دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / طب سنتی و گیاهان دارویی /

خواص هسته زردآلو و درمان سرطان 

چهارشنبه، 02 مرداد 1398
زردآلو یکی از میوه های محبوب و خوشمزه تابستان است که اغلب دانه های آن را دور می ریزیم ولی باید بدانید که دانه زردآلو ارزش تغذیه ای بالایی داشته و فوق العاده مفید است. با ما همراه باشید تا به بررسی فواید و مضرات دانه زرد آلو بپردازیم.

هسته زردآلو حاوی ارزش غذایی مشابه دیگر آجیل هایی بوده و غنی از چربی های سالم می باشد. این ماده فیبر و آهن بدن را فراهم نیز می کند. این دانه در آسیا مرکزی و اطراف مدیترانه کاربرد زیادی دارد و گاهی حتی به دلیل طعم شیرینش به جای بادام از آن استفاده می شود. هسته زردآلو خواص بسیاری برای بدن دارد. افراد از هسته زردآلو به عنوان یک میان وعده استفاده می کنند. زیرا بسیار شبیه به بادام بوده و غنی از مواد مغذی می باشد. از سوی دیگر، هسته زردآلو، قطعا حاوی آمیگدالین می باشد که می تواند سطح سیانید را پس از مصرف افزایش دهد. واضح است که صحبت کردن در مورد ایمنی این دانه ها و تاثیر آن ها بر روی تقویت ایمنی و مبارزه با عفونت های بدن، کمی دشوار است. اما در مورد ترکیب شیمیایی آمیگدالین ( لاتریل یا ویتامین B17) بحث های زیادی وجود دارد. برخی از تولید کنندگان دارویی از این ماده به عنوان درمان طبیعی سرطان استفاده می کنند. دانه زردآلو حاوی مقادیر بالای آمیگدالین و میزان قابل توجه ویتامین E، اسی دپنگامیک pangamic یا ویتامین B15 و مقادیر کمی چربی بدون کلسترول است. نیم لیوان هسته زردآلو حاوی 14 گرم کربوهیدرات است که 10 گرم آن را فیبر غذایی تشکیل می دهد. 14 گرم پروتئین و 260 کالری دارد. تقویت سلامت دستگاه گوارش، بهبود رشد و ترمیم، متعادل کردن سطح کلسترول، افزایش انرژی، محافظت از پوست، پیشگیری از سرطان، تقویت قلب، حمایت از سیستم ایمنی بدن و تسکین مشکلات تنفسی از خواص این دانه خوشمزه می باشند. با ما همراه باشید تا به بررسی سایر خواص دانه زردآلو بپردازیم.

خواص هسته زردآلو

۱. منبع آنتی اکسیدان است

هسته زردآلو حاوی ویتامین E است. همانطور که می دانیم، ویتامین E آنتی اکسیدانی کارآمد است. در بین عواملی که باعث سرطان می شوند، عامل اصلی سرطان رادیکال های آزاد هستند. در این راستا، ویتامین E موجود در هسته زردآلو آنتی اکسیدانی قدرتمند است که فعالانه به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازد.

۲. جلوی رشد سلول های سرطانی را می گیرد

هسته زردآلو برای درمان سرطان توصیه می شود چون حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین است. این ترکیب در هسته ی میوه های دیگری مانند سیب نیز وجود دارد. آمیگدالین ترکیبی مهلک برای سلول های سرطانی به شمار می رود. به این طریق، این ترکیب توصیه می شود چون به نحو موثری مانع رشد سلول های سرطانی می شود.

3. کاهش فشار خون بالا

خواص هسته زردآلو ممکن است به علت تشکیل تیوسیانات که یک عامل قدرتمند کاهنده فشار خون است، بر روی این فاکتور تاثیر داشته باشد. در اوایل قرن بیستم، تیوسیانات برای درمان فشار خون بالا استفاده می شد. اما به علت گزارش مسمومیت، دیگر از آن استفاده نمی شود. با این حال، نیتروپروساید سدیم، که یک متابولیت تیوسیانات است، هنوز برای درمان بالا رفتن اورژانسی فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد. فشار خون اورژانسی زمانی اتفاق می افتد که فشار خون در شریان ها به مدت طولانی افزایش پیدا می کند و می تواند منجر به بیماری هایی از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی، آنوریسم آئورت، بیماری شریان محیطی و بیماری مزمن کلیه شود.
تحقیقات نشان می دهد که اگر یک بار آمیگدالین متابولیزه شود می تواند باعث تولید آنزیم بتا گلوکوزیداز که با باکتری های روده ارتباط برقرار کرده و به طور طبیعی باعث کاهش فشار خون می شود، شود.
علل فشار خون بالا عبارتند از:
رژیم غذایی حاوی نمک زیاد
استرس عاطفی
مصرف الکل
مصرف بیش از حد کافئین
سیگار کشیدن
چاقی
عدم فعالیت
مصرف قرص های جلوگیری از بارداری
مسمومیت با فلزات سنگین
اگر چه اجزای شیمیایی موجود در هسته زردآلو ممکن است به کاهش سطح فشار خون کمک کنند، اما تحقیقات نشان می دهد که این دانه ها کاملا بی خطر نیستند.

4. سطح انرژی بیماران سرطانی را تقویت می کند

کربوهیدرات و پروتئین منابع اصلی انرژی انسان ها هستند. هسته زردآلو می تواند انرژی لازم و کافی را برای بیماران سرطانی فراهم کند چون مقدار مناسبی کربوهیدرات و پروتئين دارد. به علاوه، در مغز زردآلو اسیدهای چرب امگا۳ موجود نیز وجود دارد.

5. سلامتی و احساس خوب بودن را در آن ها بهبود می بخشد

علاوه بر آمیگدالین، هسته زردآلو حاوی چیزی به نام لتریل است که تا ترکیبی جزئی از آمیگدالین به حساب می آید. لتریل همچنین به عنوان یک جایگزین درمان سرطان عمل می کند چون احساس سلامتی و خوب بودن را در بیماران سرطانی بهبود می بخشد.

6. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

هسته های زردآلو حاوی خواص ویژه ای هستند که باعث کاهش سلول های مضر بیماری زا در سراسر بدن می شوند. اما روش دقیق تاثیر گذاری این ماده بر روی این نوع از سلول ها هنوز مشخص نشده است.
یک مطالعه منتشر شده در مجله International Journal of Radiation and Biology دریافت که ترکیب آمیگدالین سیستم ایمنی را تحریک می کند و موجب افزایش قابل توجهی در توانایی سلول های سفید خون، برای حمله به سلول های مضر می شود. یک تئوری ارائه شده بر روی اثرات آمیگدالین نشان می دهد که این ماده می تواند توسط آنزیم های تولید شده در لوزالمعده از تبدیل سلول های طبیعی به سلول های خطرناک که می توانند بیماری به وجود آورند جلوگیری کند. بنابراین “ویتامین B17” ممکن است به افزایش تولید آنزیم های پانکراس کمک کند و خواص مضر موجود در بدن را از بین ببرد.

7. طول عمر را افزایش می دهد

در مطالعه ای تخصصی دریافتند مردم باستان دره ی هنزه در شمال پاکستان وضعیت سلامتی بی نقصی داشته اند چون تا سنین باورنکردنی پیری عمر می کرده اند. آن ها بدون خطرات موجود برای سلامتی من جمله چاقی، بیماری قلبی و سرطان روزگار می گذرانده اند. راز طول عمر آن ها مصرف هسته زردآلو بوده است.

8. درد را تسکین می دهد

اگر چه برخی از تحقیقات که بر روی خواص هسته زردآلو در درمان سرطان انجام شده است نتوانستند هیچ تغییری را در سلول های سرطانی اثبات کنند، اما برخی از آنها گزارش دادند که بیماران مبتلا بعد از استفاده از ترکیبات هسته زردآلو کاهش درد را گزارش کردند. در یک سری گزارش که در سال ۱۹۶۲ منتشر شد، ۱۰ بیمار مبتلا به سرطان متاستاتیک با طیف وسیعی از دوزهای لاتریل وریدی درمان شدند. تسکین درد اصلی ترین مزیت گزارش شده بود. به علاوه کاهش تورم غدد لنفاوی و کاهش اندازه تومور نیز گزارش شده است.
در داروسازی چینی، خواص هسته زردآلو برای درمان درد آرتریت استفاده می شود. فیبر موجود در این دانه اسیدها و دیگر سموم در سیستم گوارش را از بدن خارج می کند. این دانه ها همچنین بدن را سم زدایی می کنند، به طوری که باعث می شوند التهاب در بدن کاهش یابد. به همین دلیل از این ماده به عنوان درمان طبیعی آرتروز استفاده می کنند. آرتریت یک بیماری شایع است که موجب تورم و درد در مفصل می شود.

نکات احتیاطی در مورد استفاده ی هسته زردآلو برای درمان سرطان

مصرف هسته زردآلو می تواند تا حدودی خطرناک باشد. این به خاطر محتوای آمیگدالین موجود در آن است که ممکن است پس از مصرف خوراکی به سیانید تبدیل شود. و می دانیم سیانید برای انسان ها کشنده است. گزارشی درباره ی مردی که خودش را با مصرف طولانی مدت هسته زردآلو برای درمان سرطان کشته بود وجود دارد. اما، این مصرف خودسرانه و بدون رعایت توصیه های ایمنی بوده است، در نتیجه آن فرد نتوانسته است دوز مناسب مصرفی هسته زردآلو را رعایت کند.
قرار گرفتن بیش از حد در تماس با هسته زردآلو ممکن است به اثر طولانی مدت بر قلب، مغز، و سیستم عصبی نیز منجر شود. همچنین عوارض جانبی برای مصرف هسته زردآلو وجود داشته است مثل حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی های شکمی، سردرد، گیجی و ضعف.

چگونه از هست زردآلو برای درمان سرطان استفاده کنیم

به منظور پیشگیری از عوارض جانبی مصرف هسته زردآلو، در اینجا توصیه هایی به شما می شود درباره ی نحوه ی مصرف هسته زردآلو برای بهره مندی از فایده هایی که در درمان سرطان دارد. یکی از این توصیه ها حفظ و رعایت مصرف هسته زردآلو در حد اعتدال است.
توصیه می شود هر روز بین ۶ تا ۱۰ هسته زردآلو مصرف کنید و در هر وعده یک تا ۳ عدد. این توصیه بر مبنای تحقیقات صورت می گیرد چون مصرف بیش از ۵۰ هسته در روز می تواند مهلک و کشنده باشد. این هم به خاطر وجود ۰.۵-۳.۵ میلی گرم سیانید به ازای هر کیلو گرم وزن بدن است که می تواند مرگبار باشد. بنابراین، بهتر است در صورت مصرف هسته زردآلو طبق نظر پزشک عمل کنید.
همچنین حتما هسته زردآلوهایی را انتخاب کنید که روی آن ها برچسب هسته زردآلوی شیرین زده شده باشد. این هسته زردآلوی شیرین هسته هایی هستند که تحت فرایند هایی مانند پختن و تخمیر قرار گرفته اند. به این طریق، هسته زردآلو در مقایسه با هسته های تلخ سموم بسیار کمتری خواهد داشت.


5 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟