دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مقاله نویسی / نحوه نگارش مقاله /

هزینه چاپ مقاله 

شنبه، 21 بهمن 1396
کد خبر: 2681
ساعدنیوز:در این مقاله ساعد نیوز در مورد هزینه چاپ مقاله با شما صحبت کرده و شما را با این هزینه ها بیشتر آشنا می کند.

تمامی دانشجویان به خصوص دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تمایل دارند که مقاله چاپ کنند. زیرا داشتن مقاله مخصوصا اگر از پایان نامه شما استخراج شده باشد هم در معدل تحصیلی تاثیر گذار خواهد بود و هم اعتباری علمی برای فرد محسوب می شود. هنگامی که مقاله نوشته شد باید آن را به مجله ای بفرستید که در آن چاپ شده و به جامعه علمی معرفی شود. برخی از مجلات بابت چاپ مقاله شما هزینه ای را دریافت می کنند. در مقاله قبلی در مورد هزینه چاپ مقاله خارجی صحبت کردیم. ساعدنیوز در این مقاله در مورد هزینه چاپ مقاله با شما  صحبت کرده و شما را با این هزینه ها بیشتر آشنا می کند.

هزینه چاپ مقاله به چه نحوی محاسبه می شود

ابتدا باید این موضوع برایتان روشن شود که اصولا سیستم کسب درآمد مجلات به چه صورت می باشد. مجلات علمی به علت نوع فعالیت خود و تخصصی بودن حیطه کاری و موضوعی خود نمی توانند مانند مجلات معمولی از طریق تبلیغات هزینه خود را تامین کنند. از طرفی می دانیم که مجلات نیز مانند هر کار دیگری هزینه های مختلفی دارد که باید برای دوام و پایداری خود این هزینه ها را تامین کند.

برخی از مجلات وابسته به دولت و یا موسسه های خصوصی هستند که این موسسه ها تامین کننده هزینه های مجله می باشند که چاپ مقاله در این مجلات کاملن رایگان است و بابت آن، هزینه ای از نویسنده مقاله دریافت نمی شود. خیلی از مجلات در ایران و خارج از کشور وابسته به دانشگاه ها هستند و طبیعتا هزینه های مجله را از بودجه دانشگاه تامین می شود. چاپ مقاله در این مجلات ممکن است زمان بر باشند و به دلیل نوع فعالیت ممکن است سخت گیری بیشتری برای پذیرش مقالات اعمال شود.

 اما مجلاتی که مستقل هستند و وابسته به دولت و یا موسسه ای خصوصی نیستند باید محلی برای تامین مالی هزینه های مجله بکنند. بسیاری از مجلات مقالات خود را با گرقتن هزینه ای به صورت کامل در اختیار مخاطبان قرار می دهند و پژوهشگران برای دسترسی کامل به یک مقاله باید وجهی را به مجله پرداخت کنند. شیوه دیگری که مجلات برای کسب درآمد به کار می گیرند گرفتن هزینه از نویسنده است.

بسیاری از مجلات داخلی که open access هستند مقالات خود را به رایگان در اختیار مخاطبان قرار می دهند. البته این مجلات بابت این کار هزینه ای را از نویسنده مقاله دریافت می کنند. برخی دیگر بابت چاپ مقاله در مجله و هزینه های چاپ کاغذی هزینه ای از نویسنده طلب می کنند. در بعضی از مجلات نیز برای اینکه زمان داوری مقالات کم شود و در مدت زمان کمتری داوری انجام شود مبلغی از نویسنده دریافت می کنند و مراحل داوری مقاله را در مدت زمان کمتری انجام می دهند.

تمامی موارد بالا هزینه چاپ مقالات داخلی بودند. اینکه مجله ای که بابت چاپ مقاله از نویسنده هزینه ای دریافت می کند، معتبر است و یا نه باید در مقاله دیگری پرداخته شود. اما باید این نکته را یادآور شویم که حتما هنگامی که مجله ای را برای چاپ مقاله انتخاب می کنید به اعتبار آن و نبودش در لیست سیاه وزارت علوم توجه کنید.

موسسه پژوهشی تحقیقاتی پژوهش برتر در سال 1391 فعالیت خود را در زمینه مشاوره پروژه های دانشجویی و چاپ در ژورنال های معتبر آغاز کرده است .برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه پژوهشی تحقیقاتی پژوهش برتر تماس حاصل نمایید و یا درخواست خود را از طریق وبسایت www.isipaper.org ارسال نمایید تا مشاوره های مورد نیاز برای شما ارائه شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟