دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / ورزشی /

حیات وحش؛ مستند حیات وحش: گاو وحشی گردن شیر ماده را با شاخ اش سوراخ کرد +فیلم 

شنبه، 14 مهر 1403
ساعدنیوز: شاید باورش سخت باشد اما طبیعت حتی برای سلطان جنگل هم بیرحم است. درگیری شیر با گاو وحشی همیشه به صورت یک طرفه تمام نمی شود گاهاً این اتفاق دلخراش هم رخ می دهد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، در طول سال‌های گذشته انقراض گونه‌های مختلف حیوانات در طبیعت افزایش یافته و از همین رو سازمان‌های مختلفی به دنبال بقای نسل گونه‌های مختلف حیوانی و جلوگیری از شکار بی‌رویه آن‌ها هستند. بسیاری از این گونه‌ها در حال حاضر در حیات وحش بسیار نادر هستند و شیر هم یکی از آن‌هاست. با اینکه عموم مردم تصور می‌کنند همه شیرها از یک نوع هستند، اما محققان چندین زیرگونه از این گربه‌سانان را شناسایی کرده‌اند که هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

تقریباً همه شیرها بومی جنوب صحرای آفریقا هستند. این حیوانات زیبا و باابهت زیستگاه‌های متنوعی دارند و در همه جا به جز بیابان و جنگل‌های بسیار مرطوب زندگی می‌کنند. شیر آسیایی برخلاف سایر گونه‌ها تنها گونه‌ای است که در یک منطقه کوچک از هند زندگی می‌کند.

تمامی گونه‌های شیر در فهرست حیوانات آسیب پذیر یا در خطر انقراض قرار دارند که برخی از آن‌ها به خاطر حضور در باغ وحش‌ها و کاهش تنوع ژنتیکی روز به روز از تعدادشان کاسته می‌شود. همچنین گونه‌هایی نیز در بخشی از مناطق آفریقای جنوبی کاملاً منقرض شده‌اند اما در پارک‌های ملی کروگر و کالاهاری دوباره احیا گشتند.

در ادامه 6 نوع شیر را معرفی می‌کنیم که برخی از آن‌ها نیاز به محافظت دارند و برخی نیز متأسفانه به طور کامل منقرض شده‌اند. گونه‌های در خطر انقراض نیازمند توجه بیشتر دولت‌ها و فعالان محیط زیست هستند تا از میزان رشد منفی این حیوانات کاسته شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 14 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
روایت ناب آیت الله خامنه ای از محبت و ایثار همسرش منصوره خجسته +فیلم/ از همان ابتدا می دانست که زندگی با یک طلبه ی مبارز سخت است
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(عکس) ترفندهای شگفت‌انگیز زنان برزیل که روند پیری را معکوس می کنند
سیامک انصاری: باید تاجر فرش می شدم! بچه‌دار شدن به صلاح من و طناز نیست/ طناز هادیان: همیشه نگران بودم سیامک...
(فیلم) صدای فیلمبردار صدا و سیما هنگام ورود رهبر انقلاب به مصلی که به اشتباه پخش شد حرف دل همه مردم ایران بود
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چالش شخصیت شناسی/ اولین چیزی که در تصویر می‌بینید مشخص می‌کنه اولویتت تو زندگی شغله یا عشق
مروری بر کیک تولدهای ساره بیات به مناسبت 45 سالگی با خلاقیت تحسین برانگیز اُوستا قنّاد در تزیین کیک با ورق طلا+عکس/مبارکاا باشه