حمله زن و مرد پلید با آب جوش به خانم دکتر تهرانی

  شنبه، 01 آبان 1400 ID  کد خبر 173717
حمله زن و مرد پلید با آب جوش به خانم دکتر تهرانی
ساعد نیوز : زن جوان که با همدستی یک مرد و با انگیزه سرقت به خانه زن دندانپزشک رفته و با پاشیده شدن آب جوش روی زن دندانپزشک ،از او سرقت کرده بود و به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، زنی ک با انگیزه سرقت آب جوش روی زن دندانپزشک ریخته بود به دیه محکوم شد. زنی که به دیه محکوم شد 2 فرزند دارد. او خواست تا قضات با تقسیط دیه موافقت کنند تا وی از زندان آزاد شود.دیه یا خون بها از قوانین اسلام است.دیه به قتل یا جرح غیرعمدی تعلق می گیرد ولی در صورت عمد هم ممکن است.

این زن گفت دو فرزند خردسالش شبها را پیش پدرش در یک گاراژسپری می کنند و شرایط بدی دارند.او خواست تا قضات با تقسیط دیه موافقت کنند تا وی از زندان آزاد شود.

رسیدگی به این پرونده از سال 95 آغاز شد. شیما و یک مرد جوان طبق نقشه از پیش طراحی شده وبا انگیزه سرقت به خانه اجاره ای زن دندانپزشک رفتند و او را تا یک قدمی پرتگاه مرگ کشاندند.

آنها دو سال قبل در حالی در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند که زن دندانپزشک برای آنها اشد مجازات خواست.

در آن جلسه زن دندانپزشکی به نام آتنا به قضات گفت : سال ۹۵ دانشجوی رشته دندانپزشکی بودم. من خانه ای در سعادت آباد اجاره کرده بودم و با مادرم در آن زندگی می کردم . من به تنهایی از پس هزینه اجاره خانه بر نمی آمدم به همین خاطر در سایت دیوار دنبال یک هم خانه می گشتم تا اینکه یک زن و مرد برای بازدید به خانه ام آمدند.

وی ادامه داد :آنها پس از بررسی خانه یک باره به سمتم حمله کردند و من متوجه شدم در دام دزدان افتاده ام. مرد جوان با پنجه بوکس به صورتم زد و من برای دفاع از خودم دستم را به سمت کتری آب جوش بردم اما آنها کتری آب جوش را به سر و صورتم پاشیدند که به شدت دچار سوختگی شدم.

آنها دست و پایم را با طناب بستند و پس از سرقت لپ تاپ، گوشی موبایل آیفون و چند عینک مارک دار گران قیمت از خانه ام گریختند.آنها مرا تا یک قدمی پرتگاه مرگ کشاندند.

این زن ادامه داد: ارزش اموال دزدی در سال 95 حدود 130 میلیون تومان بود که حالا قیمت آن چند برابر شده است . من بعد از فرار زن و مرد دزد با پلیس تماس گرفتم و ماموران پلیس از طریق بررسی فیلم ضبط شده دوربین های مداربسته توانستند خودرویی را که دزدان با آن مقابل خانه ام آمده بودند شناسایی و زن جوان به نام شیما را که چند سابقه دزدی در پرونده اش داشت دستگیر کنند.

این شاکی عکس آثار سوختگی روی بدن و صورتش را به قضات نشان داد و گفت :من برای شیما و مرد جوان به نام سرخان اشد مجازات می خواهم. بعد از آن ماجرا مدتها تحت درمان بودم و با سختی توانستم درسم را تمام کنم و حالا دندانپزشک شده ام.

سپس سرخان که افغان است در جایگاه متهم ایستاد و اتهامش را نپذیرفت.

وی گفت:من در پارکی در میدان صادقیه نگهبان بودم و شیما را از قبل می شناختم.او به پارک آمد و گفت خواهرش اسباب کشی دارد و از من خواست تا در اسباب کشی به آنها کمک کنم. من سوار پرشیا شیما شدم و به سعادت آباد رفتم اما وقتی وارد خانه زن جوان شدیم شیما به او حمله کرد و به رویش آب جوش پاشید.

او دست و پای زن جوان را بست و و من از دیدن این صحنه تعجب کردم.چون غیرقانونی وارد ایران شده بودم بلافاصله فرار کردم .شیما خودش اموال زن جوان را سرقت کرده است.

سپس شیما در جایگاه ویژه ایستاد و انگشت اتهام را به سمت همدستش نشانه رفت. وی گفت :من به شیشه اعتیاد داشتم و صاحب دو فرزند بودم. سرخان را از قبل می شناختم .او ساقی مواد مخدر بود. آخرین بار وقتی به شدت با همسرم دعوا کرده بودم در سایت دیوار به دنبال یک هم خانه گشتم که با آگهی آتنا روبه رو شدم.

وی ادامه داد: من و همسرم در یک اتاق در خانه مادر شوهرم زندگی می کردیم و من از این موضوع ناراحت بودم .از شوهرم می خواستم تا آنجا را ترک کنیم اما قبول نمی کرد .به همین خاطر خانه ام را ترک کردم. من می خواستم به شوهرم بفهمانم خودم می توانم به تنهایی زندگی ام را اداره کنم.

من در حالی که به شدت گریه کرده بودم سراغ سرخان رفتم تا از او شیشه بگیرم. من به او گفتم دنبال یک هم خانه هستم وسرخان گفت برای بازدید خانه همراهم می آید.

این متهم گفت: وقتی به خانه آتنا رفتیم ،من مشغول صحبت کردن با مادر او آتنا بودم که سرخان یکباره با پنجه بوکس به زن دندانپزشک حمله کرد و یک ضربه به او زد. آتنا کتری آب جوش را به سمت من باشید که دچار سوختگی شدم و بلافاصله آنجا را ترک کردم .احتمالا بعد از اینکه من خانه زن دندانپزشک را ترک کردم سرخان دست و پای او را بست و اموالش را سرقت کرد.

من همان روز به بیمارستان رفتم و چند روزی آنجا بستری شدم. سپس شوهر و برادرم مرا به کمپ ترک اعتیاد بردند تا مواد مخدر را کنار بگذارم. من بی گناهم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده، سرخان را به 15 سال زندان74،ضربه شلاق و رد مال و طرد ایران محکوم کردند .شیما نیز به 5 سال زندان ،40ضربه شلاق، و 200 میلیون تومان بابت دیه حکوم شد.

متهمان به این حکم اعتراض کرده و درخواست فرجام خواهی را مطرح کردند. اما این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد. اما شیما که توان پرداخت دیه را نداشت در زندان ماند و درخواست اعسار را مطرح کرد.

به این ترتیب این بار در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

وی در حالی که اشک می ریخت از قضات دادگاه کمک خواست و گفت :من به پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان دیه محکوم شده ام اما توان پرداخت دیه را به صورت یک جا ندارم .

وی گفت :من دو فرزند دارم که هر دو انها خردسال هستند و یکی از آنها به مدرسه میرود . من با شوهرم اختلاف دارم و بعد از اینکه به زندان افتاده ام همسرم ، فرزندم را رها کرده است .به همین خاطر پدرم از آنها نگهداری می کند و فرزندان خردسالم شب ها را در گاراژ کنار پدرم سپری می کنند و وضع بدی دارند .

وی ادامه داد :من شاهدانی دارم که تایید می کنند ، وضع مالی بدی دارم و نمی توانم دیه را یکجا پرداخت کنم .من در زندان در بخش اشتغال کار می کنم در آنجا خیاطی می کنم .سعی کرده ام پولی پس انداز کنم تا آن را به عنوان پیش پرداخت به شاکی بدهم .من در صورتی که آزاد شوم کار می کنم و بقیه دیه را قسطی به شاکی می پردازم.

سپس شاهدانی که این زن به دادگاه معرفی کرده بودند یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند و ناتوانی وی در پرداخت دیه را تایید کردند.

یکی از آنها گفت :فرزندان این زن در گاراژ زندگی سختی دارند. خودش هم قبل از اینکه بازداشت شود در اتوبوس و مترو دستفروشی می کرد .من حتی حاضرم مبلغی را به او کمک کنم تا به عنوان پیش پرداخت به شاکی بدهد و پس از آزادی از زندان کار کند و باقی دیه را بپردازد .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره درخواست این زن اظهارنظر کنند.


  دیدگاه ها
فهمیده
3 سال پیش

خانم دکتر کافی نیست؟وقتش نشده اورا به بچه هایش ببخشی؟
پربحث های هفته   
رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (178 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق علی دایی در بیمارستان هنگام عیادت چهره های مشهور از شهریار ایران+عکس/ از خوش و بش همسر دایی با کی‌روش تا احوالپرسی فردوسی‌پور و عابدزاده (162 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (143 نظر) کاهو و نان، سهم آقازادگی فرزند رهبر معظم انقلاب از سفره غذا+عکس/ ساده زیستی ادامه دار و تمام نشدنی (134 نظر) فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (72 نظر) خلاقیت منحصربفرد قنّاد تبریزی در طراحی و پخت کیک برای "مَمَّد" ها حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😍 (71 نظر) مقایسه سفره نان و ماست ساده رهبر معظم انقلاب با بریانی چرب و چیلی سفره شاه پهلوی (71 نظر) نگاهی به مراسم عروسی مجلل یاس، دختر ژاله صامتی در باغ تالاری در تهران+ویدیو/ جشنی باشکوه و اروپایی؛ خوشبخت باشن😍 (69 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک میوه فروش تهرانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ به ایشون باید گفت فرشته زمینی+عکس (65 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (64 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ غول بابلسری و گرگ پارسی (59 نظر) (فیلم) شوخی جالب رهبر انقلاب با نوه شهیدی که با محاسن حضرت آقا بازی می‌کرد / هر کار دلت خواست با ما کردی ... (55 نظر) خلاقیت خنده دار مرد جنوبی با طراحی آفتابه اتوماتیک حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (51 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (48 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک کافی شاپ اصفهانی برای پاکبانان حماسه آفرید/ به شما باید گفت فرشته زمینی+عکس (46 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 20 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر روز شنبه 20 مرداد 1403 + فیلم
فال قهوه با نشان روز شنبه 20 مرداد ماه 1403
حضور گرم و صمیمانه علی دایی در کمپ ترک اعتیاد اردبیل و ارتباط دوستانه شهریار ایران با آسیب دیدگان +عکس
دکتر پورعباس: درخواست پذیرش بدون کنکور قهرمانان المپیک باید از طریق کمیتۀ ملی المپیک به وزارت علوم ارسال شود
این مرد کاشانی برای تفریح عقرب می خورد آن هم با کارد و چنگال!+عکس
درخواست عجیب آمریکا از ایران: ما می زنیم شما جواب ندید، تنش ایجاد میشه!
خطای دید/ فقط افرادی با ضریب هوشی بالا می‌توانند خرس متفاوت را در 2 ثانیه پیدا کنند
(ویدئو) "کپسول آندوسکوپی، راهی بدون درد و نوین برای جایگزینی آندوسکوپی سنتی که تجربه پزشکی را متحول می‌کند!
ویدیو/ نابودی گیاهان با کوددهی غیراصولی/ نکاتی مهم دربارۀ کودهای آپارتمانی
ویدیو/ داستان انگلیسی «گاو راستگو و ببر درنده»
کشف گنجینه گرانبهای برنزی از دل یک آرامگاه سنگی در خوزستان/ نماد کاروان المپیک هم زیر خاک مدفون بود+عکس
فقط 1 نفر از هر 13 نفر توانایی تشخیص «سوزن» در گالری نقاشی را دارند/ 5 ثانیه زمان دارید
ویدیو/ "مهدی فیروزان" مدیرعامل "شهرکتاب": خوشبختانه ما ورشکست شدیم!
ویدیو/ زیبایی وصف‌ناپذیر بنای تاریخی "مسجد صورتی" یا "مسجد نصیرالملک" شیراز در محلۀ گود عربان/ شگفتی معماری ایرانی در دورۀ اسلامی
منتخب روز   
پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟ میز عزای ساده و بدون تجملات پدر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پرنور شهاب حسینی: نارنگی رو باز میکنی می بینی 10 پَره طبیعت داره خودش میگه این میوه کام ده نفرو میتونه شیرین کنه+ویدئو