دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود 

پنجشنبه، 08 شهریور 1403
کد خبر: 406005
ساعدنیوز: علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حساب کاربری خود خاطره ای جالب از رهبر انقلاب را نقل می کند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از سایت خاطره نگاری، علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در حساب کاربری خود نوشت: هوشنگ ابتهاج (سایه) شاعر معاصر ایران روز چهارشنبه 1401/5/19 درگذشت. با بزرگداشت آن شاعر گرامی، بازخوانی حقیقت ماجرای یک دفتر به جامعه فرهنگی کشور تقدیم می‌شود.

در سال 1395 دفتر شعری به دست حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌رسد و ایشان با توجه به اشعار و اشاراتی در دفتر احتمال می‌دهند که این دفتر متعلق به جناب سایه باشد، لذا به یکی از مسئولین بیت خود مأموریت می‌دهند که با سایه تماس بگیرند و‌ موضوع را مطرح کنند.

سایه در این تماس تلفنی با ابراز تعجب خود از اینکه چطور رهبری انقلاب با این همه اشتغالات به این نوع امور جزیی نیز توجه دارند، می‌گوید در جوانی دو‌ دفتر شعر را گم‌کرده‌ام که اشعار آن دفاتر را هم ندارم و اگر این دفتر را ببینم از متن و خط آن معلوم می‌شود که یکی از آن دفاتر است یا خیر.
و در ادامه می‌گویند: “سلام مرا به آیه‌الله خامنه‌ای ابلاغ کنید. خیلی خیلی خیلی، هزاران هزاران بار از جانب من از ایشان تشکر کنید، اصلاً حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود.”

فردای همان روز، آقای محسن مؤمنی شریف دفتر مورد بحث را به خانه سایه می‌برند و ایشان با دیدن آن می‌گویند بله این یکی از آن دو دفتر است که البته خط من نیست بلکه از خط من بهتر است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 08 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ویدیو/ آب‌پاکی "محمدرضا باطنی"، استاد سابق زبان‌شناسی دانشگاه تهران بر زبان فارسی/ در آینده برای کتب حافظ، سعدی و شاهنامه زیرنویس باید اضافه کنید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
رهبر معظم انقلاب: من و آقای رفسنجانی وضع مالی خوبی نداشتیم آنقدر به بقال سر کوچه بدهکار شدیم خجالت می کشیدیم برویم و تقاضای نسیه کنیم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود
مراحل سابمیت مقاله
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(ویدئو) ویژگی های خاص ایرانیان باستان که رومیان را به ناکامی کشیدند!/ روایت سرداران شکست خورده رومی در جنگ با سورنا!
تغییر چهره گرگ پارسی با سِبیل های مشتی ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست +عکس