هر آنچه که باید در مورد هوش مصنوعی بینگ بدانید!+ فیلم آموزشی استفاده از بینگ

  سه شنبه، 27 تیر 1402   زمان مطالعه 9 دقیقه
هر آنچه که باید در مورد هوش مصنوعی بینگ بدانید!+ فیلم آموزشی استفاده از بینگ
همانطور که احتمالا می‌دانید، در سایت بینگ که موتور جستجوی مایکروسافت محسوب می‌شود، این شرکت یک چت‌بات پیشرفته‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار داده که از برخی جهات نسبت به chatGPT بهتر عمل می‌کند و محدودیت‌های کمتری دارد. در ادامه به چگونگی استفاده از این چت‌بات می‌پردازیم. همراه ساعدنیوز باشید.

این روزها همه جا صحبت از چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است. اگرچه در این مواقع بیشتر کاربران نام ChatGPT را به یاد می‌آورند که آغازکننده ماجرا بود؛ اما چت‌جی‌پی‌تی تنها بازیگر این عرصه نیست. بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیای فناوری برای عقب‌نماندن از قافله، چت‌بات‌های دیگری را هم معرفی کرده‌اند که مایکروسافت یکی از آن‌هاست. این شرکت چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی بینگ را به موتورجستجوی خود اضافه کرده است. این هوش مصنوعی به عقیده برخی حتی توانسته که ازchatGPT هم قدرتمندتر ظاهر شود. اگر برای شما هم جالب شد که بیشتر در مورد این هوش مصنوعی بدانید، با ما در ادامه همراه شوید. ما در این مطلب نوشته‌ایم که هوش مصنوعی بینگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی Bing چیست؟

چت‌بات بینگ مایکروسافت یک نرم‌افزار هوش مصنوعی است که مکالمه به زبان طبیعی انسان را شبیه‌سازی می‌کند. این چت‌بات توسعه مایکروسافت توسعه پیدا کرده است و از مدل‌های پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین (ML) استفاده می‌کند. این دو کلیدی‌ترین ویژگی‌های هوش مصنوعی بینگ هستند که در ادامه مزایا و کاربرد آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

منظور از مدل یادگیری ماشین در هوش مصنوعی bing چیست؟

چت‌بات Bing AI فناوری مشابه چت‌جی‌پی‌تی را برای پاسخ‌دهی به کاربران مورد استفاده قرار می‌دهد. این فناوری براساس مدل یادگیری ماشینی(ML) کار می‌کند. به زبان ساده، مجموعه بزرگی از داده‌های اولیه در اختیار هوش مصنوعی بینگ قرار داده شده است. Bing AI برای پاسخگویی به کاربران خود، این ‌داده‌ها را با هم ترکیب می‌کند و بهترین جواب را نمایش می‌دهد. از طرف دیگر این چت‌بات به موتور جستجوی بینگ هم متصل است. بنابراین، در هنگام پاسخ‌دادن برای به‌دست‌آوردن اطلاعات بیشتر حتی در اینترنت هم جستجو می‌کند. جالب اینجاست که این مکالمات براساس تاریخچه جستجو و سایر اطلاعاتی که چت‌بات از کاربر دارد، شخصی‌سازی می‌شوند.

پردازش زبان طبیعی (NLP) در چت‌بات بینگ چیست؟

به لطف این قابلیت جستجو از حالت ترافیک یک طرفه به مکالمه‌ای کاملا دوطرفه بین انسان و هوش مصنوعی تبدیل شده است. زمانی که شما به عنوان یک کاربر سوالی را از این چت‌بات می‌پرسید، به جای این‌که ده‌ها لینک از سایت‌های مختلف به شما پیشنهاد شود، یک پاسخ ساده و خلاصه دریافت می‌کنید. درست مثل این که از دوست خود سوالی را پرسیده باشید. در واقع با همان روشی که با دیگران صحبت می‌کنید، باید از این چت‌بات سوال خود را بپرسید. بنابراین، نه تنها برای رسیدن به پاسخ سوالات خود، بلکه برای مشورت، گرفتن پیشنهادات، نوشتن شعر و داستان، ایده‌یابی برای نوشتن ایمیل، مقاله، تصویرسازی و غیره هم می‌توانید روی این چت‌بات حساب کنید.

هوش مصنوعی Bing

چگونه از هوش مصنوعی بینگ استفاده کنیم؟

هوش‌مصنوعی بینگ بر روی سرورهای مایکروسافت اجرا می‌شود. خوشبختانه، استفاده از این ربات‌چت در حال حاضر رایگان است و فقط نیاز به حساب کاربری مایکروسافت دارد. برای استفاده از این چت‌بات می‌توانید به سراغ موتور جستجوی Bing بروید. در این صورت، پاسخ‌های هوش مصنوعی بینگ در کنار دیگر نتایج جستجوی که مثل قبل نمایش داده می‌شوند، دیده می‌شود. هم‌چنین، می‌توانید از طریق سایر گزینه‌ها در مرورگر وب Edgeهم به این هوش مصنوعی دسترسی پیدا کنید. می‌توانید روی لینک این چت‌بات در صفحه اصلی این مرورگر کلیک کنید. سپس یک صفحه مکالمه با هوش مصنوعی بینگ در اختیار شما قرار می‌گیرد که از طریق آن می‌توانید به پاسخ سوالات خود برسید. درست مثل وقتی از ChatGPT استفاده می‌کنید. در ادامه بیشتر این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

 هوش مصنوعی بینگ

چگونه به چت‌بات بینگ دسترسی پیدا کنیم؟

هوش مصنوعی بینگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ تا این‌جا با چت‌بات bing آشنا شدیم؛ اما هنوز مراحل استفاده از آن را بررسی نکردیم. دوباره یادآوری می‌کنیم که استفاده از این هوش مصنوعی رایگان است. با این وجود، بدون ورود به حساب کاربری مایکروسافت نمی‌توانید از این چت بات استفاده کنید. خوشبختانه، با اکانت جیمیل هم می‌توانید به این حساب کاربری وارد شوید. نکته بعدی که باید بدانید در مورد نوع مرورگر شماست. برای استفاده از هوش مصنوعی مایکروسافت باید از مرورگر همین شرکت یعنی microsoft Edge هم استفاده کنید. در واقع اگر با مرورگر کروم، فایرفاکس و غیره وارد سایت بینگ شوید و روی گزینه‌ هوش مصنوعی کلیک کنید، از شما درخواست می‌شود که به سراغ microsoft Edge بروید. بنابراین، باید مراحل نسبتا پیچیده‌ای را طی کنید تا هوش مصنوعی بینگ را در مرورگرهای غیر از Edge مورداستفاده قرار دهید. بنابراین برای شروع همان مرورگر مایکروسافت را باز کنید و مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • سایت Bing.com را باز کنید.

  • وارد حساب کاربری مایکروسافت شوید. برای این کار باید روی آیکون آدمک مانندی که در سمت بالا دیده می‌شود، کلیک کنید.

  • سپس جیمیل یا شماره موبایل خود را وارد کنید. ( متاسفانه از شماره‌های ایران پشتیبانی نمی‌شود.)

  • در این مرحله کدی برای جیمیل یا گوشی شما ارسال می‌شود که برای ادامه مراحل باید آن را وارد کنید.

  • بعد از این که وارد حساب کاربری شدید، به صفحه اصلی Bing برگردید.

  • حالا یک سوال یا عبارت را در نوار جستجو تایپ کنید و در آخر اینتر را بزنید.

  • زمانی که لیست نتایج مثل گذشته به شما نمایش داده می‌شود، در سمت راست یک باکس با نماد چت‌بات بینگ مشاهده می‌کنید. در این قسمت می‌توانید پاسخ این هوش مصنوعی را بخوانید.

  • برای تعامل و گفتگوی بیشتر با هوش مصنوعی بینگ در مورد موضوع می‌توانید روی گزینه see more یا Let's chat در این کادر کلیک کنید.

هوش مصنوعی بینگ

اگر باکس و نتیجه‌ای از هوش مصنوعی در این صفحه نمی‌بینید، کافی است که در بالای صفحه روی گزینۀ Chat کلیک کنید. در این صورت پاسخ هوش مصنوعی بینگ به شما نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید سایر سوالات خود را درباره این موضوع در نوار جستجوی Ask me anything بپرسید و منتظر جواب هوش مصنوعی bing باشید. هم‌چنین می‌توانید سبک مکالمه و غیره را تنظیم کنید که در ادامه به توضیح این گزینه‌ها هم پرداخته‌ایم.

یادآوری میکنیم که چت‌بات برای پاسخ‌دادن به شما، سوالات قبلی و پاسخ‌هایی خود را هم در نظر می‌گیرد. این سوالات تا زمانی که درخواست یک گفتگوی جدید نداشته باشید، در ذهن چت‌بات باقی می‌مانند. بنابراین، زمانی که قصد گفتگو در مورد موضوع جدیدی با این چت‌بات را دارید، کافی است که روی new topic کلیک کنید تا موضوعات قبلی حذف شوند.

چت‌بات بینگ

روش دوم دسترسی به هوش مصنوعی بینگ

برای تعامل با هوش مصنوعی بینگ دکمه میانبری هم در صفحه اصلی مرورگر Edge وجود دارد. اگر روی نماد b مانند که در گوشه سمت راست و بالای مرورگر دیده می‌شود، کلیک کنید، چت باکس در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نحوه تنظیم سبک مکالمه و روش استفاده از هوش مصنوعی بینگ

آیا می‌دانید که مهم‌ترین ویژگی هوش مصنوعی بینگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟ شما می‌توانید سبک گفتگو با این چت‌بات را خودتان تعیین کنید. برای دسترسی به این قابلیت باید مسیر زیر را پشت سر بگذارید:

  • با مرورگر وارد سایت bing.com شوید.

  • سپس روی گزینه chat در بالای صفحه کلیک کنید.

  • حالا اگر به پایین صفحه بروید، می‌توانید سبک مکالمه یا conversation style را با کلیک روی یکی از گزینه‌های زیر انتخاب کنید:

  • More Creative: با انتخاب این گزینه، چت‌بات پاسخ‌های خلاقانه و کاملی به سوالات شما خواهد داد. البته به همان میزان احتمال خطاکردن هوش مصنوعی بینگ یا ارائه پاسخ‌های عجیب‌وغریب از طرف آن هم بیشتر می‌شود. با این وجود، اگر به‌دنبال ایده‌های جالب هستید، سبک More Creative هم می‌تواند برای شما جذاب باشد.

  • More Precise: زمانی که این گزینه را انتخاب می‌کنید، جواب‌های هوش مصنوعی مایکروسافت کوتاه‌تر؛ اما دقیق‌تر می‌شود. به عبارت دیگر احتمال اشتباه‌‌ یا ساختگی‌بودن اطلاعات بسیار کمتر‌ خواهد شد. پس در مواقعی که به اطلاعاتی کاملا صحیح نیاز دارید، به سراغ این سبک بروید.

  • More Balanced: با انتخاب این گزینه همان‌طور که از نامش پیداست، جواب‌های متعادلی دریافت می‌کنید. پاسخ‌هایی که باکمی خلاقیت و دقت لازم آماده می‌شوند.

  • با این که سبک More Balanced در بیشتر موارد بهترین گزینه است؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که هر سه conversation style را امتحان کنید. بعد از انتخاب سبک باید سوال یا عبارت موردنظر خود را در چت باکس وارد کنید و منتظر پاسخ بینگ باشید.

هوش مصنوعی بینگ

در نظر داشته باشید که اگر پس از پرسیدن سوال خود، سبک مکالمه را تغییر دهید، چت‌بات بازنشانی می‌شود. به این معنی که اطلاعات قبلی از حافظه آن پاک شده و شما باید دوباره سوال خود را از او بپرسید. بینگ پس از این که کلمه به کلمه پاسخ شما را تایپ و کامل کرد، لیستی از منابع مورداستفاده خود را هم به شما نمایش می‌دهد. به علاوه، در پایان هر پاسخ با توجه به موضوع مطرح‌شده، چند سوال را هم به شما پیشنهاد می‌کند تا مکالمه را ادامه دهید. شما می‌توانید واکنش خود را نسبت به پاسخ‌های دریافتی نشان دهید. کافی است که نشانگر موس خود را روی پاسخ قرار دهید تا گزینه‌های لایک، دیسلایک(نپسندیدن)، اشتراک‌گذاری و کپی ظاهر شوند. سپس یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

آموزش استفاده از هوش مصنوعی بینگ با اپلیکیشن

برای استفاده از این چت‌بات نیازی نیست که الزاما به سایت بینگ مراجعه کنید. شما می‌توانید اپلیکیشن بینگ را روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود نصب کنید و به راحتی به هوش مصنوعی آن دسترسی داشته باشید. کافی است بعد از نصب این برنامه، مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • اپلیکیشن را روی گوشی خود باز کنید.

  • گزینه‌ Get Startedرا لمس کنید.

  • گزینه‌ Sign In and Join را انتخاب کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

  • زمانی که محیط اپلیکیشن برای شما باز می‌شود، باید روی علامت b مانند ضربه بزنید که در وسط نوارپایینی قرار دارد.

هوش مصنوعی بینگ

در این مرحله هوش مصنوعی بینگ اجازه دسترسی به موقعیت مکانی شما را درخواست می‌کند. bing AI از این اطلاعات برای پاسخ‌دادن به سوالات منطقه جغرافیایی استفاده خواهد کرد. مشخص است که شما می‌توانید این اجازه را صادر نکنید.

  • سپس باید سبک مکالمه را بسته به نیاز خود انتخاب کنید. (در پاراگراف قبلی کاملا این گزینه‌ها را توضیح داده‌ایم.)

  • حالا چت باکس در اختیار شما قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با انتخاب آیکون کیبورد در پایین صفحه، سوال خود را تایپ کنید.

  • اگر در موقعیتی هستید که تایپ‌کردن برای شما سخت است، می‌توانید روی آیکون میکروفون ضربه بزنید. سپس سوال خود را به صورت صوتی مطرح کرده و جواب آن را هم به صورت صوتی دریافت کنید.

  • در نهایت، درست مثل حالت دسکتاپ زمانی که پاسخ به شما نمایش داده می‌شود، می‌توانید لیست منابع آن را هم مشاهده کنید.

  • به علاوه، در کنار این منابع می‌توانید ببینید که چندمین سوال خود را مطرح کرده‌اید. فراموش نکنید که شما در هر مکالمه فقط می‌توانید 20 سوال از هوش مصنوعی بینگ بپرسید.

  • برای لایک، دیس‌لایک، اشتراک‌گذاری و غیره پاسخ دریافت شده می‌توانید نشانگر موس خود را روی آن قرار دهید.

  • برای آغاز گفتگویی جدید هم می‌توانید روی دکمه سمت چپ که در کنار چت باکس دیده‌ می‌شود، ضربه بزنید. این دکمه آیکونی شبیه به یک جاروی جادویی دارد.

هوش مصنوعی بینگ

سخن پایانی

بنابراین در این مطلب خواندید که هوش مصنوعی بینگ چیست و چگونه از آن استفاده کنیم. هم‌چنین نحوه استفاده از اپ این چت‌بات را هم مرور کردید. فراموش نکنید که با تمام جذابیتی که چت‌بات‌ها دارند، هنوز نباید به آن‌ها اعتماد کرد. هوش مصنوعی bing هم از این قاعده مستثنی نیست و همیشه مطابق با انتظار شما رفتار نمی‌کند. ممکن است به سوالات یکسان پاسخ‌های بسیار متفاوتی بدهد. به‌علاوه، ممکن است اشتباه کند یا حتی گاهی از جواب‌دادن طفره برود! البته احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور این چت‌بات هوشمندتر و قابل اعتمادتر می‌شود. تا جایی که بعضی معتقدند شغل و زندگی بسیاری از انسان‌ها را تهدید می‌کند. نظر شما چیست؟ این چت‌بات‌ها چه آینده‌ای را برای انسان‌ها رقم می‌زنند؟ منتظر خواندن نظرات شما هستیم. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (166 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (103 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (73 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (36 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (29 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (19 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (15 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
پزشکیان: ایران آماده گفتگو درباره برجام برای احقاق حق است
بلاگر 300 کیلویی انقدر خورد تا مُرد!
بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی! خانم عزیز به هوش باش
همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید!
سربازی خریدنی نیست؛ وضعیت خود را مشخص کنید
(عکس) دنبال ایده‌ای واسه مانتو خنک تابستونی؟/ کفتان گلدوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر باکلاس و خوش سلیقه‌ی بهرام رادان، با نخ طلایی/ رنگش بینظر و تکه
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت