هر آنچه که باید در مورد سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت بدانید!

  سه شنبه، 13 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
هر آنچه که باید در مورد سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت بدانید!
از سامانه های مرتبط برای انجام ثبت نام پیش دبستانی سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت بوده نحوه ثبت نام سنجش سلامت کودک، جهت ورود به مقطع ابتدایی یکی از موارد مبهم برای والدین بوده که تنها به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت قابلی انجام می باشد. در ادامه ساعدنیوز به معرفی این سامانه خواهد پراخت.

یکی از راه های اطلاع از سلامت کودکان که هر ساله در ایران برگزار می شود سنجش سلامت است که به دلیل الزام انجام آن برای ورود به کلاس اول ابتدایی، تمامی خانواده ها قبل از شروع سال تحصیلی اقدام به ثبت نام دانش آموزان در این طرح می نمایند. در سال های قبل تنها مدارس مجاز برای ورود به سایت ثبت نام سنجش پیش دبستان و یا کلاس اول بودند اما در سال جاری با توجه به تغییر سایت ثبت نامی، والدین نیز می توانند بدون نیاز به مراجعه به مدارس روند ثبت نام را انجام دهند.

سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به آدرس sirat.csdeo.ir در بهمن ماه 1401 توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی به منظور هماهنگی برای نوبت دهی و ثبت نام کودکان 4 تا 5 سال در آزمون سنجش سلامت معرفی شده است. به منظور راهنمایی والدین در ادامه این مقاله به معرفی سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت برای ثبت نام سنجش پیش دبستان کودکان پرداخته شده است.

معرفی سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

یکی از دغدغه های والدینی که دارای کودک 4 سال به بالا هستند، آماده کردن کودکان برای ورود به پیش دبستانی و آغاز علم آموزی در مدارس می باشد که این امر نیازمند آماده سازی مدارک لازم برای ثبت نام پیش دبستانی می باشد. یکی از مهم ترین مدارک برای ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی برگه تایید سنجش سلامت می باشد که والدین می بایست قبل از آغاز سال تحصیلی این تاییدیه را دریافت نمایند.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی که مجری برگزار کننده طرح سنجش سلامت می باشد، در سال های قبل ثبت نام در این طرح را از اواخر خرداد و تیر ماه آغاز می نمود. اما در این زمان برخی از کودکان به دلیل استرس و اضطراب موفق به کسب نمره قبولی نشده و می بایست 2 الی 3 ماه بعد دوباره در آزمون شرکت می نمودند و به دلیل کمبود وقت برای تمرین و یادگیری، در موقعیت استرس زایی قرار می گرفتند.

با توجه به همین امر، سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال جاری، اقدام به راه اندازی و معرفی سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به آدرس sirat.csdeo.ir نمود تا والدین دارای فرزند 4 سال به بالا بتوانند خودشان بدون نیاز به مراجعه به مدارس، اقدامات لازم برای ثبت نام در این طرح را انجام دهند. والدین میتوانند از بهمن ماه 1401 با ورود به سامانه مذکور، اطلاعات خواسته شده را وارد نموده و هزینه نوبت گیری برای آزمون سنجش سلامت را پرداخت نمایند.

همچنین طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در مناطق کم برخوردار این آزمون رایگان می باشد و والدین نیازی به پرداخت درون سایتی ندارند. والدین می توانند برای اطلاع از هزینه ثبت نام سنجش سلامت به مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده است مراجعه نمایند.

نحوه ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

تا سال گذشته تنها مدیران مدارس مجاز به ورود به سامانه نوبت دهی پایگاه سنجش سلامت و اخذ نوبت برای دانش آموزان بودند و والدین نمی توانستند خود برای ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. اما در سال جاری به دلیل اهمیت شناسایی به موقع و زودهنگام برخی از اختلالات مانند مشکلات جسمی و ذهنی کودکان، سازمان آموزش و پرورش استثنایی اقدام به راه اندازی سایت ثبت نام سنجش پیش دبستان جدید تحت عنوان سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به آدرس sirat.csdeo.ir نموده است.

والدین می توانند با ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت بدون نیاز به معرفی مدیر مدرسه و یا ثبت نام دانش آموز در پیش دبستانی اقدام به نوبت گیری برای آزمون سنجش سلامت از نزدیک ترین مرکز به محل زندگی خود نمایند که در ادامه نحوه ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به صورت تصویری ارائه شده است.

  • در ابتدا بر روی لینک مستقیم ارائه شده در بالا کلیک کنید و یا آدرس سایت sirat.csdeo.ir را در نوار ابزار مرورگر خود وارد نمایید. پس از ورود به سایت یکپارچه رشد و تربیت سیرت بر روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

  • پس از ورود به سامانه شماره همراه خود را وارد نمایید. لازم به ذکر است که شماره همراه می بایست به نام والدین شرکت کننده باشد.

ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

  • در صفحه جدید در صورتی که قبلا در سایت ثبت نامی انجام داده باشید می توانید رمز خود را وارد کنید و در صورتی که اقدام به ثبت نام نداشته اید و یا کلمه عبور را فراموش نموده اید، می توانید با استفاده از گزینه "کلمه عبور را فراموش کرده ام" اقدام به ساخت کلمه عبور نمایید. لازم به ذکر است که کلمه عبور می بایست ترکیبی از عدد و حروف انگلیسی باشد.

ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

  • در مرحله بعد و ورود به پرتال شخصی، با کلیک بر روی گزینه افزودن فرزند و وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه فرزند خود، اقدام به نوبت گیری برای آزمون سنجش سلامت نمایید.

ورود به سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

  • طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در سال جاری برای نخستین بار تست های غربالگری اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش‌فعالی و همچنین آسیب زبان و گفتار نیز علاوه بر آزمون های قبلی برگزار می شود و والدین می توانند با ثبت نام فرزندان خود در این آزمون از وضعیت جسمی و ذهنی آن ها مطلع شده و در صورت نیاز، برای درمان اقدام نمایند.

امکانات سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت

سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت به تازگی توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی معرفی شده است که والدین می توانند با ورود به این سامانه اقدام به ثبت نام سنجش پیش دبستانی نمایند. همان طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد سایت sirat.csdeo.ir جدید بوده و در حال حاضر تنها امکان ثبت نام برای آزمون سنجش سلامت در این سایت محیا شده است و گزینه های دیگری برای امکانات سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت ارائه نشده است و به محض اعلام و اضافه شدن امکانات و گزینه های دیگر به این سایت، مقاله بروز رسانی می شود.

لازم به ذکر است که طبق اعلام آموزش و پرورش،با توجه به عدم اجبار در ثبت نام پیش دبستانی، تمامی والدین می توانند خود اقدام به ثبت نام کودکان در آزمون سنجش نمایند و نیازی به ثبت نام در مدارس نمی باشد. البته با توجه به تحقیقات و مطالعات انجام شده دانش آموزانی که در مقطع پیش دبستانی ثبت نام می کنند، در پایه های بعدی مشکلات کمتری داشته و برای ورود به کلاس اول دبستان و یادگیری دروس راحت تر می باشند. پیشنهاد می شود برای اطلاع از مزیت های آموزش پیش دبستانی برای کودکان به مطالعه مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده است، بپردازید.

سخن پایانی

بنابراین در مطالب فوق به معرفی سامانه یکپارچه رشد و تربیت سیرت sirat.csdeo.ir پرداختیم. امیدوارم برایتان مفید واقع شده باشد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (9 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف در پی شهادت سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان+عکس (1 نظر) واکنش غم انگیز نفیسه روشن به خبر شهادت رئیس جمهور و هیئت همراهش در ورزقان+عکس (1 نظر) (عکس) یک عکس خاص از زلزله کرمانشاه / سادگی باورناپذیر کفش‌های قوی‌ترین مرد خاورمیانه (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس (1 نظر) واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس (1 نظر) بیوگرافی خلبانان بالگرد حامل رئیس جمهور (1 نظر) عرض ارادات اشکان دژاگه ستاره فوتبال در دیدار با رئیسی/ تواضع آقای فوتبالیست در حضور سید محرومان +عکس (1 نظر) آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...