دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

همه‌ی خواص جوش شیرین + آیا جوش شیرین برای پوست مفید است 

یکشنبه، 06 خرداد 1403
در این مقاله از ساعد نیوزبه بررسی فواید جوش شیرین برای پوست و دندان و بررسی کاربرد جوش شیرین در تمیز کردن دندان و لایه‌برداری می‌پردازیم.

کاربرد جوش شیرین چیست


فواید جوش شیرین برای پوست متعدد است. به عنوان مثال جوش شیرین اغلب به عنوان یک ماده سفید‌کننده پوست استفاده می‌شود؛ هر چند جوش شیرین هیچ اثر مستقیم سفید‌کنندگی ندارد. اما، کارهای زیادی برای روشن و زیبا نگه داشتن پوست انجام می‌دهد.

سلول‌های مرده را لایه‌برداری می‌کند، منافذ را باز می‌کند، عفونت‌های باکتریایی را دور نگه می‌دارد و لکه‌ها را از بین می‌برد که همگی باعث سفید شدن پوست می‌شوند

کاربرد جوش شیرین برای پوست


جوش شیرین برای پوست خواص بسیار زیادی دارد. از جمله خواص جوش شیرین برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برطرف کردن خارش و خشکی پوست


پوست خشک و خارش پوست را نباید نادیده گرفت مخصوصا زمانی که هوا گرم است. یک حمام آب گرم بروید (نه آنقدر گرم که وضعیت پوست بدتر شود)، نصف فنجان جوش شیرین نیز با خود ببرید و در حمام به پوست بدن بکشید.

این کار باعث می شود پوست، صاف شود و خارش آن تسکین بیابد. در تابستان‌ها نیز می‌توانید حمام آب سرد را با جوش شیرین تجربه کنید تا آفتاب سوختگی یا گزش حشرات را از بین ببرید.

لایه برداری با جوش شیرین


یکی از مهمترین خواص جوش شیرین پاکسازی پوست صورت و بدن است. اگر پوست خشک بماند، حالتی بد و خاکستری به خود می‌گیرد و سلول‌های مرده روی سطح پوست ساخته می‌شود.

برای از بین بردن این سلول‌ها و زیبا کردن پوست هفته‌ای یکبار لایه برداری لازم است. برای این کار لازم نیست یک لایه بردار گران قیمت بخرید، با استفاده از جوش شیرین خودتان اسکراب صورت لایه بردار خانگی بسازید.

لایه برداری پوست با جوش شیرین مواد زیادی نمی‌خواهد. خمیری درست کنید که سه بخش آن را جوش شیرین و یک بخش آن را آب تشکیل دهد و آن را به آرامی روی صورت خود بمالید و وقتی با آب گرم می‌شویید؛ با انگشت دایره‌های کوچک روی صورت خود بکشید.

دقیقا همان فرمولی که برای صورت استفاده کردید برای بدن هم به کار می آید، یک قسمت آب و سه قسمت جوش شیرین.

همچنین با اسکراب جوش شیرین با فرمول یک قسمت آب و سه قسمت جوش شیرین می‌توانید مانیکور و پدیکور خانگی خود را به یک مرحله بالاتر ارتقا دهید. اجازه دهید دست‌ها و پاها حدود 10 دقیقه در یک لگن حاوی جوش شیرین خیس بخورد.

ضد عرق طبیعی


اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید برای دئودورانت از مقداری گرد جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین خنثی‌کننده اسید و باز است، پس بو را از بین می‌برد. همچنین مثل خیلی از ضد عرق‌ها لباس‌تان را لک نمی‌کند.

تسکین‌ دهنده جای تیغ


سوزش محل تیغ خیلی اذیت‌کننده است. پوست حساس خود را با فرمول یک فنجان آب و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین آرام کنید و اجازه دهید روی پوست‌تان خشک شود (حدود 5 دقیقه طول می‌کشد.) و سپس با آب سرد بشویید. آقایان می‌توانند از این فرمول به عنوان دستورالعمل قبل از اصلاح یا بعد از اصلاح استفاده کنند.

سفید شدن دست و پا با جوش شیرین


ماسک جوش شیرین برای سفیدی صورت و بدن می‌تواند موثر باشد. همچنین اگر دچار لک در اثر آفتاب‌سوختگی هستید جوش شیرین برای لک صورت جایگزین طبیعی مناسبی برای انواع کرم‌های شیمیایی است.

سفید کردن دندان


برای سفید کردن دندان بدون استفاده از محصولات سفید کننده که مواد شیمیایی دارند، کمی جوش شیرین را کف دست خود بریزید. یک مسواک مرطوب را به کف دست و جوش شیرین بزنید و با مسواک حدود یک دقیقه دندان‌ها را تمیز کنید.

توجه: نباید از جوش شیرین به عنوان جایگزین خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندان حاوی فلوراید است، که برای جلوگیری از پوسیدگی در دندان ضروری است.

با این حال قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

مضرات جوش شیرین برای پوست چیست


جوش شیرین اگر بیش از اندازه بر روی پوست صورت و بدن استفاده شود ممکن است این مشکلات را به وجود بیاورد:

از بین برنده اسید طبیعی پوست


پوست سالم کمی اسیدی است. این پوشش اسیدی به تشکیل یک سد محافظ کمک می‌کند و برای سلامت کلی پوست مهم است.

شستن با جوش شیرین می‌تواند سد چربی محافظ پوست را از بین ببرد، PH آن را تغییر دهد و باکتری‌های طبیعی روی سطح را که به جلوگیری از عفونت و آکنه کمک می‌کند، مختل کند. این می‌تواند شما را با پوست کنده شده‌ای که مستعد عفونت و جوش است ایجاد کند.

حساسیت


در برخی افراد جوش شیرین می‌تواند پوست را تحریک کند و نکته اینجاست بیشتر مردم تا زمانی که شروع به استفاده مستقیم از جوش شیرین روی پوست خود نکنند، نمی‌دانند که نسبت به جوش شیرین حساس هستند.

لایه برداری بیش از حد


لایه برداری مناسب می‌تواند رنگ پوست را یکنواخت کند و پوست شما را بهتر به نظر برساند، اما به دست آوردن بیش از حد یک چیز خوب نیز بسیار آسان است.

لایه برداری بیش از حد می‌تواند باعث قرمزی، جوش، سوزش و خشکی پوست شود. آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کند بین درمان‌های لایه‌برداری زمان زیادی را به پوست خود اختصاص دهید تا از تحریک آن جلوگیری کنید یا اگر پوست حساسی دارید از آن اجتناب کنید.

چگونه از جوش شیرین استفاده کنیم


برای تسکین آفتاب سوختگی یا خارش پوست، جوش شیرین را به آب حمام خود اضافه کنید یا خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید و برای تسکین جای سوختگی یا نیش حشرات بر روی پوست خود بمالید.

با وجود فواید جوش شیرین قبل از مصرف با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا دچار عوارض آن نشوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 06 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره انتخابات 1403 / کدام نامزد پیشتاز است؟
نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره
تسلی دادن و همدردی بازیگران و هنرمندان با ستاره و لاله اسکندری در مراسم ختم پدرشان +عکس/ اشک های خانم بازیگر در پی از دست دادن عزیزترین فرد زندگی اش
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ظاهر لوکس و فاخر آنتونلا همسر ابرستاره آرژانتینی مسی با استایل شیک از برند لوی ویتون + عکس
(عکس) دراز کشیدن و بازی کردن نوه علیرضا زاکانی در بیت رهبری، خانه پدری همه مردم ایران ...
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
سنگ تمام مجری خوش تیپ برای سالگرد ازدواجشان+عکس/ از کادوی آنچنانی تا لوکیشن منحصربفرد مراسمشان😍
(فیلم) ویدئوی دیده نشده از آلمانی حرف زدن علی دایی بعد از درخشش در یک بازی با لباس هرتا برلین / چقد آدم حسابی هستی تو مرد ...