دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

حراج کلکسیون جواهرات هشت هزار میلیارد تومانی+ تصاویر جذاب 

دوشنبه، 11 اردیبهشت 1402
ساعد نیوز: پیش‌بینی می‌شود حراج کلکسیون جواهرات هایدی هورتن، سرمایه‌دار و کلکسیونر اتریشی، رکورد قیمت کلکسیون جواهرات الیزابت تیلور را بشکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فرادید، سال 2011، مجموعۀ جواهرات الیزابت تیلور نزدیک 116 میلیون دلار در حراج قیمت‌گذاری شد و کیم کارداشیان از شیفتگان جواهرات او برای خرید سه النگوی لورین شوارتز 64900 دلار پرداخت کرد.

اما حالا به نقل از خانه حراج کریستیز، تخمین زده می‌شود بیش از 700 جواهر هایدی هورتن که خود یک کلکسیون‌دار هنری بود در مجموعه حراج‌های هتل چهار فصل Bergues در ژنو و حراج‌های آنلاین ماه مه و نوامبر در مجموع بیش از 150 میلیون دلار به فروش برسند.

خانه‌ی حراج کریستیز می‌گوید انتظار می‌رود این کلکسیون جواهرات که از آن به عنوان بزرگ‌ترین و ارزشمندترین کلکسیون جواهری که تاکنون به حراج گذاشته شده یاد می‌شود، رکورد سال 2011 کلکسیون الیزابت تیلور و حراج‌های سال 2019 Maharajas & Mughal Magnificence را بشکند. دو کلکسیون جواهرات نامبرده تنها کلکسیون‌هایی هستند که بیش از 100 میلیون دلار به حراج گذاشته شدند.

قطعات این کلکسیون شامل یک گردنبند الماس گلابی‌شکل 90 قیراطی هندی از هَری وینستون، یک حلقه‌ی کارتیه‌ی یاقوت و الماس که رنگ قرمز آن به رنگ خون کبوتر است، یک سری آثار مدرن و قدیمی بولگاری و اقلامی از برندهای لوکس دیگر از قبیل تیفانی و ون کلیف آرپلز می‌شود.

راهول کداکیا، رئیس بین‌المللی جواهرات کریستیز در یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی گفته است: «جواهرات هایدی هورتن، کلکسیون یک عمر است. از بولگاری تا ون کلیف آرپلز، از یک قطعه یادگاری کوچک شخصی تا گردن‌بند الماس گلابی شکل هند، اینها رویای یک کلکسیون‌دار هستند. خانم هورتن کلکسیونش را از قطعات فوق‌العاده اصیل که در دهه‌ی 1970 به دست آورده بود ساخت و به گسترش و نمایش مجموعه‌ی پیچیده‌اش ادامه داد و با ذوق بسیار، آثار قدیمی و مدرن جواهرفروشی‌های برجسته و مهم دنیا را به مجموعه‌اش اضافه کرد و حالا این نمونه‌ها جزو عالی‌ترین نمونه‌هایی هستند که تاکنون در بازار حراج به نمایش گذاشته شدند.»

به نقل از کریستیز، حاصل فروش این کلکسیون به بنیاد هایدی هورتن که از کلکسیون هایدی هورتن حمایت می‌کند، موزه‌ای که او در وینِ اتریش تاسیس کرد، همینطور تحقیقات پزشکی، رفاه کودکان و نهادهای دیگر اعطا می‌شود.

ماه ژوئن سال گذشته، زمانی که هورتن از دنیا رفت، ارزش خالص دارایی‌هایش حدود 3 میلیارد دلار بود. او 1 میلیارد دلار از همسر اولش هلموت هورتن، تاجر آلمانی پس از مرگ او در سال 1987 به ارث برد. هورتن از جوانی شیفته‌ی اشیاء زیبا بود چون پدرش نیز حکاک بود. عشق او به جواهرات و هنر پس از ازدواجش عمیق‌تر شد. او مجموعه‌ای از آثار هنری تزیینی، مدرن و معاصر را داشت که برخی از آن‌ها در موزه‌ی خودش نگهداری می‌شوند.

هلموت هورتن ثروتش را از طریق خرید مشاغلی که تحت فشار در دوران نازی‌ها فروخته می‌شدند به دست آورد. خانه حراج قصد دارد از حاصل فروش این حراج، به سازمانی که در زمینه‌ی توسعه‌ی تحقیقات و آموزش فعالیت می‌کند، کمک قابل‌توجهی کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) رونمایی از استایل متفاوت رئیس دفتر سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات با تی شرت و شلوار کتان و کفش اسپرت / این ورژن آقای ابطحی هم دیدنیه ...
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(فیلم) تشویق پزشکیان در مجلس بعد از صحبت های صادقانه او پشت تریبون مجلس / خداوکیلی وقتی از روی کاغذ می‌خونم خودم خرابش می‌کنم ...
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
مراحل سابمیت مقاله
مروری بر بازیگران و هنرمندانی که دریا رو به عنوان لوکیشن جشن تولدشون انتخاب کردند؛ از الناز شاکردوست و ترلان پروانه تا سارا حاتمی و آزاده زارعی+عکس
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
ترجمه تخصصی کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری