هشدار؛ تزریق ژل زیبایی را به دست ناخن کار نسپارید!

  سه شنبه، 23 مرداد 1403 ID  کد خبر 402949
هشدار؛ تزریق ژل زیبایی را به دست ناخن کار نسپارید!
ساعدنیوز: درحالی شاهد افزایش استفاده از فیلرهای تقلبی و قاچاق در کشور هستیم که سنِ زیبایی‌جویی در ایران هر روز کمتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، فارس نوشت:

«بعد از گذشت 20 روز از تزریق، ژل زیر پوستم سفت شد و اطراف لب‌هایم آنقدر درد می‌کرد که نه می‌توانستم بخندم و نه حتی لب‌هایم را تکان دهم. دکتر متخصص گفت باید ژل را تخلیه کنم...» این را آوا 33 ساله می‌گوید.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو جواد شمسایی دیروز یکشنبه نسبت به استفاده از «ژل و فیلرهای تقلبی» مورد استفاده در برخی کلینیک‌ها و آرایشگاه‌ها هشدار داد.

تاریخچه استفاده از تزریق چربی و ژل به 100 سال قبل برمی‌گردد. اواخر سال 1893 جراح آلمانی با استفاده از چربی خود شخص این‌کار را انجام داد. با گذشت زمان از تزریق پارافین استفاده شد و به این ترتیب متقاضی برای اصلاح تغییرات بافت نرم به‌ویژه صورت روز به روز افزایش یافت. این درحالیست که مواد اصلی فیلرها «اسید هیالورونیک و کلاژن» است که مواد طبیعی بوده و پس از مدتی جذب می‌شوند.

آماری از میزان ژل‌های قاچاق در‌ کشور موجود نیست، اما اواخر اردیبهشت ماه امسال، جانشین فرمانده انتظامی استان البرز از کشف بیش از سه هزار عدد ژل تزریقی (فیلر) قاچاق در کرج خبر داد. ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان حدود 15 میلیارد ریال برآورد شد. این درحالیست که متخصصان پوست اعلام کرده‌اند که هر روز با بیمارانی روبه‌رو هستند که از عوارض این اقدامات زیبایی در مراکز غیرقانونی رنج می‌برند. به عنوان مثال روزانه بین 7 تا 20 نفر با عوارض شدید پوستی به مرکز درمانی رازی مراجعه می‌کنند و تعداد زیادی از این بیماران برای همیشه دچار نقص‌های غیرقابل جبران می‌شوند. طبق برخی تحقیقات، بالغ بر 10 هزار مرکز غیرقانونی تزریق ژل و فیلر در تهران وجود دارد.

ورود باکتری‌ها به محل تزریق و ایجاد عفونت‌های شدید، حساسیت، واکنش‌های آلرژیک شدید به مواد تشکیل‌دهنده فیلر، تغییر شکل دائمی صورت، ایجاد برآمدگی، فرورفتگی و تغییر در تقارن صورت، نابینایی (در صورتی که فیلر به رگ‌های خونی اطراف چشم تزریق شود)، لخته شدن خون و…، از جمله عوارض احتمالی براثر استفاده از محصولات تقلبی است.

مهدی قیصری، متخصص پوست و مو، می‌گوید که «موادی که برای تزریق بوتاکس و یا سایر روش‌های جوان‌سازی، به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، مجوزهای لازم را ندارند و باید به مردم باید نسبت به عوارض خطرناک این مواد هشدار داد.» اما یک متخصص پوست دیگر سیدناصر عمادی می‌گوید که مشکل اصلی موضوع قاچاق محصولات آرایشی نیست، بلکه محصولات قلابی و بی‌اصالت است، «متأسفانه بیمارانی امروز به ما مراجعه می‌کنند که گول مبالغی مانند 400 هزارتومان بابت بوتاکس را خورده و راهی این مراکز شده‌اند و حالا باید بین 4 تا 40میلیون تومان هزینه کنند تا از آن خلاص شوند.»

سیدرضا عبدالمطلبی، عضو هیات موسس انجمن صنفی کلینیک‌های تخصصی پوست و موی تهران، می‌گوید که «کار پزشکی را باید به دست پزشک سپرد، بسیاری از کارها، ظاهر ساده‌ای دارند اما پشت آن‌ها جزئیات ظریف و مهم بسیاری است که بی‌توجهی به آن‌ها، می‌تواند جان آدم‌ها را به خطر بیاندازد،» بنابراین زیباجویان از پزشک خود بخواهند که اصالت محصول را به آن‌ها نشان داده و برچسب اصالت آن را بررسی کنند. پزشکان نیز باید محصولاتی که استفاده می‌کنند را از شرکت‌های پخش مجاز خریداری کنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای نگهداری سگ و گربه (101 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: رفته بودم عروسی دیدم نون و پنیر و هندونه میدن گفتم مگه عروسی نیس اینجا دوماد گفت میخوام حزب اللهی باشم آخه این خُل بازیا چیه +ویدئو😂👌 (76 نظر) رهبر معظم انقلاب: من از وقتی که رهبر شده‌ام آجیل نخوردم، مگر فقرا آجیل می‌خورند؟ (73 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (65 نظر) لعیا زنگنه: افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر آن از نسل حضرت فاطمه زهراست+ ویدیو (33 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه ای رویا نونهالی، داور برنامه عصرجدید/ انصافا مو نمیزنن+عکس (28 نظر) نگاهی به چهره نچرال و متفاوت بازیگران و هنرمندان بدون آرایش+عکس/ الهام حمیدی، هدیه تهرانی، بهاره رهنما، لیلا اوتادی و... (26 نظر) رونمایی همسر شاهرخ استخری از جواهرات ظریف و نگین دارِ زیبا و شیکش/ خاص، اعیانی و ایرانی پسند+عکس (22 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: شب اول عروسی دوماد اومده پیش عروس میگه توحید و نبوت یعنی چی اونم گفته والا نمیدونم شب اول قبرمونه یا عروسیمون+ویدئو😂👌 (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد ساندویج فروش تهرانی برای کمک کردن به کودکان نیازمند+عکس/ فرشته زمینی لقبی برازنده شماست👌 (16 نظر) رخت عزای علی دایی برای دایی اش در اردبیل/ ورزشکاران معروفی که در مراسم ختم دایی شهریار ایران حضور داشتند (13 نظر) خلاقیت منحصربفرد اوستا گچ کار برای ساختن مجسمه برای نسرین مقانلو حماسه آفرید/چقدر طبیعی! دست و پنجه ات طلا+عکس (12 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای پارسا پیروزفر، بازیگر چشم رنگی +عکس/ یکی از یکی معروف تر و جذاب تر و خوشتیپ تر (10 نظر) نگاهی به کیک تولد بنفش رنگ گلوریا هاردی آزاده سریال کیمیا در کنار آقای همسر +عکس/مبارکا باشه (9 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنّا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
آیا پزشکیان جملات روحانی را تکرار خواهد کرد؟
ساشا سبحانی به ایران بازگردانده می‌شود؟
پسر هنیه: رهبر انقلاب خیلی از شهادت پدرم متاثر بودند
استعلام 73 نفر از وزارت اطلاعات توسط پزشکیان
رونمایی از سنگ قبر مشترک خانه ابدی پرویز پرستویی و زنده‌یاد خسرو شکیبایی بازیگر سریال خانه سبز+عکس
پسر افغان گفت :پدرم دستمزدم را نمی داد نقشه خودربایی کشیدم
نخست‌وزیر انگلیس در تماس با پزشکیان: به اسرائیل حمله نکن!
هشدار؛ تزریق ژل زیبایی را به دست ناخن کار نسپارید!
شعری که رهبر معظم انقلاب با هر بار شنیدنش بارک‌الله گفتند/ اگر تقدیر، تن دادن به فرمان زلیخا بود همان بهتر که دست گرگ می‌دیدم تن خود را
از بهترین سفر خارجی ژیلا صادقی تا واکنش ظریف به زودرنج بودنش در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 23 مرداد 1403
کشف هیجان انگیز اهرام فرعونی مصر در کره مریخ ثابت شد+عکس
بخشنامۀ عجیب آموزش و پرورش مبنی بر ممنوعیت بازنشستگی معلمان
رئیس صندوق رفاه دانشجویان: میزان وام پرداختی در هر مقطع تحصیلی برای دانشجویان متأهل 2 برابر مجردین است
عکس/ طراحی شگفت‌انگیز و دوست‌داشتنی راه‌پله‌ با خلاقیت هوش مصنوعی
مات و مبهوت ماندن جانورشناسان از کشف هیجان انگیز یک سوسک آبی غول پیکر در اعماق دریا/ واقعا جالب نیست؟+عکس
منتخب روز   
واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ... سکانس پربازدید از سریال زخم کاری ؛ جواد عزتی و مهراوه شریفی رو در روی هم / مهراوه شریفی نیا: کِی دلت برا من تنگ میشه؟