دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / ورزشی /

حیات وحش؛ مستند حیات وحش/ پلنگ مادر برای نجات بچه اش دست به دامن رهگذرها در خیابان شد +فیلم 

چهارشنبه، 11 مهر 1403
ساعدنیوز: جگوار یکی از خطرناکترین حیوانات در مناطق گرمسیری است. این حیوان حتی از تمساح هم نمی گذرد و قویترین کروکودیل ها را هم شکار می کند اما مهر مادری چیز دیگری است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، پلنگ جانوری از زیرراستهٔ گربه‌سانان است که در میان پنج گونه از این راسته در سردهٔ پلنگ‌مانندها پس از پلنگ برفی کوچک‌ترین به حساب می‌آید؛ ببر، شیر و جگوار به ترتیب سه گونهٔ بزرگ‌تر این سرده هستند.

جَگوار یا پلنگ آمریکایی اما یک گونه از سرده پلنگ‌مانندها و بزرگ‌ترین جانور از تیرهٔ گربه‌سانان در قاره آمریکا است. جگوار پس از ببر و شیر سومین گربه‌سان و پلنگ‌مانند بزرگ جهان به حساب می‌آید.

اولین تفاوت بین جگوار و پلنگ به موقعیت جغرافیایی محل زیست آنها مربوط می‌شود که کار تمایز بین این دو گونه از گربه‌سانان را راحت‌تر می‌کند.

جگوارها در آمریکای مرکزی و جنوبی یافت می‌شوند و بزرگترین گربه‌سان بومی این مناطق به شمار می‌روند.زیستگاه اصلی پلنگ‌ها اما آفریقا و آسیا است؛ این موجودات در مقایسه با جگوار در زیستگاه خود گربه‌سانان کوچک‌تری محسوب می‌شوند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 11 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دستفروشی شهرام شکیبا، همسر ستاره سادات قطبی در مترو تهران+ویدیو
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
(تصاویر+ ویدیو) عجیب‌ترین روش‌های تولیدمثل و زایمان در جانوران که محال است شنیده باشید
(عکس) با صرفه جوترین زن جهان بیشتر آشنا شوید/ زنی که با پول کم، زندگی رویایی داشت و با کم کردن خرج هایش توانست سه خانه بخرد
تبدیل پایان نامه به مقاله
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(عکس) اسپانیاگردی و تفریح لاکچری سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، بازیگر فصل جدید جوکر و دخترانش در قلعه باشکوه کاستیلو د کولومارس
(عکس) نگاهی متفاوت و خلاقانه به اِلِمان‌های طبیعت از دریچه دوربین مهدی پاکدل/ آثار هنری فوق‌العاده پاکدل از دریای زمین تا ماه آسمان
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟