هر آنچه که باید در مورد VPS بدانید!+ تفاوتVPS با VPN

  چهارشنبه، 11 مرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
هر آنچه که باید در مورد VPS بدانید!+ تفاوتVPS با VPN
سرورهای خصوصی مجازی (VPS) و شبکه های خصوصی مجازی (VPN) اگرچه هر دو امنیت بیشتری به وب سایت شما ارائه می دهند، اما در واقع این سرویس ها بسیار متفاوت هستند. تشخیص تفاوت های اصلی می تواند در انتخاب هر یک برای تجارت شما بسیار مفید باشد. در ادامه ساعدنیوز به VPS پرداخته و تفاوت آن را با VPN ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

در حالی که VPN و VPS در نظر عموم مردم یکسان تلقی می‌گردند باید به شما بگوییم که این دو عبارت در واقع تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارند. VPS و VPN دو اصطلاح مجرا از یکدیگر هستند که کلمات اختصاری آنها اندکی به یکدیگر مشابه است؛ بنابراین مردم عموما آن‌ها را با هم قاطی می‌کنند. برای اینکه بتوانید با اطمینان خاطر اقدام به انتخاب یک فناوری مناسب برای تجارت یا استفاده شخصی خود کنید، مهم است که بدانید VPN ها و VPS ها چه دقیقا کار می‌کنند. VPN ها و VPS ها اهداف و تنظیمات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و بنابر همین دلیل است که شما قطعاً نمی‌توانید یکی از آن‌ها را با دیگری جایگزین کنید. از آنجایی که این دو فناوری بسیار شبیه به هم به نظر می‌رسند، اگر در مورد آن‌ها اطلاعات مناسبی کسب نکنید ممکن است خدمات اشتباهی را برای رفع نیازهای خود دریافت کنید. خوشبختانه ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این دو مفهوم برای شما دوستان بپردازیم. در مقاله زیر ما به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های این خدمات خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم تا بتوانید سیستمی را انتخاب کنید که بیشترین نیاز را به آن دارید.

تفاوت بین VPN و VPS چیست؟

همانطور که می‌دانیم جهان علم و تکنواوژی امروزی مملو از مفاهیم یا کلمات اختصاری متعدد است. ما همیشه کلمات اختصاری همانند IaaS ، PaaS ، SSD ، SSL ، VPN ، VPS و غیره را می‌شنویم اما اکثریتمان عملکرد دقیق هیچکدان از آن‌ها را نمی‌دانیم. باید بدانید که هر یک از ین اختصارات یا مفاهیم معنای مجزایی نسبت به سایر دارند و در نهایت عملکرد متفاوتی را به ما ارائه می‌دهند. یکی از این اشتباهات رایج، همسان تلقی کرد VPN به معنای VPS و بالعکس است. باید بدانید که علی رغم همگرایی نام این دو فرایند با یکدیگر هیچ نسبت و شباهتی میان کارکرد آنها وجود ندارد.

تفاوت بین VPN و VPS

VPS در اصل سرویسی است که به شما اجازه می‌دهد وب سایت خود را در محیط سرور مجازی آن میزبانی کنید، در حالی که VPN یک ابزار کاربر محور است که به شما امکان می‌دهد با خیال راحت و ایمن در اینترنت جستجو کنید. احتمالاً تنها چیزی که در آن مشترک هستند در جنبه مجازی سازی هر یک از خدمات آنها است. VPS و VPN هر دو نیازهای کاملاً متفاوتی را برآورده می‌کنند، اگرچه شما به عنوان یک کاربر می‌توانید به هر دو سرویس اعتماد کنید. به عنوان مثال اگر یک وب سایت بزرگ و پر بازدید دارید می‌توانید از میزبانی VPS برای میزبانی سایت خود استفاده کنید. سپس می‌توانید از نرم افزار VPN هنگام دسترسی به اینترنت برای مدیریت سایت خود، برای محافظت از هرگونه داده ای که از طریق اینترنت ارسال می‌کنید، استفاده نمایید.

VPS چیست؟

VPS مخفف عبارت Virtual Private Server به معنای سرور خصوصی مجازی است. VPS یک سرور کامپیوتری است که میزبان وب سایت‌ها و برنامه‌هایی است که کاربران می‌توانند به آن‌ها متصل شوند.

Private به معنای خصوصی است، یعنی آن سرور تنها توسط یک سرویس گیرنده استفاده می‌شود و تعداد زیادی از کاربران نمی‌توانند از آن استفاده کنند. یعنی VPS یک میزبانی مشترک نیست، بلکه کاملا خصوصی است و فقط برای یک شخص تحت کنترل است. آن شخص می‌تواند برنامه‌هایی را در آن نصب کرده و وارد سیستم شود در هر زمان و مکانی که هست می‌تواند اقدام به تغییر دادن تنظیمات به دلخواه کند.

Virtual به معنای مجازی است و منظور اینجا این است که سرور در یک محیط مجازی اجرا می‌شود، و از یک سرور ابری به جای یک سرور فیزیکی استفاده می‌گردد.

پس به طور کلی VPS یک سرور کامپیوتری است که از آن برای ذخیره فایل‌ها و داده‌های وب سایت استفاده می‌شود. وقتی شما نام دامنه‌ای را در مرورگرتان تایپ می‌کنید، مرورگر با سرور موردنظرتان ارتباط برقرار می‌کند و تمام فایل‌های ذخیره شده سایت را به شما ارائه می‌دهد. میزبانی VPS از فناوری مجازی سازی برای تقسیم یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی مختلف استفاده می‌کند. این باعث می‌شود تا شما بتوانید دسترسی بیشتری به منابع سرور داشته باشید.

مزیت vps این است که از آنجا که این سرور مجازی است شما محدود به محدودیت‌های یک سرور فیزیکی نیستید. همچنین از آنجا که یک محیط سرور خصوصی است ، منابع سرور را با سایر کاربران به اشتراک نمی‌گذارید.

پوستر VPS

VPN چیست؟

VPN مخفف عبارت Virtual Private Network است. VPN در کل روند اتصالاتان به یک شبکه برای شما یک اتصال خصوصی و امن ایجاد می‌کند. این تکتولوژی به شما کمک می‌کند تا زمانی که آنلاین هستید ناشناس باقی بمانید. هنگامی که نرم افزار انتخابی VPN خود را روشن می‌کنید سرویس گیرنده VPN شما به طور خودکار داده‌هایی را که از طریق اتصال به شبکه ارسال می‌شوند را به خوبی رمزگذاری می‌کند. بگذارید تا این مفاهیم را اندکی برای شما بازتر کنیم.

VPN به عبارت دیگر یک شبکه خصوصی و مجازی است. اندکی شبیه VPS است اما بین آنها تفاوتهای زیادی وجود دارد. VPN مخفف عبارت Virtual Private Network است، این فناوری برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی اطلاعات از طریق فرایند رمزنگاری کاری می‌کند که هرکسی نتواند آدرس شما را در اینترنت رهگیری کند. سرور VPN سیستمی اینترنتی است که برنامه VPN را اجرا می‌کند و به هر کاربر اجازه می‌دهد به آن متصل شود و سپس اقدام به رمزگذاری داده‌های کاربران که بین کاربر و سرور منتقل می‌شود می‌کند. به عنوان مثال اگر می‌خواهید به یک سایت دسترسی داشته باشید بدون اینکه هیچ فرد یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی از موقعیت جغرافیایی شما یا هرگونه اطلاعات دیگر راجبتان مطلع شود، استفاده از VPN بهترین کار است.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی مفاهیم وی پی ان و وی پی اس بپردازیم و تعریفی برای هر یک از آن‌ها به صورت جداگانه برای شما ارائه دهیم. همچنین در ادامه برای شما به بیان تفاوت میان وی پی ان و وی پی اس نیز پرداخیتم. اکنون که دیگر تفاوت بین VPS و VPN را درک کرده‌اید میتوانید دیگر به راحتی تصمیم بگیرید که برای کار یا استفاده شخصی خود بیشتر به کدام یک نیازمندید. امیدواریم مطالب ارائه شده مورد پسندتان واقع شده باشند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (321 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (246 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (121 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (101 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (77 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (71 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت غَش آور راننده گرگانی برای حفظ امنیت صندوق عقب ماشینش+عکس/ سلطان امنیت منطقه تویی!🤣 (45 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (40 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (35 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (31 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (29 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (21 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 2 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 2 مرداد 1403
اپل واچ سری 10؛ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و بدنه نازک‌تر!
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 2 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 2 مرداد 1403+فیلم
خبر خوش فوتبالی برای بانوان: مشکل زنان در اصفهان، اهواز و تبریز حل شد
واکنش احساسی برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم پرسپولیس تهران به درگذشت سعید راد پدر بزرگ آدام همتی +تصویر
رونمایی از نوه قدبلند و فوتبالیست سعید راد در کانادا/ به نظرتون چقدر شبیه بابابزرگشه؟
گریم متفاوت و طاغوتی سعید راد در نقش رضاشاه+عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سعید راد، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
سعید راد: نام "خلیج‌فارس" تعصب ملی‌ام را تقویت می‌کند/از مَنِ 20 سال خارج از کشور زندگی‌کرده بپرسید هیچ خبری نیست
اشعاری که ناصرالدین شاه در وصف امام حسین نوشت / حال ناصرالدین شاه در کربلا وقتی جمله «هل من ناصر» را شنید
کیفرخواست رائفی‌پور صادر شد؛ تحقیقات ادامه دارد
اقدام عجیب و خبرساز پدر حسن یزدانی در آستانه المپیک پاریس همه را حیرت زده کرد
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت