ساعدنیوز
ساعدنیوز

هشدار به آمریکا درباره بسته شدن تنگه هرمز

  پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ID  کد خبر 77307
هشدار به آمریکا درباره بسته شدن تنگه هرمز
ساعد نیوز: ابطحی گفت: اگر جمهوری اسلامی تصمیم به بستن تنگه هرمز بگیرد، تنگه هرمز را برای مدت طولانی می‌بندد و این وضعیت قطعا تاثیر مستقیم بر مخاطرات و اقتصاد دنیا می‌گذارد به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی هم به این موضوع واقف هستند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از افکارنیوز، سیدمحمدجواد ابطحی گفت: رفت و آمد ناوهای آمریکایی و کشورهای ائتلاف برای ایران موضوع جدیدی نیست آنها از گذشته در تلاشند تا با این اقدامات و هیمنه ظاهری تجهیزات نظامی خود ، کشوری مستقل، سرافراز و شجاعی مانند جمهوری اسلامی ایران را وادار به عقب نشینی کنند که این موضوع آروزی محال و خواب تعبیر ناشدنی است.

آمریکایی ها متوجه آسیب های بستن تنگه هرمز هستند

اخبار سیاسی- نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارنظر برخی از کارشناسان درباره تاثیر اقدامات اخیر آمریکا بر امنیت تنگه هرمز ، تصریح کرد: برخی از کارشناسان اذعان دارند که با توجه به کاهش قیمت نفت و اینکه تنگه هرمز وضعیت ژئوپلیتیک قبل خود را ندارد زیرا بازار نفت بازار ضررزایی شده و کشورها خرید و فروش نمی کنند، فرصت مناسبی است تا بیگانگان در خلیج فارس قدرت نمایی کنند و ترسی از بستن تنگه هرمز توسط ایران نداشته باشند.

وی افزود: این کارشناسان معتقدند که در شرایطی که معاملات نفتی انجام نمی شود، ضرری متوجه هم پیمانان آمریکا نخواهد شد حال آنکه این نظر کارشناسان درست نیست زیرا اگر جمهوری اسلامی تصمیم به بستن تنگه هرمز بگیرد، تنگه هرمز را برای مدت طولانی می بندد و این وضعیت قطعا تاثیر مستقیم بر مخاطرات و اقتصاد دنیا می گذارد به نظر می رسد مقامات آمریکایی هم به این موضوع واقف هستند.

ابطحی یادآور شد: گواه مطلب مذکور هم تکذیب اظهارات ترامپ از سوی فرمانده نیروی دریایی آمریکا بود، زمانی که رئیس جمهور آمریکا قایاق های گشت زنی نیروی دریایی سپاه پاسداران را تهدید کرد. انها به خوبی می دانند که با دم شیر نباید بازی کنند. براساس نظر مقامات نظامی ایران هم اگر آمریکا دست از پا خطا کند، فقط ناوهای آنها در خلیج فارس صدمه نمی بینند بلکه متحدین آمریکا در منطقه هم متضرر خواهند شد. از هیمن رو اسرائیلی ها و سایر متحدان منطقه ای آمریکا با توجه به توانمندی نظامی ایران و جان فشانی نیروهای مسلح علاقه مند به وقوع چنین اتفاقی نیستند.

تهدیدات منطقه ای مقامات آمریکایی مصرف داخلی برای آنها دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید دارد: تهدیدات مقامات آمریکایی در ارتباط با خلیج فارس مصرف داخلی برای آنها دارد. جمهوری اسلامی ایران چهل سال است که این تهدید ها را شنیده و از آنها عبور کرده است. اقتصاد آمریکا دچار فروپاشی شده و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش رو است بنابراین در این زمان مرتکب ریسک و خطا نمی شوند.

ابطحی با یادآوری رایزنی های منطقه ای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در مدت اخیر، گفت: آقای ظریف با توجه به تجربه مذاکره با آمریکا به این نتیجه رسیده که انها دیگر قابل اعتماد نیستند بنابراین فعالیت های منطقه ای خود را آغاز کرده است. آقای ظریف باید با کشورهای جز بحرین و عربستان وارد مذاکره شود زیرا مذاکره با عربستان و بحرین نتیجه بخش نخواهد بود.

خلیج فارس همیشه به همین نام و آوازه باقی می ماند/ تاریخ را نمی توان تغییر داد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش برخی از کشورهای عربی و آمریکا برای تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی، گفت: از زمان آغاز فعالیت شورای همکاری خلیج فارس برخی از کشورها با تحریک انگلستان و مقامات سر سپرده در منطقه می خواستند درگیری بر سر موضوع جایگزینی نام خلیج عربی به جای خلیج فارسی درست کنند، این در حالی است که تاریخ را نمی توان تغییر داد و خلیج فارس همیشه به همین نام و آوازه شناخته و معرفی شده و خواهد شد. البته جمهوری اسلامی حساسیت بیشتری نسبت به منافع خود در خلیج فارس دارد زیرا آنها در پشت پرده همه این بازی ها دنبال تصاحب منافع ایران در خلیج فارس هستند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

8 دیدگاه
  دیدگاه ها
محمود
4 سال پیش

به نظر من اگر تنکه هرمز و خلیج فارس یک شاهراه حیاطی اقتصادی است نباید دستخوش جنک و نظامی گری شود مگر به خاطر امنیت کشور و لذا بایستی ناوگانهای سایر کشورهای بیگانه از خلیج فارس خارج و هی ناو گروهی غیر بومی منطقه در خلیج فارس حضور نداشته باشد و امنیت کشتیهای تجاری بایستی در تمام مراحل بایستی بدست دو قدرت بزرگ منطقه ای در خلیج فارس تضمین وتامین گردد.
علی ذاکری بلیلی احمد
4 سال پیش

ما بچه های بندر عباس باهیچ بیگانه ای شوخی نداریم و محکم مثل کوه استوارپشت رهبرعزیزهستیم وخواهیم ماند همیشه لحظه شماری میکنیم که رهبرعزیز فرمان حمله را صادر کندشب و روزی نیست که به نابودیه آمریکا و اسرائیل خونخوارکثیف انگل وبقیه همراهانشان فکرنکنیم همیشه آماده آماده هستیم رهبرم تنهایت نخواهیم گذاشت برخودمی بالم که دررکاب فرزندزهرا باشیم دلاوران هرمزگان منتظرفرمانن سیددلها زنده باد ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی وسپاه وارتش بسیج وانتظامی سرافرازمرگ بر آمریکا و اسرائیل خونخوارکثیف
علی ذاکری بلیلی احمد
4 سال پیش

بسم الله الرحمن الرحیم به گفته امام عزیزبنیانگذارجمهوری اسلامی ایران اگرآمریکایها میخواهند قهرآبهای خلیج همیشه فارس غرق شوند بسم الله ماهمیشه آماده شهادتیم منتظرفرمان امام خامنه‌ای عزیزهستیم بخدامحمد سوگندیادمیکنم رهبرم اشاره کندتاآمریکا و همراهانش یعنی آل سقوط و اسرائیل کثیف وانگل ازروی کره زمین محونکنیم آرام نخواهیم گرفت هر کشوری اینجا خوب گوش کنیدآمریکایهای لجن که منطقه را اشغال کردیدهرکشوری ازجان سربازانش سیر شده با شما همراه با شد بهش امان نخواهیم داد ایران به هرکشوری که باآمریکا همراه باشد باخاک یکسان خواهد کرد به حکم خدا ایران باهیچ کشوری تعارف نداردونخواهدداشت فقط سید علی اشاره کند خواهید دید قدرت و واقعی ایران ایران بلف نمیزند سیلی محکم میزند الله و اکبر جانم فدای رهبر مرگ برآمریکاواسراییل و آل سعودیاآل سقوط وطن فروش های خبیث و خائن و ای اگرسید علی حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد زندبادایران و ملت قهرمان ایران ورهبرایران سیدعلی عزیز
م
4 سال پیش

آمریکا از جلو درب خانه ما برو, گم شو
م. مردانی
4 سال پیش

خون خودت رو کثیف نکن
ناصر
4 سال پیش

افتخار ما، اقتدار ماست
لرستانی
4 سال پیش

همین بس که: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
شایان
4 سال پیش

مرگ برامریکا ننگ باد ترامپ انشالا روزی مثل صدام کثیف لای اشغالها بیرون بیایی ومثل سگ سقط کنی
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (76 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (40 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (36 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (35 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (31 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (24 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (22 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (21 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (20 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تشکر احساسی پربازدید یک گوسفند خوش شانس از قهرمان زندگی‌اش/ سگ چوپان گله را از دست گرگ نجات داد+عکس نگاهی به خانه و زندگی ساده و بدون تجملات حاج آقا قرائتی در پایتخت/ منزلی که حتی از راه آهن تهران پایین تر است!+عکس خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری مرگ خبرساز کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد/ او در سال 1356 بازنشست شد+عکس عجیب ترین مدل پارک کردن ماشین با روش های خلاقانه و هوش پران/ مغز آدم سوت میکشه+عکس ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس رونمایی از همسران مجریان معروف و محبوب تلویزیونی/ از رامبد جوان تا پدرام کریمی و ...+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس شباهت بی حد و انداره پردیس پورعابدینی به خواهر باکلاس و بزرگتر از خودش/ مگه داریم این همه شباهت؟+عکس از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 تیکه انداختن خنده دار به بهرام افشاری، بهتاش پایتخت/ داداش تو با این رشدت سال بعد نارگیل میدی!+ویدیو نگاهی به مراسم ازدواج لاکچری و باشکوه یک مرد 86 ساله با اولین عشق زندگی‌اش/ بعد از 60 سال چه بریز و بپاشی کرده براش+ویدیو مازندرانی حرف زدن شهاب حسینی در حضور نقی و ارسطوی پایتخت+ویدیو/ محسن تنابنده: برای نقش شوهر فهیمه گزینه خوبی هستی😂 حضور پدربزرگ و دایی مژده لواسانی در برنامه زنده و بوسیدن دست پدربزرگ توسط خانم مجری +ویدیو/ خدا برا هم حفظتون کنه نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری
تیتر امروز   
خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...