دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

هوش مصنوعی می‌تواند به مرگ انسان‌ها منجر شود 

پنجشنبه، 04 خرداد 1402
کد خبر: 341624
ساعد نیوز: اریک اشمیت صحبت‌های جالبی درباره‌ی هوش مصنوعی و تأثیر احتمالی این فناوری بر بشر مطرح کرده است.

به گزازش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از زومیت، اریک اشمیت از سال 2001 تا 2011 به‌عنوان مدیرعامل گوگل فعالیت کرد. درنهایت سوندار پیچای، مدیرعامل کنونی غول جست‌وجوی اینترنت، جای اشمیت را گرفت. البته مدیرعامل سابق این شرکت در برخی جلسات هیئت‌مدیره‌ی آن شرکت می‌کند و نقش مشاور را برعهده دارد.

اشمیت در نشست شورای مدیرعامل وال‌استریت ژورنال در لندن، درباره‌ی هوش مصنوعی اظهارات نگران‌کننده‌ای درزمینه‌ی آینده‌ی بالقوه‌ی بشر در مواجهه با هوش مصنوعی کنترل‌نشده بیان کرد.

مدیرعامل سابق گوگل می‌گوید: «در سناریوهایی که احتمالاً به‌زودی رخ خواهد داد، سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند انواع جدیدی از آسیب‌پذیری‌های روز صفر را شناسایی کنند. اکنون شاید فکر‌کردن درباره‌ی چنین موضوعی کمی تخیلی به‌نظر برسد؛ اما زمانی‌که چنین اتفاقی رخ دهد، باید برای آن آماده باشیم و مطمئن شویم که افراد شرور از هوش مصنوعی سؤاستفاده نخواهند کرد.»

اشمیت در جمع‌بندی دیدگاهش گفت هوش مصنوعی خطر وجودی به‌همراه دارد که می‌تواند به بسیاری از افراد آسیب برساند و حتی باعث مرگ برخی مردم شود.

Androidauthority می‌نویسد وقتی از اشمیت درباره‌ی کنترل هوش مصنوعی سؤال شد، در جواب گفت به ایجاد نهاد نظارتی جدید در ایالات‌ متحده که به‌طور‌خاص وظیفه‌ی مقابله با هوش مصنوعی را برعهده داشته باشد، اعتقاد ندارد؛ هرچند این راهکار می‌تواند برای جلوگیری از رشد سریع فناوری مذکور مفید واقع شود.

اشمیت راهکار دقیقی برای رفع مشکل ارائه نداد؛ ولی به‌صراحت اعلام کرد که باید هوش مصنوعی را متوقف کرد. او نگران پیامدهای گسترش اطلاعات نادرست و حذف برخی مشاغل و حتی دست‌کاری‌های زیست‌شناسی است.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 31 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
1 سال پیش

هوش مصنوعی انسان را به قله های تعالی میرساند . هوش مصنوعی مدیر برنامه وکندوکاو در فناوری واطلاعات ودر ضمیر ناخداگاه ما حضور فعال خواهد داشت وتمام لحضه های زندگی ما را ثبت وظبط خواهد کرد و برنامه ای با نام همزاد از خود ما متولد وخواهد اموخت و دنیای مجازی را به واقعیت دنیای ما درهم خواهد امیخت
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تصاویر حیرت انگیز از خانه حریری تبریز/ نخستین موزه مطبوعاتی ایران/ معماری فوق العاده قاجار
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "موش" را که در "آکواریوم" استتار کرده است، قبل از اینکه گربه شکارش کند، پیدا کنند
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
صحنه زایمان الناز حبیبی در بیمارستان که این روزها جنجال به پا کرده+عکس
بیوگرافی جورجینا رودریگز مدل اسپانیایی و همسر رونالدو +عکس و جزئیات زندگی شخصی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب