نحوه ی انتخاب لوستر برای خانه

  پنجشنبه، 15 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه ی انتخاب لوستر برای خانه
دکوراسیون داخلی هنر برقراری ارتباط بین ساختار معماری و نظریه زیبایی شناختی است.

قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید برای چه فضایی و چه هدفی، به دنبال خرید لوستر هستید. برای تامین نور و روشنایی منزل تان اقدام به خرید لوستر کرده اید یا اینکه به دنبال یک اکسسوری و وسیله ای برای زیبایی و تزیین فضای خانه تان هستید، شاید هم هر دو. پس اول ببینید که قصد تان از تهیه لوستر چیست و بعد برای خرید آن اقدام کنید.

خرید و انتخاب لوستر سقفی جزء انتخاب های سخت وسایل خانه است؛ زیرا اکثر افراد در آن تخصصی ندارند، ممکن است در انتخاب آن دچار مشکل شوند که کمک و راهنمایی فرد متخصص در رابطه با انواع لوستر سقفی می تواند کمک خوبی به ما باشد.

در هر خانه با توجه به متراژ، ارتفاع سقف، نوع دکوراسیون داخلی و غیره لوستر سقفی آن را، باید انتخاب کرد.لوستر انواع مختلفی دارد؛ مثل لوستر سقفی کوچک، لوستر کریستالی، لوستر سقفی کریستال، لوستر برنزی یا انواع دیگری که در بازار وجود دارد.معمولا از لوستر سقفی برای تامین روشنایی خانه استفاده می شود و از لوسترهای دیواری به عنوان منبع کوچکتر نور استفاده می شود.

هنر انتخاب لوستر

دکوراسیون داخلی هنر برقراری ارتباط بین ساختار معماری و نظریه زیبایی شناختی است.دکوراسیون داخلی تنها وابسته به سلیقه افراد نمی باشد و نکات مهم و حائز اهمیتی در این زمینه وجود دارد که آشنایی با آنها و رعایت این اصول در چیدمان فضا به ما کمک می کند که بهترین استفاده را از فضای خود داشته باشیم و جلوه ای خاص، زیبا و منحصر به فرد به فضای خود ببخشیم. در دکوراسیون داخلی و چیدمان فضا، عوامل متعددی موثر هستند که از جمله آن می توان به نور و تاثیر آن در چیدمان اشاره کرد.

با گسترش مدرنیته گرایش انسان ها به استفاده ار تجهیزات روشنایی مانند انواع لوستر و آویز، آباژور و … بیشتر شده است. از جمله کاربرد نورپردازی می توان در بزرگ تر و وسیع تر نشان دادن فضا و یا برعکس به کوچک تر و دنج تر نشان دادن فضا اشاره کرد. برای مثال با قرار دادن نورپردازی روی دیوارها و یا در کنج های دیوار اتاق، باعث بزرگ تر نشان دادن محیط خود شوید که از جمله عناصر مورد استفاده در این نوع فضاسازی می توان به نقش دیوارکوب ها اشاره کرد که عموماً با لوسترها و یا آویزها استفاده شده در فضا به لحاظ فرم حباب یا کریستال و طراحی هماهنگ می شوند.

استفاده از یک لوستر یا آویز در وسط اتاق می تواند فضایی کوچک تر و دنج تر را تداعی کند؛ زیرا استفاده از تنها یک منبع نور در فضا باعث می شود اطراف اتاق به وضوح دیده نشود و دید کمتری داشته باشد و عمده توجه به نقطه نورانی اتاق جلب شود.

نورپردازی ها در سایزها و انواع گوناگون تولید شده اند و بسته به ابعاد و میزان روشنایی تولید شده می تواند تاثیرات گوناگونی در فضا ایجاد کنند.

لوسترها از دیرباز یکی از اکسسوری های سنتی دکوراسیون داخلی در فضاهای گوناگون بوده اند که استفاده از آن در این روزگار، بر محوریت زیبایی و روشنایی تاکید دارد. لوسترها در بیش از ۱۲ دسته بندی مختلف به بازار عرضه می شوند که در این بین می توان به لوسترهای سقفی، لوستر آشپزخانه، لوستر مدرن، لوستر کلاسیک، لوستر کریستالی، لوستر وینتیج و… اشاره کرد.

همیشه یک لوستر هم راستا با سبک فضای شما لوستر مناسب نیست. گاهی یک لوستر طراحی شده ی پر کار در یک فضای مدرن و یا یک اوستر فلزی در یک فضای پر از اثاثیه آنتیک چشم ها بیشتر به خود خیره می کند .

اندازه لوستر

بزرگی و کوچکی لوستر انتخابی تان کاملا بستگی به فضای مورد نظر دارد. در فضاهای بزرگ دست تان برای تعیین اندازه لوستر باز است و در عوض برای فضاهای کوچک باید لوستر ساده و مینیمال تر باشد؛ چون اگر نور و روشنایی زیاد باشد، مجبور می شوید بعضی از لامپ ها را باز یا خاموش کنید.

انتخاب منبع نور مناسب

استفاده از نورپردازی خانه اشتباه می تواند تمام هنر معماری را از بین ببرد و باعث شود زیبایی های منزل به چشم نیاید. از همین رو باید در انتخاب لوستر مناسب بسیار دقت کرد. ممکن است میلیون ها تومان صرف ساخت کابینت ها یا رنگ دیوارها شود و با انتخاب نورپردازی خانه و منبع نور اشتباه، تمام زیبایی و هزینه ای که صرف شده به چشم نیاید.

انتخاب نور مناسب برای منزل مانند خلق یک اثر هنری می ماند. با انتخاب صحیح می تواند زیبایی ها را دوچندان کرد و همچنین نورپردازی خانه غلط می تواند یک دکوراسیون زیبا را زشت نمایش دهد. برای انتخاب لوستر مناسب چند نکته ساده باید رعایت شود:

  • لوسترهای سقفی باید به عنوان منبع اصلی نور در نظر گرفته شوند و نور بیشتری داشته باشند.
  • منبع های نوری کوچک تر باید برای روشن کردن بخشی از خانه، قسمتی از دیوار برای نمایش تابلو نقاشی یا یک اثر هنری استفاده شود.
  • آیتم های دکوراتیو برای نمایش بهتر به نور غیر مستقیم نیاز دارند، گزینه مناسب نوع دیواری است.
  • تعویض لامپ های قدیمی با لامپ های LED می تواند به صرفه جویی در مصرف انرژی نورپردازی خانه کمک کند.
  • آباژورهای کوچک برای گوشه های خانه گزینه های بسیار مناسبی هستند.

نکته آخر اینکه حتما برای لوستر های خود از پریز دیمر دار استفاده کنید تا بنا به خواست و موقعیت موجود بتوانید مقدار نور لوستر خود را تنظیم کرده و فضایی پر نور و نشاط و یا آرام و رمانتیک خلق کنید .

لوستر جزو وسایلی است که علاوهبر زیباسازی و نورپردازی، دکوراسیون خانه شما راهم چشم نوازتر خواهد کرد.اولین چیزی که برای انتخاب لوستر باید به آن توجه کنید، فضای مورد نظر شماست.این که وسعت فضای اتاق کم است یا زیاد، سقف آن اتاق بلند است یا کوتاه، آیا اتاق نشیمن شما سقف کاذب و چراغ هالوژن هم دارد یا نه، جزو نکات بسیار مهمی است که برای انتخاب لوستر، حتما باید به آن ها توجه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (179 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (138 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (28 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس