دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آزمون ها / دکتری /

حذف پیش شرط نمره زبان برای شرکت در آزمون دکتری گروه پزشکی 

چهارشنبه، 11 دی 1398
کد خبر: 55945
ساعد نیوز: مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: پیش شرط نمره زبان برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) گروه پزشکی حذف شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد با توجه به مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، از سال ۱۳۹۹ به بعد شرط داشتن نمره زبان (آزمون MHLE و سایر آزمون های زبان معتبر) به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) حذف خواهد شد.

بر این اساس برای آزمون سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ نمرات زبان (MHLE و سایر آزمون های زبان معتبر) صرفاً در بخش مصاحبه دارای امتیاز خواهد بود و برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و پس از آن، درس زبان با ضریب و تعداد سؤال مشخص (که در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون همان سال اطلاع رسانی می شود) به عنوان یکی از دروس امتحانی در آزمون کتبی لحاظ می شود.

شرط اخذ نمره زبان معتبر برای پذیرفته شدگان نهایی در دانشگاهها، که باید تا پیش از آزمون جامع به دانشگاه محل تحصیل ارائه دهند، به قوت خود پابرجاست.

پیش از حدنصاب کسب ۲۵ درصد درس زبان نیز از آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی حذف شده بود. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش وزارت بھداشت مصوبه «لزوم کسب ۲۵ درصد نمره درس زبان از آزمون پذیرش کارشناسی ارشد سال ٩٩» حذف شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل سابمیت مقاله