دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

حقایقی درباره سیگارهایی که در «پیکی بلایندرز» کشیده شدند 

سه شنبه، 03 آبان 1401
ساعد نیوز: استعمال دخانیات در فیلم‌ها و سریال‌ها، متاسفانه تاثیر منفی زیادی روی جذب شدن افراد به این وادی دارد. سال‌ها قبل گفته می‌شد ژست‌های همفری بوگارت در فیلم «کازابلانکا» پیامدهای زیادی در ذهن مخاطب و جذب شدنش به سیگار و حتی نوع دست گرفتن سیگار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از آخرین خبر، در سال های اخیر هم استعمال سیگار در سریال های معروفی مثل «پیکی بلایندرز» باعث شده ولع سیگار کشیدن در مخاطبان جهانی بالا بگیرد، بدون آن که از پشت صحنه ماجرا خبر داشته باشند. به طور مثال «کیلین مورفی» بازیگر نقش «توماس شلبی» در این سریال معروف، تا انتهای فصل دوم بیش از ۳۰۰۰ نخ سیگار دود کرد. این میزان در پایان فصل ۵ به ۶۰۰۰ عدد رسید. تقریبا سکانسی در سریال وجود ندارد که تامی بدون سیگار دیده شود. این فیلم بالاترین رکورد مصرف سیگار را در دست دارد اما جالب است بدانید سیگارهایی که مورفی کشیده گیاهی هستند و در بازار عرضه نمی شوند. یعنی خود مورفی هم با آن همه ژست های جذاب، علاقه ای به سیگار واقعی ندارد و به هیچ وجه یک فرد سیگاری نیست. سازندگان سریال برای حل این مشکل اقدامات جالبی انجام دادند؛ آن ها با تولید سیگارهای گیاهی باعث شدند تا کیلین مورفی به راحتی نقش خود را ایفا کند. این سیگار ها از گیاهانی که برای دستگاه تنفسی انسان مفیدند تولید شده اند و نه تنها ضرری برای فرد استفاده کننده ندارند بلکه باعث تازگی دستگاه تنفسی می شوند.

با این حساب اگر با تماشای این سریال جذاب که داستان یک خانواده تبهکار در لندن 100 سال قبل است، به فکر استعمال دخانیات افتادید، این نکته را فراموش نکنید که شخصیت اصلی که سیگار پشت سیگار می کشید از سیگار متنفر است چون برایش ضرر دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه