به قسمت والدین و وارد کردن اطلاعات حساب بلو‌تان، از شما خواسته می‌شود تا اطلاعات هویتی فرزندتان را وارد کنید. بلو بعد از دریافت اطلاعات فرزند شما، هویت او را تایید کرده یا در صورتی که مغایرتی داشته باشد به شما اطلاع می‌دهد تا یک بار دیگر اطلاعات را وارد کنید. بلوجونیور به شما این امکان را می‌دهد تا برای حداکثر چهار فرزند خود حساب بانکی بازکنید و به هرحساب دسترسی جداگانه داشته باشید. اما باید توجه داشته باشید که تنها یکی از والدین می‌تواند به حساب بانکی فرزند دسترسی داشته باشد و نظارت هردو والد بر یک حساب، ممکن نیست.

طراحی متفاوت


یکی از دغدغه‌های همیشگی بلو این بوده که طراحی متفاوت و منحصربه‌فردی را به کاربران خود ارائه دهد. طرحی که در عین زیبایی بصری، سادگی در اجرا و استفاده را نیز به همراه داشته باشد. این دغدغه در طراحی کارت‌های بلوجونیور نیز به خوبی دیده می‌شود. این کارت‌ها به شکلی طراحی شده است که برای کودکان 7 تا 14 ساله جذاب باشد و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که آن را از سایر کارت‌های بانکی متمایز می‌کند.

فراموش نکنید که بلولاین همیشه و در هر ساعتی از شبانه‌روز در کنار شما است. هرسوال یا مشکلی که در روند استفاده از بلوجونیور داشته باشید، می‌توانید از راه‌های ارتباطی بلولاین استفاده کرده و مطمئن باشید که بلولاین در سریع‌ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهد داد.

بلو جونیور

وام سریع و آسان بلوبانک


وام بلو بانک به تازگی معرفی شده است اما کاربران علاقه ی زیادی به آن نشان نداده اند. میانگین 3 میلیون تومان موجود چند ماه نیاز است تا بتوان 10 میلیون وام بدون ضامن با ارزایابی دریافت کرد، بازپرداخت وام از 1-12 ماه میتواند باشد.

نکته عجیب این وام کارمزد بالای آن است که کاربرانی نسبت به بالا بودن آن اعتراض داشتند.

این وام به دو صورت شخصی و سازمانی ارائه می شود.

وام بلوبانک


جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا شما با نئو بانک جدید بانک سامان و خدمات متنوع و جدید آن آشنا شوید. چنانچه شما نیز نظری راجع به این نئو بانک جدید و دوست داشتنی دارید خوشحال میشویم آن را در قسمت نظرات بخوانیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (88 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (50 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان